شناسه خبر : 106273
دوشنبه 13 آذر 1402 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی پرونده بیش از ۲ هزار ایثارگر در کمیسیون احراز جانبازی شهرستان‌های تهران

فاش نیوز - رضایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، پرونده دو هزار و ۲۰۰ متقاضی در کمیسیون احراز جانبازی بررسی شد.

 

بررسی پرونده بیش از ۲ هزار ایثارگر در کمیسیون احراز جانبازی شهرستان‌های تهران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «عباسعلی رضایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران روز گذشته (یک‌شنبه) پس از برگزاری بیست‌ و‌ چهارمین نشست کمیسیون احراز جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پرونده احراز بیش از دو هزار و ۲۰۰ متقاضی که دارای درصد و فاقد درصد جانبازی بودند، به صورت جلسات هفتگی و ماهانه مورد بررسی و مابقی نیز احرازشان از طریق سامانه سجایا صورت گرفته است.

رضایی با بیان اینکه شهرستان‌های استان تهران بیش از ۴۳ هزار و ۸۰۰ پرونده ایثارگری بومی و مهمان دارند، افزود: امروز احراز جانبازی در شهرستان‌های استان تهران در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و مدارک ایثارگران و احرازشان در سامانه «سجایا» به روزرسانی می‌شود.

رضایی شهرستان‌های استان تهران را مهاجرپذیر و با ترکیب جمعیتی پراکنده برشمرد و ادامه داد: با توجه به وسعت شهرستان‌های استان تهران و مهاجرپذیر بودن آنها، ایثارگران و خانواده‌های شهدا نیز سهم قابل توجهی در این مهاجرت‌ها دارند و با توجه به رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر تکریم و خدمت‌رسانی شایسته به این عزیزان، وظیفه داریم تا در راستای حل مشکلات و پاسخگویی به نیاز‌های این عزیزان گام برداریم.

مدیرکل شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ماده یک قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران یادآور شد: بر اساس آیین‌نامه‌ای که با مشارکت ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع تعیین مصادیق ایثارگری تدوین شد، صورت سانحه، مدارک بالینی هم‌زمان با حادثه و رأی کمیسیون پزشکی نیروی مربوطه برای تشکیل پرونده مورد نیاز است تا بنیاد بتواند مستندات پرونده را با آیین‌نامه مربوطه تطبیق دهد.

روز گذشته بیست‌ و‌ چهارمین کمیسیون احراز جانبازی با حضور همه اعضا در سالن «شهدای ترور» اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران به‌منظور بررسی پرونده‌های جدید درخواست جانبازی و جانبازانی که متقاضی تعیین مجدد درصد جانبازی بودند، تشکیل و ۴۳ پرونده بررسی شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi