شناسه خبر : 108114
شنبه 14 بهمن 1402 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصاویر دیده‌نشده از آیت‌الله عبدالنبی نمازی در جبهه

فاش نیوز - آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، از جمله روحانیونی بود که بارها در جبهه‌های‌ دفاع‌ مقدس‌ از جمله عملیات والفجر مقدماتی در جمع فرماندهان و رزمندگان اصفهان حضور پیدا کرد.

تصاویر دیده‌نشده از آیت‌الله عبدالنبی نمازی در جبهه

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، آیت‌الله «عبدالنبی نمازی» عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از جمله روحانیونی بود که بارها در جبهه‌های‌ دفاع‌ مقدس‌ حضور پیدا کرد و در یکی‌ از عملیات‌ جبهه‌ جنوب‌، بر اثر بمباران‌ سنگین‌ شیمیایی‌، از ناحیه‌ چشم‌ و سینه‌ مجروح‌ شد. این عالم ربانی در عملیات‌ مرصاد که رزمندگان مقابل منافقین ایستاده بودند، بر اثر اصابت‌ ترکش‌ به‌سختی‌ مجروح‌ شد.


نفر دوم از سمت راست آیت الله نمازی، شهید ردانی‌پور، حجت‌الاسلام سالک، شهید خرازی

یکی از عملیات‌هایی که مرحوم آیت‌الله عبدالنبی نمازی در آن حضور داشت، عملیات والفجر مقدماتی در سال ۱۳۶۱ بود، او در این عکس فرماندهی‌ سپاه‌ منطقه‌ ۲ کشوری‌ را بر عهده داشت.


از سمت راست، محمدرضا زاهدی، شهید رضا حبیب‌الهی، شهید حسین خرازی، آیت‌الله نمازی، حجت‌الاسلام سالک

آیت‌الله عبدالنبی نمازی، پس از تحمل یک دوره بیماری، روز یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ دارفانی را وداع گفت. برخی‌ از مسؤولیت‌های‌ او پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ شامل، قاضی‌ شرع‌ دادگاه‌های‌ انقلاب‌ اسلامی غرب‌ کشور طی‌ سال‌های‌ ۵۸ و ۵۹، نمایندگی‌ امام‌ و فرماندهی‌ سپاه‌ منطقه‌ ۲ کشوری‌، مسئولیت‌ بخش‌ آمار و بررسی‌ شورای‌ مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، مسؤولیت‌ آموزش‌های‌ عقیدتی‌ ـ سیاسی‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در دوره‌ دوم‌ و سوم‌ از استان‌ بوشهر، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و دادستان‌ کل‌ کشور بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi