شناسه خبر : 108277
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 11:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان برگزارشد

فاش نیوز - آیت‌الله «فلاحتی» گفت: امروز به برکت خون شهدا و رهبری امامین انقلاب اسلامی، ایران تبدیل به قدرت معادله‌ساز شده و ما وظیفه داریم در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب به‌موقع ورود کنیم و تبیین‌گر باشم.

کد خبر: ۶۴۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 07February 2024
 

 تبیین حقایق و دستاورد‌های انقلاب وظیفه همگان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان در یادواره شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار داشت: هر روز به ابهت و عظمت انقلاب اسلامی ایران افزوده می‌شود در حالی‌ که بسیاری از انقلاب‌های دنیا در غرب آسیا و سایر کشور‌ها دوام و ثبات خوبی نداشتند و پس از مدتی دستخوش بحران‌های سیاسی و در چنبره سیاستمدارانِ مشابه سیاستمدارانِ گذشته قرار گرفتند، اما انقلاب اسلامی از درون و بیرون، هر روز به نورانیتش افزوده می‌شود و منطق و آرمان‌هایش نیز برای ملت‌ها قابل پذیرش‌تر است.

وی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را جزو مولفه‌های اساسی انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه انقلاب اسلامی در پایبندی به این ۳ مولفه، درجا نزده است افزود: امروز دنیا متوجه این ۳ مولفه شده و انقلابِ ما توانسته تاثیرات شگرفی در میان ملت‌ها بگذارد.

آیت‌الله فلاحتی، توجه دنیا به غزه را از برکات انقلاب اسلامی و به‌معنای صدور انقلاب دانست و عنوان کرد: در دنیایی که اسراییل هر روز به بسط و گسترش نفوذ و قدرت خود در دنیای عرب می‌پرداخت و اقدام به شهرک‌سازی و تغییر معادلات فکری و بین‌المللی می‌کرد و مبحث نیل تا فرات را مطرح و سوریه و لبنان را درگیر حوادث کرده بود، جمهوری اسلامی توانست از گروهی محدود، کوهی استوار در برابر این قدرت تا بن دندان مسلح ایجاد کند و امروز شاهد مقاومت جانانه مردم غزه در برابر صهیونیست‌ها هستیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شعار استقلال و آزادی جمهوری اسلامی امروز به ملت‌ها رسیده است گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، قدرت‌های معادله‌ساز  درصدد فریب و چپاول اموال ملت‌ها برآمدند و اقتصاد، فکر و فرهنگ ملت‌ها را غارت کردند.

وی به انگیزه‌های آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی اشاره و بیان داشت: آمریکایی‌ها عملاً از صهیونیست‌ها می‌ترسند و حمایتِ آن‌ها علاوه بر اینکه باعث ایجاد ساز و کار سیاسی در دنیا می‌شود، یک حمایت از روی ترس هم هست چرا که از قدرتمند و ثروتمند شدن صهیونیست‌ها می‌ترسند، اما اسراییل بعد از سال‌ها ادعای ارتش شکست‌ناپذیری، از جبهه مقاومت شکست خورد که از تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا مولفه‌های مهمی همچون قدرت، استقلال و دستاورد‌های انقلاب و جمهوری اسلامی به فراموشی سپرده شود و در چنین شرایطی جهاد تبیین از اهمیت زیادی برخوردار است؛ رهبری هم تبیین دستاورد‌های نظام را تعبیر به جهاد کردند بنابراین جهاد فقط اسلحه گرفتن و ایستادگی در برابر دشمن نیست بلکه دارای میادین و جهات مختلف است و یک مسلمان باید آنقدر هوشمند باشد که بداند کجا به تبیین مواضع دینی بپردازد.

آیت‌الله فلاحتی ساقط شدن حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران و قدرت معادله‌ساز ایران در عرصه‌های جهانی را از ایام‌الله دانست و تاکید کرد: خداوند حضرت موسی (ع) فرمود ایام‌الله را به یاد مردم بیاور تا به فراموشی سپرده نشود.

وی خاطرنشان کرد: طبق روایات، یادآوری ایام‌الله‌ها برای مردم در واقع دعوت مردم به نشانه‌های خدا است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ الهی بود افزود: دشمن در جنگ ترکیبی و تصاحب ادراک و افکار مردم سعی دارد مردم را درگیر مسائل مختلف کند تا از اهداف اصلی دور نگه دارد و به همین خاطر امروز تبیین حقایق یک نوع جهاد است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت صبور و شاکر بودن در عرصه جهاد تبیین تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و رهبری امامین انقلاب اسلامی، ایران تبدیل به قدرت معادله‌ساز شده است و ما وارث تلاش‌های ممتد و امیدوارکننده هستیم و وظیفه داریم در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب به‌موقع ورود کنیم و تبیین‌گر باشم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مردمِ ما صبور، شکرگزار و انقلابی هستند و روز به روز شاهد رویش‌های جدید انقلابی هستیم متذکر شد: با وجود این حجم از فشار‌ها و هجمه‌های دشمنان، اما جوانان و مردمِ ما استقبال خوبی از مراسمات معنوی همچون اعتکاف داشتند که نشانه رویش‌های انقلاب و پایبندی به ارزش‌ها است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi