شناسه خبر : 105475
دوشنبه 22 آبان 1402 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شوروحال حسینی بین رزمندگان در عملیات خیبر

فاش نیوز - رزمندگان لشکر ۸ نجف در اثنای عملیات خیبر در جزایر مجنون به سینه‌زنی و روضه‌خوانی می‌پردازند.

کد خبر: ۶۲۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴ - 13November 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس پیوند آنان با معنویت و روحیه ایمان و تقوا بود که در صحنه‌های مختلف با اعمال مختلف خود را نشان می‌داد. توسل به اهل بیت (ع) و برگزاری مراسمات مذهبی از قبیل عزاداری و جشن‌ به مناسبت‌های مختلف باعث بالا رفتن روحیه رزمنده‌ها می‌شد.

فیلمی که اسفند ۶۲ و چند روز پس از شروع عملیات خیبر در جزایر مجنون ضبط شده، مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) لحظاتی از مداحی و سینه‌زنی رزمندگان جهاد سازندگی نجف‌آباد و لشکر ۸ نجف در دشت جفیر (حوالی هویزه) را به تصویر کشیده است.

سینه‌زنی رزمندگان جهاد‌سازندگی نجف‌آباد در عملیات خیبر

در این فیلم که رزمندگان هماهنگ با هم پیشانی‌بند‌های یک‌شکل استفاده کرده‌اند، ابولقاسم عابدینی از مداحان شناخته شده جبهه و جنگ در شهرستان نجف‌آباد، برای حاضرین مداحی می‌کنند.

عابدینی کارمند وقت مخابرات بود در مقاطع مختلف به عنوان راننده آمبولانس نیرو‌های جهاد‌سازندگی نجف‌آباد و مداح راهی جبهه‌ها می‌شد. در اوایل فیلم، حاضرین برای لحظاتی تمرین کوتاهی می‌کنند تا برای اجرای برنامه آماده‌تر شوند و در ادامه عابدینی خاطرۀ کوتاهی از کمک کردن یک پیرزن به جبهه، برایشان تعریف می‌کند.

برنامه در لحظات بعد با مداحی و سینه‌زنی ادامه پیدا می‌کند و در این بین یک فیلم‌بردار دیگر و شخصی که صدا را ضبط می‌کند و رزمنده‌ای که گاهی عکاسی می‌کنند نیز در تصویر به چشم می‌آیند. این برنامه، در کنار سنگر فرماندهی نیرو‌های جهاد نجف‌آباد برگزار شده و گاهی که دوربین این سنگر را نشان می‌دهد، برخی چهره‌های شاخص جهادسازندگی مانند شهید اسماعیل انتشاری دیده می‌شوند.

عملیات خیبر اولین عملیات آبی خاکی ایران علیه متجاوزان بعثی بود که در روز سوم اسفند سال ۱۳۶۲ آغاز شد و از عملیات‌های بزرگ رزمندگان در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi