شناسه خبر : 107610
پنجشنبه 28 دي 1402 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درس‌های نبرد غزه برای جهانیان

یادداشت/ سیده فاطمه سادات کیایی
 
مردم مظلوم و مقتدر غزه در طول ۱۰۰ روز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به خانه و کاشانه آن‌ها، با مقاومت و ایستادگی بی‌نظیر خود درس‌ بزرگی به جهانیان دادند.

درس‌هایی از غزه در ۱۰۰ روزگی جنگ
دفاع‌پرس- سیده فاطمه سادات کیایی؛ ۱۰۰ روز از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و از به شهادت رسیدن نزدیک به ۲۵ هزار جان بی‌گناه می‌گذرد، در این مدت جامعه جهانی شاهد وحشی‌ترین حملات و سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل نسل‌کشی آشکار رژیم صهیونیستی بوده‌اند تا یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های دهه‌های اخیر با از بین رفتن هزاران کودک و زن و مرد و تصاویری که هر گوشه‌ای از آن دل هر انسانی را به درد می‌آورد، رقم بخورد.

بخش بزرگی از غزه خالی از سکنه شده و حجم آوار‌ها به حدی است که از طرفی منجر به آواره شدن بیش از ۲ میلیون انسان در این منطقه پر تراکم‌ و کوچک و محاصره شده و از طرفی حملات رژیم صهیونیستی باعث از بین رفتن خانه و کاشانه آنان شده است. اگر تا دیروز تصاویری از خیابان‌های آباد و پر شور غزه در شبکه‌های مجازی زندگی مردم این منطقه را به تصویر می‌کشید، امروز این تلی از آوار و خرابی است که نماد غزه شده است.

در این ۱۰۰ روز، با وجود شهادت و از دست رفتن جان‌های عزیز فلسطینیان مسلمان که هر تصویر و هر شهادت خنجری بر قلب‌های آگاه و وجدان‌های بیدار می‌کشد، یک روی زندگی هم نمایش داده شد. علی‌رغم غمی که بر غزه مستولی شده است، اما ایمان، صبر، مقاومت، توکل و توسل با قدرتی بیشتر و نمودی روشن‌تر از مردم غزه به مردم‌تمام دنیا مخابره شد. تصاویر غمبار غزه باعث نشد تا مردم جهان شاهد ناتوانی غزه‌ای‌ها باشند، درس بزرگ مردم غزه هم شاید همین باشد که در سختی، صلابت‌ها و استقامت فزونی می‌یابد و ایمانی که در این شرایط به داد بشر نرسد را دیگر نمی‌توان ایمان نامید و صرفا یک باور سطحی است.

۱۰۰ روز غزه نشان داد مجامع بین‌المللی که مدعی دفاع از حقوق انسانیت و مردم هستند در سخت‌ترین شرایط مردم یک‌ منطقه که علاوه بر تحمل ۷۵ سال ظلم و اشغالگری در طی چند ماه شاهد جنایتی سهمگین بودند هیچ‌گونه حرکت ثمربخشی از خود نشان نداده است. انفعال و سکوت برخی کشور‌ها و نیز‌ حمایت برخی دیگر از رژیم صهیونیستی‌ لکه ننگی بر دامن‌حقوق بشر و مدعیان آن شد تا ثابت کند حقوق بشر تنها ابزاری است به دست برخی دولت‌ها که از این طریق به مقاصد خود برسند.

۱۰۰ روز جنایت در غزه نشان داد مردم جلوتر از حکومت‌ها و دولت‌های خود در حمایت از فلسطین ایستاده‌اند. تظاهرات‌های هفتگی و گاه روزانه در برخی شهر‌های اروپایی و آمریکایی نمایش بیداری مردمی بود که برخلاف حاکمیت‌ها خواستار توقع اشغالگری رژیم صهیونیستی هستند.

۱۰۰ روز شرایط سخت غزه نشان داد مقاومت ایستادگی مردم غزه که مقاومت و جهاد تنها سلاحی است که به اشغالگری پایان می‌دهد. نسل امروز فلسطینیان و اراده آنان در شکست اسرائیل نشان می‌دهد که کابوس اشغالگران صهیونیستی آغاز شده است و چیزی تا تحقق وعده الهی و حاکمیت مظلومان و نابودی مستکبران نمانده است.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi