شناسه خبر : 103487
سه شنبه 21 شهريور 1402 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شما برای انقلاب چه کرده‌اید؟

وصیت شهید مهدی خندان|شما برای انقلاب چه کرده‌اید؟

فاش نیوز - پدر و مادر عزیزم، خواهران و برادران و اقوام نزدیک و آشنایان، ‌شما که وصیت‌نامه مرا می‌خوانید، بدانید که خمینی حجت و دست هدایت خداست، پس وای بر ما اگر اطاعتش نکنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، مهدی خندان که دوستانش نام را شیر کوهستان گذاشته بودند از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بود که مدتی نیز همراه شهید احمد متوسلیان عازم سوریه شد. شهید خندان از اهالی لواسان بود که سرانجام در 28 آذر 1362، برابر با اربعین حسینی، در مرحله سوم عملیات والفجر 4، در ارتفاعات «کانیمانگا»، هنگام عبور از میدان مین و سیم خاردار هدف اصابت گلوله تیر بار دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید. شهید خندان در وصیت نامه خود می نویسد:

منشور معنوی انقلاب , وصیتنامه شهدا , شهید ,

بسم الله الرحمن الرحیم

«اشهدا ان لا اله الا الله. اشهد ان محمداً رسول الله (ص) و اشهدا ان علیاً ولی الله»

با شهادت به عصمت و ولایت یازده فرزند والامقام او علیهم السلام و عصمت صدیقه کبری سلام الله علیها، وصیتم را من دون الاکراه و الاجبار بشرح زیر بیان می دارم.

مهدی خندان فرزند امامقلی بشماره شناسنامه 151 صادره از لواسان کوچک متولد 1340.

 با سلام به پیشگاه حضرت حجت روحی و ارواحنا له الفدا و با درود به نایب بر حقش حضرت امام خمینی این چشمه بیدار همیشه امت حزب الله و مروج اسلام عزیز و این ثمره خون شهدا و با درود به روان پاک شهدا و با آرزوی صبر و مقاومت برای خانواده های شهدا.

آرزوی زیارت کسی را بعد از امام زمان (عج) و ائمه معصومین (ع) ندارم، مگر امام عزیزم را که جانم فدایش باد.

و اما شما پدر و مادر عزیزم، شما خواهران و برادران و شما اقوام نزدیک و آشنایان، ‌شما که وصیت‌نامه مرا می‌خوانید، بدانید که خمینی حجت و دست هدایت خداست، پس وای بر ما اگر اطاعتش نکنیم. مرا حلال کنید و از آزارهایم درگذرید که از روی جهل شما را بسیار آزار دادم.

در ساختن خود و محل خودتان کوشا باشید، هرقدر که می‌توانید قرآن و دعا زیاد بخوانید و از نمازتان مراقبت نمائید. شما باید شمع باشید بسوزید و دیگران از روشنی شما استفاده کنند و به قول امام عزیز نگوئید انقلاب برای ما چه کرده،‌ شما برای انقلاب چه کرده‌اید.

بار پرودرگارا مرا ببخش از اینکه غفلت داشتم و نتوانستم،‌ برای انقلاب اسلامی کاری انجام بدهم.

بیشتر بخوانید

و تو همسرم صبور و شاکر و راضی باش به رضای خدا و از یاد خدا غافل مباش از نمازت بسیار مراقبت کن و راه هدایت پیش گیر... در امر تزکیه نفس نهایت سعی را کن که جز این کار عبث است و بهترین کار توکل به سوی خداست و وسیله این کار ائمه معصومین هستند، پس توسل بر آنان جو که بهترینند.

بسیار دوست می‌دارم که زینب‌گونه زندگی کنی و الگوی خودت را زهرا (س) و زینب قرار بده و من آرزوی خوشی دنیا و آخرت را برای تو و خانواده‌ات را دارم. پیرو بی‌چون و چرای امام باشید و جنگ را فراموش نکنید.

سلام مرا به امام برسانید، بگوئید تنها آرزویم یک بار دیگر زیارت آن صورت ملکوتی شما بود. و از امام عزیز تقاضا دارم برای قبول شهادتم دعا کند.

مهدی خندان

10/8/1362

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi