شناسه خبر : 108062
پنجشنبه 12 بهمن 1402 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید بقایی: اطراف منزل امام(ره) دنیای دیگری است، قلبی آنجا می‌تپد که امت را به تپش وا می‌دارد

فاش نیوز - یکی از شهدای دوران دفاع مقدس در دفترچه یادداشت‌های خود نوشته است: اطراف منزل امام(ره) دنیای دیگری بود و عاشقان دور معشوق را گرفته و فوج فوج به عشق دیدن معشوقشان سرازیر می‌شدند.

شهید بقایی: اطراف منزل امام(ره) دنیای دیگری است، قلبی آنجا می‌تپد که امت را به تپش وا می‌دارد

به گزارش خبرگزاری حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، عبدالمجید بقایی از شهدای دوران دفاع مقدس، در یکی از یادداشت‌های خود نوشته: «امام(ره) وقتی صحبت می‌کند، فکر هیچ مسئله‌ای به جز یاری اسلام نیست.»

شهید سرلشکر عبدالمجید بقایی فرمانده قرارگاه کربلا بود که پیش از عملیات والفجر مقدماتی، در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۶۱ هنگام انجام عملیات شناسایی در منطقه فکه، همراه حسن باقری در سنگر دیده‌بانی مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید. او هنگام شهادت تنها ۲۴ سال داشت. 

این شهید در دفترچه خود که از دی‌ماه سال ۱۳۵۹ تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ در آن یادداشت‌هایش را ثبت کرده، نوشته است: «اطراف منزل امام(ره) دنیای دیگری بود و عاشقان دور معشوق را گرفته و فوج فوج به عشق دیدن معشوقشان سرازیر می‌شدند.

راستی در این خانه چیست؟ چه قلبی در این خانه می‌تپد؟ چه تیپی در اطراف خانه است؟

مستضعفین نزد یاورشان آمده‌اند. قلبی در آن جا می‌تپد که سال‌های سال نور ایمان را به خود جذب و هوای نفس و اوامر شیطانی را از خود دور کرده است و تپشش امت را به تپش وا می‌دارد.

وقتی صحبت می‌کند، فکر هیچ مسئله‌ای به جز یاری اسلام نیست. از هر خصلت و صفت شیطانی مبرا است. او رهروی راستین پیامبر صل‌الله علیه و آله و سلم، امامان علیهم السلام، ولی امر و نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و یار و یاور محرومان است.

در یک کلام، بر نفس پیروز است و رهبر و امام امت و بنیانگذار جمهوری اسلامی است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi