شناسه خبر : 106266
یکشنبه 12 آذر 1402 , 16:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای حقوقدان گیلان برگزار شد

یادواره شهدای حقوقدان گیلان برگزار شد

فاش نیوز - گیلان یادواره شهدای حقوقدان استان گیلان امروز با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و با حضور رئیس کل دادگستری استان و فرمانده سپاه قدس گیلان و تعدادی از خانواده شهدا در سالن همایش‌های دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،  آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۱۲ آذرماه در یادواره ۱۱ شهید حقوقدان استان گیلان که در سالن همایش‌های دادگستری گیلان برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهید و شهادت اظهار کرد: ممکن است دلهره‌ای نسبت به شهادت از پیش وجود داشته باشد اما در روایات آمده، آن لحظه که ضربه وارد شد و روح از جسم خارج می‌شود چنان گواراست که بسیاری از شهدا پس از شهادت درخواست می‌کنند برگردند و دوباره شهید شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «مردم همه در خوابند اما پس از مرگ بیدار می‌شوند»، افزود: ارواح مطهر شهیدان در مجالسی‌ که به نام آن‌هاست، حضور دارند چراکه سیطره شهید بر افق و آفاق و در ملک و ملکوت بیش از سایر انسان‌ها است و خداوند این قدرت را به آنان داده است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اهمیت رابطه انسان‌ها با یکدیگر، رابطه انسان با خدا و خانواده، گفت: در حدیثی از بحارالانوار توصیه شده که «با اهل دیانت و اهل‌الله مشورت کن و اهل تقوا را دوست بدار»؛ شهیدان کسانی هستند که اهل‌الله شدند و انسان می‌تواند به آنان متوسل شود.

امام جمعه رشت با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه «هیچ حاجتی را کوچک نشمارید»، افزود: طبق احادیث، محبوب‌ترین انسان نزد خدا کسی است که همیشه دستش به سوی خدا بلند باشد و حتی نقل شده که نمک غذایتان را هم از خدا بخواهید.

وی اهمیت توجه به خانواده را مورد تأکید قرار داد و با معرفی کتاب «خون دلی که لعل شد»، تصریح کرد: این کتاب حاوی خاطرات و مبارزات رهبر معظم انقلاب از دوران جوانی تا دوره‌های بعد است و نشان می‌دهد که خداوند این مرد بزرگ را برای چنین زمانی ذخیره و حفظ کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه خانه باید محل نیایش والدین باشد که یکی از عمده‌ترین راه‌های تربیت فرزندان است، افزود: در روایات آمده که بهتر است پدر و مادر بعد از نماز دست‌های خود را بلند کرده و دعا بخوانند تا فرزندان یاد بگیرند؛ امام رضا(ع) هم می‌فرمایند قسمتی از خانه‌هایتان را به قرائت قرآن اختصاص دهید.

آیت‌الله فلاحتی مکتب شهیدان را مکتب رابطه با قرآن، دعا و نیایش و ارتباط با مفاتیح‌الجنان دانست و بیان کرد: خانه‌ای در آن قرآن تلاوت شود خیر آن خانه گسترده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان هم از ۷ خانواده شهید حقوقدان و ۲۵ کارمند نمونه‌ دادگستری استان قدردانی شد.

یادواره شهدای حقوقدان گیلان برگزار شد

یادواره شهدای حقوقدان گیلان برگزار شد

یادواره شهدای حقوقدان گیلان برگزار شد

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi