شناسه خبر : 104066
یکشنبه 09 مهر 1402 , 10:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۹ مهر؛ آزادسازی سومار و پیشروی در خاک دشمن به نام حضرت مسلم علیه‌السلام

فاش نیوز - نمایش اقتدار قوای مسلح طی دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس، بالاخص در عملیات مسلم ابن عقیل (ع) نمادی از غیرت، شجاعت و شهامت رزمندگان ایرانی است.

کد خبر: ۶۲۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 01October 2023
 

۹ مهر؛ آزادسازی سومار و پیش روی در خاک دشمن به نام حضرت مسلم ابن عقیلگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- علی‌عبدالصمدی؛ تاریخ دفاع مقدس سراسر حماسه، غرور و افتخار آفرینی است. شهادت و مجروحیت رزمندگان باعث سرافرازی و پیروزیشان در صحنه‌های نبرد به نوعی دیگر باعث سربلندی است. عملیات «مسلم ابن عقیل» در نهم مهر ماه سال ۱۳۶۱ کلید خورد و در پانزدهم مهر همان سال به فرجام رسید. نتیجه این عملیات غرورآفرین که حاصل همکاری و تعاون نیرو‌های مسلح کشور بود، پیش روی سی کیلومتری رزمندگان ایرانی به داخل خاک دشمن بعثی بود. به دیگر کلام، نه تنها مناطق مورد نظر در این عملیات (سومار) به نام حضرت مسلم ابن عقیل آزاد شدند و به مام میهن بازگشتند بلکه تا سی کیلومتر از خاک دشمن نیز زیر سلطه‌ی رزمندگان غیور ایرانی قرار گرفت.

در رسانه‌های عمومی کمتر نامی از این عملیات سلحشورانه‌ی غیرتمندان ایرانی نام برده می‌شود در صورتی که بررسی ابعاد مختلف این عملیات قطعا سبب ساز افتخار و سربلندی هر ایرانی است. زمانی نسل‌های بعدی بدانند در برخی دوره‌های زمانی در دوران دفاع مقدس نیرو‌های ایرانی وارد خاک دشمن شده و نقشه‌های شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده بودند، قطعا به خود و قهرمانان کشورشان می‌بالند. شایان ذکر است، در این عملیات از اصل غافلگیری برای پیشبرد اهداف نیرو‌های خودی استفاده شده بود.

بازنمایی ابعاد مختلف این عملیات افتخار آمیز از لحاظ کمی و کیفی بر عهده رسانه‌های مختلف کشور است. متاسفانه پس از گذشت ۴ دهه از اجرایی شدن این عملیات، کمتر به جنبه‌های استراتژیک و نظامی آن پرداخته شده است. هنرمندان عرصه‌های نمایشی (تئاتر، سینما و تلویزیون)، رادیو، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و به طور عمومی‌تر فعالان عرصه‌ی رسانه‌ای کشور با اهتمام ورزیدن به شناختن وجوه مختلف دوران جنگ تحمیلی می‌توانند نسل‌های بعدی را با قهرمانان عرصه‌ی دفاع مقدس آشناتر سازند. حتی کسانی که آن دوران را بالعینه دیده اند شاید به علت کمبود ذات رسانه در چهار دهه‌ی قبل (در مقایسه با امروز)، از چنین پیروزی‌ها و ظفرمندی‌ها بی اطلاع مانده باشند.

رسالت اصلی رسانه‌ها در دوران کنونی بازنمایی و شناساندن رشادت‌ها و غیرتمندی سلحشورانه‌ی رزمندگان ایران در مواجهه و مقابله با دشمنان دست نشانده‌ی استکبار است.

نمایش اقتدار قوای مسلح طی دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس، بالاخص در عملیات حضرت مسلم ابن عقیل نمادی از غیرت، شجاعت و شهامت رزمندگان ایرانی است که خود نشان دهنده‌ی هدف والا و متعالی و ایمان راسخ آنان در نیل به اهدافشان بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi