شناسه خبر : 104027
شنبه 08 مهر 1402 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«دفاع مقدس» و «هفته وحدت»، دو تکیه‌گاه ملت ایران برای انسجام و اقتدار ملی

فاش نیوز - انقلاب اسلامی و پس از آن «دفاع مقدس» به عنوان دو کانون مهم و وحدت‌بخش، پس از قرن‌ها رشته محکمی از انسجام و یکپارچگی را در میان ملت ایران جاری کردند که رهین همین یکپارچگی، شاهد اقتدار و عظمت ایران اسلامی در میان جوامع جهانی هستیم.

«دفاع مقدس» و «هفته وحدت»، دو تکیه‌گاه ملت ایران برای انسجام و اقتدار ملی

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ جوامع بشری هر چه بیشتر و عمیق‌تر رو به سوی پیشرفت نیل می‌کنند، از اختلافات، تعارضات و درگیری‌های آن‌ها کاسته می‌شود. اساسا جوامعی که بر اساس تعقل و دوراندیشی گرد آمده باشند، همواره از نوعی وحدت، انسجام و یکپارچگی برخوردارند، چرا که آحاد جامعه با شناسایی نقاط مشترک و پررنگ کردن آن‌ها و در مقابل درک نقاط اختلاف و تعامل درآن حوزه‌ها، سعی بر حفظ قدرت درونی جامعه خود کرده و بر اقتدار جمعیت خود می‌افزایند.

ایران بزرگ که پس از انقلاب اسلامی با قدرت دادن به اندیشه‌های اسلامی، راه اقتدار را با صلابت‌تر و سریع‌تر از پیش می‌پیماید، همواره از تنوع قومی و جمعیتی بالایی بهره برده است که گاه این تنوع قومیتی مانند شنشیر دو دم، محل ضرر بوده و گاه محل منفعت.

اینکه قرن‌هاست برخی افراد منفعت‌طلب و یا خائن بر طبل تفرقه کوفته و از نمد ایران بزرگ برای قوم و قبیله خود کلاه خودمختاری می‌طلبند، گوشه‌ای از حساسیت‌های تنوع قومیتی است که همواره اجتماعات و کشور‌های متنوع را درگیر کرده است. در این میان تاکید بر اشتراکات و تبیین مبانی وحدت نقش بسزایی در حفظ کیان جامعه داشته و بر قدرت ملی کشور‌ها اضافه می‌کند.

در این میان انقلاب اسلامی و پس از آن «دفاع مقدس» به عنوان دو کانون مهم و وحدت‌بخش، پس از قرن‌ها رشته محکمی از انسجام و یکپارچگی را در میان ملت ایران جاری کردند که رهین همین یکپارچگی، شاهد اقتدار و عظمت ایران اسلامی در میان جوامع جهانی هستیم و از همین رهگذر، ملت ایران توانسته است، سخت‌ترین، بی‌رحمانه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین دشمنی‌ها را تاب آورد.

دفاع مقدس را می‌توان به عنوان کانون و قله وحدت در کشور دانست، وحدتی که اگر بگوییم ایران را در یک جنگ جهانی سربلند میدان قرار داد، بیراه نگفته‌ایم. به قول حضرت حافظ: «حُسنَت به اتفاق ملاحت جهان گرفت. اری به اتفاق جهان می‌توان گرفت». از دیگر اشتراکات جامعه ایرانی می‌توان از میلاد مسعود و مبارک پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) نام برد که یکی از پایه‌های حفظ وحدت و انسجام قاطبه ملت ایران است.

دشمنان ایران و اسلام، در هردو جبهه، یعنی دفاع مقدس و وحدت دینی، با تحریف و توهین سعی بر سرد کردن این کانون برای رخنه در صفوف مسلمین دارند تا با تحریف دفاع مقدس و قلب تاریخ، دفاع مقدس را به ابزاری برای نتیجه عکس دادن بدل کنند و با توهین به پیامبر اعظم (ص) اعتماد به نفس و حس عزت مسلمین را لگدمال کنند تا این دو محور حیاتی را از حیز انتفاع ساقط سازند.

در این میان هوشیاری و تکیه بیش از پیش ایرانیان و مسلمانان بر مبانی وحدت و قدرتشان، بزرگترین و اصلی‌ترین ضد حمله به این تهاجم فرهنگی علیه اتحاد و یکپارچگی ملت ایران و امت اسلامی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi