شناسه خبر : 104231
شنبه 15 مهر 1402 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«بی‌پلاک» حاصل زحمات یک تیم ۱۰۰ نفره و چکیده سریال سلام بر ابراهیم است

فاش نیوز - اسماعیلی با بیان اینکه «بی‌پلاک» حاصل زحمات یک تیم ۱۰۰ نفره است، گفت: این سینمایی چکیده ای از یک سریال ۱۳ قسمتی با نام سلام بر ابراهیم است که به سفارش مرکز صبا تولید شده است.

کد خبر: ۶۲۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸ - 07October 2023
 

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انیمیشن یکی از گونه‌های مهم سینماست که طی چند سال گذشته در کشورمان با ساخت آثار سینمای مختلف از جمله فیلشاه، پسر دلفینی، سلام بر ابراهیم و دیگر انیمیشن‌ها وارد فضای تازه‌ای شده است.

قطعا انیمیشن بخاطر فضاهایی که به کارگردان می‌دهد آنجا که جایگزین شدن شخصیت‌های معاصر سخت است، فضای خوبی‌به همراه خواهد داشت.

در موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انیمیشن یک قالب کاملا انعطاف‌پذیر است که می‌تواند عملیات‌های مختلف،‌شخصیت‌های فرماندهان شهید و بسیاری دیگر از امکانات ناممکن را در سینمای انیمیشن امکان‌پذیر می‌کند که متاسفانه در موضوع جنگ تحمیلی مغول مانده است.

سلام بر ابراهیم یکی از انیمیشن‌های با موضوع دفاع مقدس است که به زندگی و زمانه شهید ابراهیم هادی می‌پردازد؛ این انیمیشن قطعأ یک حرکت در ابتدای یک مسیر طولا با موضوع جنگ است که می‌تواند در یک مسیر درست راه‌گشا باشد.

انیمیشن سینمایی «بی‌پلاک» برشی از زندگی و مجاهدت‌های شهید ابراهیم هادی در دوران دفاع مقدس یک اثر سینمایی به تهیه‌کنندگی «اسداله دیانتی» است و «اسماعیل یوسفی» کارگردان آن است.

اسماعیل یوسفی کارگردان این انمیشن درباره مراحل ساخت این سینمایی بع خبرنگار دفاع‌پرس گفت: مجموعه سینمایی بی‌پلاک حاصل زحمات یک تیم ۱۰۰ نفره است که کار را از سال ۱۳۹۸ شروع کرده است. این انیمیشن چکیده سریال «سلام بر ابراهیم» است که آغاز یک راه طولانی خواهد بود. تولید این مجموعه با هفت فصل ادامه دارد که به تمام وقایع زندگی شهید ابراهیم هادی می‌پردازد تا تمام مسیر زندگی ایشان و ماجراهای کانال کمیل در پنج روز محاصره طی ۵ سال تولید شود و از شبکه‌های تلویزونی پخش خواهد شد.

وی با تاکید براینکه ابراهیم هادی یک اسم و شخصیت نیست بلکه یک فرهنگ است، افزود: علت جاودانه شدن شهید هادی شخص ابراهیم هادی است. امروزه جاودانه‌ترین کار فرهنگی پرداختن به شهداست؛ آن‌ها به ما درس زندگی را آموخته‌اند و این فعالیت ما در تولید فیلم سینمایی پرکاهی است که انجام داده‌ایم.

همچنین اسدالله دیانتی تهیه کننده این انیمیشن گفت: سینمایی بی پلاک، یک انیمیشن‌ سه بعدی هایپر رئال با کیفیت 4k، که به فصل حضور ابراهیم در عملیات فتح المبین و والفجر مقدماتی و ماجرای کانال کمیل می پردازد.

وی افزود: این سینمایی چکیده ای از یک سریال ۱۳ قسمتی با نام سلام بر ابراهیم است که به کارگردانی اسماعیل یوسفی و تهیه کنندگی اینجانب و به سفارش مرکز صبا تولید شده است.

دیانتی باربیلن اینکه این انیمیشن سینمایی تاکنون یک بار از شبکه امید پخش شده است، درباره برنامه اکران آن گفت: ما برنامه‌ی خاصی برای اکران با توجه اینکه سریال از همه ی شبکه ها پخش شده نداریم. اما باید گفت که اولین سینمایی انیمیشن هایپر رئال با میفیت ۴k در ایران هست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi