شناسه خبر : 104735
شنبه 29 مهر 1402 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری اولین کمیسیون پزشکی استانی در تبریز توسط بنیاد شهید

برگزاری اولین کمیسیون پزشکی استانی در تبریز توسط بنیاد شهید

فاش نیوز - مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: اولین کمیسیون پزشکی استانی توسط تیم تخصصی استانی و با هماهنگی و حضور مدیریت مرکز در تبریز برگزار می‌شود.

غلامرضا طائبی مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار استانی حیات در خصوص اولین کمیسیون پزشکی استانی با حضور متخصصان استانی و عوامل اجرایی استانی که در امروز و فردا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، گفت: در راستای سیاست‌های ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر تمرکز زدایی در فعالیت‌های اجرایی و واگذاری بخش اجرایی امور به بخش‌های اجرایی، در کمیسیون پزشکی مبنا بر این شده است که امور اجرایی کمیسیون پزشکی در سطح استان‌ها توسط تیم‌های تخصصی که استان تشکیل می دهد و با راهنمایی کمیسیون پزشکی مرکز انجام بدهیم. طی ابلاغیه ای از همه استان ها خواسته شده که تیم‌های تخصصی‌شان را انتخاب کنند و اگر مبنا و قرار بر آموزش باشد کمیسیون پزشکی را دعوت کنند که این هماهنگی را انجام بدهند.

وی افزود: اولین استانی که تیم تخصصی خود را تشکیل داد و کلاس‌های آموزشی، جلسات راهنمایی و کارگاهی را برایشان برگزار کرده، استان آذربایجان شرقی است که بعد از این راهنمایی‌ها و آموزش گروه تخصصی امروز و فردا اولین کمیسیون پزشکی استانی توسط تیم تخصصی استانی با هماهنگی مرکز و با حضور مدیریت مرکز در تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به تعداد جانبازان در این کمیسیون گفت: در این دو روز حدود ۳۶۰ نفر جانباز توسط گروه تخصصی استانی بررسی می‌شوند و متخصصان نظرات خود را در فرمت‌های مربوطه ثبت کرده و طبق کدهایی که مطابق با آیین نامه تشخیص می‌دهند، قید می‌کنند.

طائبی افزود: به دلیل اینکه جلسات اول این کمیسیون برگزار می‌شود، مرحله تفکیک و تایید در مرکز کمیسیون پزشکی انجام خواهد شد و این کار به عنوان یک نوآوری در حوزه کمیسیون پزشکی است که هم کار اجرا در مرکز استان و هم کار تطبیق و تایید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این کمیسیون‌ها یک کار تیمی است که توسط مرکز به استان‌ها برنامه ریزی شده، گفت:  ان شاالله با این روند استان‌های دیگر هم اعلام آمادگی کنند تا کسانی که در صف کمیسیون هستند، برای اعلام درصف تجدید نظر در درصد منتظر نوبت نشوند و توسط تیم‌های استانی معاینه، مصاحبه، بررسی و کدگذاری شوند.

مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از عوامل استانی، مدیر کل استان آذربایجان شرقی، معاون بهداشت، درمان و پزشک مشاور دکتر فخاریان، تشکر می‌کنیم که این فرصت را فراهم کردند. منتظریم تا استان‌های دیگر نیز این اعلام آمادگی کنند و این کار باعث تسریع در بررسی معاینه جانباز، تسریع در پاسخگویی مرکز کمیسیون پزشکی و کاهش هزینه‌های اجرایی می‌شود و از هر حیث به نفع جامعه ایثارگری خواهد بود که ما در استان‌ها در نزدیک‌ترین استان بتوانیم پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشیم.

 طائبی گفت: منتظریم که استان ها در راستای سیاست‌های جدید بتوانند تیم‌های تخصصی را انتخاب، معرفی و با هماهنگی مرکز، آموزش بدهند که بتوانیم کمیسیون‌های استانی را فعال کنیم.

اینستاگرام
سلام
کمیسیون جانبازان مادده۸۷هم در مرکز استانها انجام میگیرد؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi