شناسه خبر : 108332
شنبه 21 بهمن 1402 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حال و هوای شهید بقایی در دیدار با امام خمینی (ره) از زبان خودش

فاش نیوز - شهید بقایی در بخشی از یادداشت‌های خود که از هفتم دی‌ سال ۱۳۵۹ تا سی‌ام اردیبهشت سال ۱۳۶۰ است، از دیدار خود با حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران می‌نویسد.

کد خبر: ۶۵۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ - 10February 2024
 

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید سرلشکر عبدالمجید بقایی فرمانده قرارگاه کربلا بودند که پیش از عملیات والفجر مقدماتی، در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۶۱ هنگام انجام عملیات شناسایی در منطقه فکه، به همراه حسن باقری، توکل قلاوند، مجتبی مؤمنیان و محمدتقی رضوانی، در سنگر دیده‌بانی، مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اقدام به انتشار یادداشتی از شهید مجید بقایی کرده است که وی از هفتم دی‌ماه سال ۱۳۵۹ تا سی‌ام اردیبهشت سال ۱۳۶۰ نوشته است و از دیدار خود با حضرت امام خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گفته است. این دیدار و لحظات سخنرانی حضرت امام آن‌چنان بر عمق جان شهید بقایی نشسته است که با الفاظ و کلمات زیبا به توصیف آن پرداخته است.

در این یادداشت می‌خوانیم:

«اطراف منزل امام دنیای دیگری بود. عاشقان دور معشوق را گرفته و فوج فوج به عشق دیدن معشوقشان سرازیر می‌شدند. راستی در این خانه چیست؟ چه قلبی در این خانه می‌تپد؟ چه تیپی در اطراف خانه است؟ مستضعفین نزد یاورشان آمده‌اند، قلبی در آنجا می‌تپد که سال‌های سال، نور ایمان را به خود جذب و هوای نفس و اوامر شیطانی را از خود دور نموده است و تپشش امت را به تپش وا‌می‌دارد. وقتی صحبت می‌کند فکر هیچ مسئله‌ای، به‌جز یاری اسلام نیست. از هر خصلت و صفت شیطانی مبرا است. او رهروی راستین پیامبر و امامان و، ولی امر و نایب امام زمان (عج) و یار و یاور محرومان است. در یک‌کلام بر نفس پیروز است و رهبر و امام امت و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi