شناسه خبر : 107876
یکشنبه 08 بهمن 1402 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردارِ اُحــُد!

فاش نیوز - مرتضی جاویدی در عملیاتی سخت و طاقت‌فرسا به نام والفجر دو، در منطقه عملیاتی حاج‌عمران، به همراه نیروهایش در تنگه برده‌زرد که راه عبور و مرور دشمن بعثی به پادگان عظیم حاج‌عمران بود، از سه طرف در محاصره شدید نیرو‌های بعثی قرار می‌گیرد و تنها یک راه عقب‌نشینی برایش باقی می‌ماند اما او به همراه نیرو‌هایش چهار شب و سه روز مقاومت می‌کنند (و با رشادت‌های جانانه خود و همرزمانش به پیروزی نائل می‌گردند).
وقتی فرمانده وقت سپاه به او اجازه عقب‌نشینی می‌دهد، او پشت بی‌سیم می‌گوید که قصه احد در تاریخ برای بار دیگر تکرار نخواهد شد و ما تنگه را‌ ترک نمی‌کنیم، به همین علت او را به‌عنوان سردار احد هم می‌شناسند. بعد از عملیات والفجر دو، فرماندهان جنگ به محضر امام می‌روند. محسن رضایی و صیاد شیرازی گزارشی از عملیات می‌دهند و به رشادت‌ و قابلیت مرتضی جاویدی و نیروهایش‌ اشاره می‌کنند. امام با شنیدن سخنان صیاد از جا برمی‌خیزد و تمام‌قد می‌ایستد و شهید جاویدی را در بغل می‌گیرد. همه نگاه‌ها به امام بود و لب‌های مبارک‌شان که بر پیشانی مرتضی می‌نشیند و مرتضی در حالی که ‌اشک می‌ریخته است، شروع به بوسیدن دست و بازو و صورت امام می‌کند.
بریده‌ای از کتاب «تپه جاویدی و راز شلو» به قلم «اکبر صحرایی»
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi