شناسه خبر : 104301
دوشنبه 17 مهر 1402 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرلشکر سلامی: شهید در متن زمان جاری می‌ماند

فاش نیوز - فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهیدان هر سرزمین گویای رفعت آن و منزلت آن دیار هستند، گفت: امروز شاهد یک فلسطین قدرتمندیم، اسرائیل دیگر نمی‌تواند رجز بخواند.

کد خبر: ۶۲۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰ - 09October 2023
 

سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند رجزخوانی کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» شب گذشته (یکشنبه) در دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در سالن شهد سلیمانی همدان ضمن درود، تهنیت و ادای احترام به ارواح طیبه شهدای والامقام اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان امنیت، حرم و سلامت و شهدای این روز‌های جبهه پرافتخار مقاومت فلسطین و به‌ویژه ۸ هزار شهید والامقام همدان، اظهار داشت: توصیف د‌ل‌انگیز و احساس‌ برانگیزی را رهبر معظم انقلاب اسلامی از شخصیت جامعه همدان و خصوصیت‌های متعالی و برجسته مردمان این سرزمین و ستارگان درخشان سپهر افتخارات استان همدان داشتند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هر جامعه قوی به واسطه انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های بافضلیت و عناصر برجسته آن شناخته و توصیف می‌شود، افزود: عالمان بزرگ، اندیشمندان و حکمای عالیقدر، مجاهدان راه خدا، ادیبان، فضلا، مجتهدان، فقها، صلحا و شهیدان هر سرزمین گویای رأفت و شخصیت آن جامعه هستند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه به فضل الهی استان همدان سرشار از مفاخر جاودانه است، گفت: چهره‌هایی که همدان به‌واسطه آنان معرفی می‌شوند واقعا درخشان هستند، از شهیدان والامقام روحانی شهید محراب آیت‌الله مدنی که روزگاری امام جمعه همدان بودند گرفته تا شهید اندیشمند و فیلسوف برجسته آیت‌الله مفتح که از شهدای وحدت حوزه و دانشگاه هستند تا شهیدان پرفروغ دوران دفاع مقدس.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ۸ هزار ستاره پر از روشنایی و نور در آسمان افتخارات این سرزمین الی‌الابد می‌درخشند، اظهار کرد:‌در قافله‌سالاری این شهیدان نام‌های جاودانه‌ای می‌بینیم، شهیدانی مانند سردار همدانی که تمام طول عمر خود از دوران جوانی تا لحظه‌ای که خدا را ملاقات کند از میدان جهاد فاصله نگرفت.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه سردار همدانی لباس جهاد که لباس عزت مسلمانان است را بر اندام خود مستمرا پوشیده داشت، گفت: میدان جهاد او به دفاع مقدس ختم نمی‌شد و این انسان وارسته و صاحب تقوا در هر صحنه‌ای که نیاز بود آنجا بدون وقفه حرکت می‌کرد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه در همین راستا نیز سردار نام‌آور سپاه اسلام حاج قاسم از سردار همدانی خواستند که به دفاع حرم به سوریه برود، گفت: البته این برای اولین بار نبود که سردار همدانی از سرزمین مسلمین و ناموس مسلمانان دفاع می‌کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه سردار همدانی بعد از مجاهدت در جوار سایر شهیدان به لقای الهی پیوست و از سفره پرتنعم الهی بهره‌مند شد، گفت: ما سردار را به نام همدانی می‌شناسیم هرچند متقی‌نیا هم نام دیگر او بود، ما او را به زیور تقوی و همدانی می‌شناختیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهیدان بزرگ دیگری از این خاک پر کشیدند، گفت: سردار فرمانده بلندهمت و خستگی ناپذیری بود که در همه جبهه‌ها حضور داشت و در جستجوی شهادت بود.

سرلکشر سلامی در ادامه یادی از شهید سعید قهاری سعید کرد و او را فرمانده‌ای قوی، باتدبیر، شجاع با اراده‌ای مصمم و شاداب و همیشه مهیای رزم عنوان کرد و گفت: این شهید عزیز سرانجام در لباس جهاد در غرب کشور برای دفاع از امنیت سرزمین شهادت را برگزید.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدا گلچینی از انتخاب خدا هستند، گفت: شهید سلگی نیز شکوه آرام، صبر، معرفت، ادب، عرفان و مملو از خصوصیات برجسته بود که در این سال‌های اخیر مورد لطف رهبر عظیم‌الشان قرار گرفت.

سرلشکر سلامی با اشاره به ایثار شهیدانی، چون شهید احمدی‌روشن و شهید خوش‌لفظ و شهید شهبازی، گفت: باید از شهدای زنده این استان نام ببرم که متعلق به این استان است؛ فرمانده بی‌نظیر حاج علی فضلی و سردار شادمانی که واقعا انصارالحسین (ع) بودند، بنده رشادت این عزیزان را در عملیات‌های مختلف دیدم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هر چه از شکوه این سرزمین بگوییم کم گفته‌ایم که برای همیشه انقلاب را همراهی کرده‌اند، گفت: ۸ هزار شهید به نسبت جمعیت استان همدان عدد فوق‌العاده‌ای بالا و افتخارآمیز است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهادت یک حقیقت عظیم و زنده‌ای است که زمان که قهرمان فراموشی است نمی‌تواند غبار کهنگی بر سیمای آن بنشاند، اظهار کرد: شهید هرگز قدیمی نمی‌شود و در متن زمان جاری است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه زمان واقعیت‌ها و واقعه‌های عظیمی از تاریخ را خود پنهان کرده است، افزود: خیلی از واقعه‌های بزرگ تاریخ در گذر زمان از یاد‌ها رفته است و بسیاری از انسان‌های بزرگ با عبور تاریخ و زمان از یاد‌ها و خاطره‌ها محو شدند، اما شهادت دارای این خصوصیت است که یک زندگی جاوید و حیات دائمی در آن است.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند، تاکید کرد: آنچه ما را از بحران نجات داد شهادت بود، جنگ همانطور که رهبری فرمودند نمایی بود از دست به دست دادن همه قدرت‌های جهان و امپراتوری‌های بشری که در مقابل ملتی تازه به استقلال رسیده صف‌آرایی کردند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه روزگاری دشمنان در همه موارد از جمله سلاح و قدرت آتش از ما برتر بودند، تاکید کرد: دشمن همه ابزار‌های سیاسی جهان را در اختیار داشت و همه ابراز‌های رسانه، اطلاعات، ماهواره‌ها در اختیار آن‌ها بود، همه چیز نابرابر بود و ما در طرف ضعف ایستاده بودیم، اما در مقابل آن‌ها موفق شدیم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه جنگ فقط با قلب مردان با ایمان پیش می‌رود، تاکید کرد: وقتی مردان قوی، مطمئن، ثابت و با اراده‌ای آهنین، پا به میدان می‌گذارند هیچ سلاحی نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند و این تجربه ۴۴ ساله ما در انواع جنگ‌هاست.

فرمانده کل سپاه پا با بیان اینکه ما با شهادت پیروز شدیم، گفت: من به‌عنوان یک خادم و سرباز دست و پای همه خانواده شهدا را می‌بوسم.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه شهادت فوز عظیم است و شهدا مظهر قدرت ایران هستند، تاکید کرد: قدرت ایران از شهادت است، این به این معنا نیست که دارای سلاح نیستیم ما مدرن‌ترین سلاح‌ها را داریم، اما آنچه ما را به پیروزی می‌رساند شهادت، ایمان علوی و حسینی و عاشورایی است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما در مسیر عاشورا موفق می‌شویم، اظهار کرد: سپهبد نامدار ما فرمود که ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم، امام حسین تجسم شهادت و عین شهادت است و نام او، راه او، خون‌های ریخته در کنار او ما را پیروز می‌کند.

وی اظهار داشت: جوانان این سرزمین با قوت ایمان از میدان مین، از سیم‌های خاردار، خطوط پشت سر هم، از اروند، کوه‌ها و ... زیر باران آتش پیش رفتند و پیروز شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi