شناسه خبر : 107998
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی در سال ۲۰۲۳

۵ میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید کردند

فاش نیوز - سازمان جهانی گردشگری از رشد 42 درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران در 11 ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد بیش از پنج میلیون گردشگر خارجی در این دوره از ایران بازدید کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی از رونق صنعت گردشگری در ایران طی سال 2023 خبر داده است.
براساس آمار این نهاد بین‌المللی ورود گردشگران خارجی به ایران طی ماه‌های ژانویه(دی ماه) تا نوامبر (آبان ماه) سال 2023 با رشد 42 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.
در 11 ‌ماهه نخست سال 2022 بالغ بر سه میلیون و 740 هزار گردشگر خارجی از ایران دیدن کرده بودند اما در مدت مشابه 2023 جمعیت گردشگران خارجی که به ایران سفر کردند به پنج میلیون و 320 هزار نفر افزایش یافته است.
رشد 42 درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران از ابتدای 2023 در حالی است که طی سال قبل از آن نیز صنعت گردشگری ایران پس از شیوع کرونا احیا شده و رشد بیش از چهار برابری ورود گردشگران به ایران را تجربه کرده بود.
در سال 2021 تنها 880 هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کرده بودند که این رقم در سال 2022 به چهار میلیون و 110 هزار نفر افزایش یافته بود.
«علی اصغر شالبافیان»، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی هم چندی قبل در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری، اظهار داشت: با لغو روادید با عراق در سال گذشته، رشد چشمگیری گردشگر از این کشور داشتیم و اکنون کشور اول گردشگر فرست به ایران است. البته تحولات منطقه در جمهوری آذربایجان و افغانستان حجم گردشگر از این مناطق را به ایران کاهش داده است اما با این حال در نیمه اول سال ١۴٠٢ بیش از سه میلیون و 354 هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به نیمه نخست سال گذشته رشد 38 درصدی را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: با توجه به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه همکاری با کشورها به خصوص کشورهای همسایه، طرح لغو روادید به 68 کشور را به دولت ارائه کردیم. همچنین درباره تسهیل سفر گردشگران با خودروی شخصی با همکاری هشت دستگاه نیز مذاکراتی انجام شده است. این اقدامات تسهیل تردد گردشگران به خصوص از کشورهای همسایه را افزایش می‌دهد.
شالبافیان با اشاره به تمهیدات برای رسیدن به هدف 15 میلیون گردشگر خارجی بیان کرد: در این حیطه نیازمند تحول در ناوگان هوائی کشور و تسهیل ویزا هستیم. در حوزه اقامتی نیز با توجه به تمهیدات در حال انجام شاهد تحول خواهیم بود.
گفتنی است با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری یعنی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز، امسال همزمان با هفته گردشگری؛ بیش از 130 برنامه گردشگری در بیش از 60 شهرستان در سراسر کشور با موضوع «گردشگری سبز» برگزار ‌شد.
همچنین برنامه‌هایی با رویکرد گردشگری سبز در بیش از 50 اقامتگاه بزرگ بوم گردی و 47 برنامه با همکاری انجمن‌ها و مؤسسات آموزشی از جمله برنامه‌های هفته گردشگری امسال بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi