شناسه خبر : 103957
چهارشنبه 05 مهر 1402 , 14:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کرمانشاه بیش از ۲۸۰۰ جانباز و شهید زن دارد

کرمانشاه بیش از ۲۸۰۰ جانباز و شهید زن دارد

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و ۱۴ نفر شهدای زن و یک‌هزار و ۸۱۷ نفر زن جانباز داریم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ خسرو شهیدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: کرمانشاه نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی بود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ادامه داد: همچنین بیش از ۲۳ هزار جانباز و نزدیک به یک‌هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز در استان داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به رتبه دوم استان بعد از خوزستان به لحاظ تعداد شهدا و جانباز زن، تصریح کرد: یک‌هزار و ۱۴ نفر از این تعداد ذکر شده شهدای زن و یک‌هزار و ۸۱۷ نفر زن جانباز داریم.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار از شهدای سایر استان در کرمانشاه به شهادت رسیده‌اند، لذا این استان در زمان دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه نقش مدافع از مرزهای کشور را برعهده داشته، میزبان رزمندگان اعزامی از سایر استان‌ها بوده است.

شهیدی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: فردا، پنجشنبه مراسم غباروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا با حضور کارکنان ادارات دولتی، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار خواهد شد.

تعویض پرچم مزار مطهر شهدا در سطح استان؛ تبلیغات محیطی گسترده در فضای مجازی؛ دیدار و سرکشی از خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران، طرح پایش سلامت و ویزیت رایگان؛ ضبط و انتشار وصیت‌نامه و خاطرات شهدا در فضای مجازی و سایت نوید شاهد؛ برگزاری یادواره شهدا؛ نواختن زنگ ایثار و مقاومت و... از اهم برنامه اجرایی این اداره کل در راستای پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت و شهامت شهدا و رزمندگان در هفته دفاع مقدس است، که شهیدی به آن‌ها اشاره کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi