شناسه خبر : 104502
یکشنبه 23 مهر 1402 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دقت در کارها

فاش نیوز - یک سری کارهای دسته‌جمعی توی زندان انجام می‌شد که ایشان هم در آن مشارکت داشتند. مثلاً هرروز دو، سه نفر را شهردار می‌گذاشتند. شهردار وظیفه داشت وسایل نظافت را تحویل بگیرد و توی زندان مکان موردنظر را تمیز کند. یک بار دیدم آقای‌هاشمی‌نژاد می‌خواهد با تی، ظرف آب و تاید مشغول شست‌وشو شود! رفتم خدمتشان، سلام کردم و گفتم: «حاج‌آقا اجازه بدهید ما کار شما رو انجام بدهیم.» ایشان فرمودند: «خیر، اجازه بدهید ما کار خودمان را انجام بدهیم، امروز کار شهردار به‌عهدة ماست.» عقیده داشت در مقابل توده‌ای‌ها و خلقیون باید کاری را که به او سپرده‌اند انجام دهد تا فکر نکنند چون‌هاشمی‌نژاد استاد است نباید کار کند.
روزهایی که ایشان شهردار بود در انجام کارش خیلی دقت داشت. سعی می‌کرد هیچ جا بدون شست‌وشو نماند. یک بار گفتم: «حاج‌آقا شما خیلی به کار دقیق هستید.» ایشان آن حدیث معروف حضرت رسول (ص) را یادآوری کردند که پیغمبر اکرم ظاهراً کاری مثل دفن میت را قبول کرده بودند و بسیار دقت می‌کردند. اصحاب به ایشان گفتند: «یا رسول‌الله خیلی دارید دقت می‌کنید، او مرده است و فقط باید خاک رویش بریزید و تمام.»
حضرت در جواب فرمود: «انسان نباید کاری قبول کند و اگر قبول کرد باید آن را درست انجام دهد، حتی اگر پوشاندن بدن میت باشد.»
آقای ‌هاشمی‌نژاد با بیان این حدیث مقید بود وقتی‌که کاری حتی در زندان به ایشان واگذار می‌شود، باید به نحو احسن انجام گردد.
بر اساس خاطره‌ای از شهید: سید حبیب (عبدالکریم)‌هاشمی نژاد
راوی: حاج‌آقای حسن ربّانی راد، دوست شهید
 
* مریم  عرفانیان
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi