شناسه خبر : 106110
چهارشنبه 08 آذر 1402 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید: رضایت خانواده شهدا برای یکسان‌سازی ۳ گلزار در استان تهران اخذ شد

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران گفت: گلزارهای شهدای ملارد، سوهانک و سرآسیاب تا شهریور سال آینده یکسان‌سازی می‌شوند. رضایت خانواده‌های شهدای این گلزارها برای اجرای این طرح گرفته شده است.

بنیاد شهید: رضایت خانواده شهدا برای یکسان‌سازی 3  گلزار در استان تهران اخذ شد

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، با وجود حاشیه‌ساز شدن طرح یکسان‌سازی گلزارهای شهدا از سال ۱۳۸۶ در سراسر کشور، حالا عباسعلی رضایی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران به خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: از میان ۳۱۰ گلزار شهدای شهرستان‌های استان تهران، تنها گلزارهای شهدای بهشت زهرا، سوهانک، سرآسیاب و ملارد هنوز سامان نیافته‌اند که قرار است با رضایت خانواده‌‌های شهدا طرح یکسان‌سازی مزار شهدا در گلزارهای سوهانک، سرآسیاب و بی‌بی سکینه ملارد انجام شود.

وی در این گفت‌وگو وظیفه ساماندهی گلزار شهدای بی‌بی سکینه در ملارد را استانداری و شهرداری آن منطقه، سوهانک را بنیاد شهید تهران بزرگ و سرآسیاب در فیروزکوه را نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: مزارهای شهدا در برخی از این گلزارها پراکنده هستند و در جای مشخصی قرار نگرفته‌اند؛ پس نیاز است ساماندهی شوند.

دبیر کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا در ادامه ضمن اعلام اینکه قرار است ذیل طرح ساماندهی، «همسان‌سازی» یا همان «یکسان‌سازی» قبور شهدا انجام شود، گفت: هیچ کدام از این گلزارها را بدون نظر و رضایت خانواده‌های شهدای آن گلزار همسان‌سازی نمی‌کنیم. حتی اگر در بخشی از گلزار یک خانواده راضی به این عملیات نباشد، همسان‌سازی آن بخش انجام نمی‌شود؛ چرا که صاحبان مزارهای شهدا، خانواده‌های آن‌ها هستند. 

وی افزود: اگر خانواده‌ای برای همسان‌سازی قبر شهیدش رضایت نداشته باشد و بگوید فقط اطراف آن را بهسازی کنید؛ ما طبق نظر آن‌ها عمل می‌کنیم.

رضایی تأکید کرد: ساماندهی ۳ گلزار شهدایی که نام بردم، مورد تقاضای خانواده‌های شهدای دفن شده در آن است و رضایت خانواده‌هایشان گرفته شده است. 

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران در پایان بیان کرد: کار ساماندهی گلزارهای شهدای سوهانک و بی‌بی سکینه در ملارد ان‌شاءلله تا قبل از پایان سال مالی، یعنی شهریورماه سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد، اما ساماندهی گلزار شهدای سرآسیاب واقع در فیروزکوه به دلیل سرما و برودت هوا در آن منطقه با اندکی تأخیر مواجه است و آن هم به سرعت ساماندهی می‌شود. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi