شناسه خبر : 103665
دوشنبه 27 شهريور 1402 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای دوستی حسین پناهی با شهید علم‌الهدی

فاش نیوز - کمتر کسی از ارتباط شهید حسین علم‌الهدی با حسین پناهی باخبر است، این را یکی از دوستان شهید علم‌الهدی در زمان حیاتش روایت کرده است.

کد خبر: ۶۱۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰ - 18September 2023
 

ماجرای جالب دوستی شهید علم الهدی با حسین پناهیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کمتر کسی می‌داند که محرک اصلی یک شاعر و هنرمند بزرگ به نام «مرحوم حسین پناهی»، شهید سید محمدحسین علم‌الهدی بوده است.

استاد عبدالرضا حیاتی، هنرمند فقید خوزستانی عرصه شعر، تئاتر و... که از دوستان شهید علم‌الهدی بود درباره آشنایی و رفاقت شهید علم‌الهدی با زنده یاد حسین پناهی، شاعر و بازیگر سینما و تلویزیون دارد که در ادامه می خوانید.

حسین پناهی، عاشق سید محمدحسین علم‌الهدی بود و در عین اینکه با دروس حوزوی آشنا بود، کتاب‌های قصه، رمان و شعر زیادی هم خوانده بود. او نیز دریای پرتلاطمی بود و چون علم‌الهدی با حوزه علمیه، علما و مسجد جزایری اهواز ارتباط داشت،مرحوم حسین پناهی نیز به جمع ما پیوست.

سید حسین علاقه‌مند بود که ارائه اسلام فقط از طریق حرف و گفتمان نباشد، بلکه از قالب‌هایی نظیر تئاتر، فیلم و سرود بیشتر استفاده کنیم.

یادم است طبقه بالای #مسجد_جزایری_اهواز، کتابخانه کوچکی بود. پس از پیروزی انقلاب آنجا را به محلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل کردند و خیلی هم شلوغ و پر رفت و آمد بود.
مسوول آنجا شهید علم‌الهدی و مسئول روابط عمومی، زنده یاد حسین پناهی بودند.

جالب است بدانید هر وقت شهید علم‌الهدی وارد مجموعه می شد، مرحوم حسین پناهی از پشت میزش بلند می‌شد و خیلی جدی تئاتر بازی می‌کرد و می‌گفت: «سلام بر حسین، سلام بر شاهِ شاهان.» بعد هم روی زانوانش می‌نشست و تعظیم می‌کرد؛ بی‌آنکه خنده‌اش بگیرد. خیلی محکم و حرفه‌ای.
سید حسین هم می‌گفت:«این کار را نکن، جلوی مردم خجالت می‌کشم.»

مرحوم پناهی به من می‌گفت:«علم‌الهدی را خیلی دوست دارم. این آدم ریزه نقش خیلی چیزها دارد که هنوز کسی به درونیاتش پی نبرده است.»

در مقابل، سید حسین هم که آدم شناس بود و به توانایی‌های مرحوم پناهی پی برده بود، او را وادار کرد که یک گروه نمایش و دو گروه سرود تشکیل بدهد.

جالب تر اینکه حاج صادق آهنگران نیز ابتدا با مرحوم پناهی نمایش بازی می‌کرد. آنها نمایش‌های «نیمکت»، «ابوذر» و «پل» را اجرا کردند.

حسین علم‌الهدی هم که می‌دانست من نمایش کار می‌کنم، می‌گفت با بچه‌ها کار کن؛ اینها باید از نظر هنری تربیت شوند و تئاتر را به خوبی فرا بگیرند.

در کنار آموزش های ما، سید حسین هم شروع به تدریس کرد زیرا جوانان زیادی جذب شده بودند.
حسین می‌گفت:«اگر بچه های امروز را به فرهنگ اسلامی مسلح نکنیم، فردا گرفتار خواهند شد.»
سید حسین علاقه زیادی داشت که بچه‌ها در کنار کلاس‌های نهج‌البلاغه، تاریخ اسلام و...، تئاتر و سرود هم یاد بگیرند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi