شناسه خبر : 108423
چهارشنبه 25 بهمن 1402 , 15:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت تقویت جایگاه مشاور ایثارگران در وزارت امورخارجه

با توجه به نقش و اهمیت وزارتخانه ها مطالبه برای ایفای نقش موثر مشاوران وزرا و هماهنگ کنندگان امور ایثارگران بیش از پیش نمود پیدا می کند. بر این اساس لزوم ساماندهی به امور ایثارگران...

فاش نیوز - نقشه راه و تمهیدات و اقدامات لازم در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی بر عهده مشاوران امور ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار ما، شرح وظایف پست مشاور وزیر و هماهنگ‌کننده امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی شامل طیف وسیعی از وظایف و عملکردها می شود که نشان از اهمیت و تاثیر گذاری آن در جایگاه اداری کشور دارد.

در این راستا با توجه به نقش و اهمیت وزارتخانه ها مطالبه برای ایفای نقش موثر مشاوران وزرا و هماهنگ کنندگان امور ایثارگران بیش از پیش نمود پیدا می کند. بر این اساس لزوم ساماندهی به امور ایثارگران شاغل در وزارت امور خارجه، عضویت مشاور امور ایثارگران در شورای معاونین وزیر، شورای استخدام، شورای رفاه کارکنان و... را ضروری می نماید.

با توجه به شرح وظایف پست مشاور وزیر و هماهنگ‌کننده امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی (بخشنامه شماره 49381 مورخ 11/07/1401 سازمان اداری و استخدامی کشور) موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره به برخی نکات ضروری به نظر می رسد.

در این چارچوب در بند 8 بخشنامه برخی از وظایف و نقش این جایگاه چنین آمده است:

«عضویت و حضور فعال و مؤثر در جلسات درون و برون‌سازمانی مانند؛ شورای مشاورین، کمیته انتصابات، شورای فرهنگی، کمیته منابع انسانی، هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و هسته گزینش حسب تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی و ایجاد کمیته‌ها و کارگروه‌های داخلی مرتبط و برقراری ارتباط مؤثر با نهادهای متولی در جهت ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران»

بخشنامه به دستگاههای اجرایی موضوع ماده5قانون مدیریت خدمات کشوری

(شرح وظایف پست سازمانی«مشاور وزیر و هماهنگ‌کننده امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی)

با عنایت به سیاست های کلی نظام در امور ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران «ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)» و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، ارتقاء و حفظ منزلت ایثارگران درصحنه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به موجب سند چشم‌انداز بیست‌ساله جمهوری اسلامی ایران، سیاست های تحولی دولت سیزدهم، پیگیری اجرای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در دستگاههای اجرایی و در اجرای ماده (14) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی،«شرح وظایف پست سازمانی مشاور وزیر و هماهنگ‌کننده امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی» به شرح زیر ابلاغ گردید:

 

 

|| ابراهیم شعبانلو

اینستاگرام
با سلام واقعا بنیاد شهید و امور ایثارگران ؟؟؟ ای کاش بنیاد شهید به وزارت خانه میشد هم مجلس خبهتر حمایت می کرد هم دولت از بوجه ایثارگران و جانبازان و خانواده محترم شهدا ؟ یک سوال دهگ.بندی ایثارگران معسر حدف شده ولی در مجلس بلا تکلیف هستش و این عزیزان جانبازان و ایثارگران در رنج وعذاب زندگی می کنند مثال اگر یک جانباز معسر وسیله شخصی داشته باشد باید حقوق منعیشت این پیر مرد هشت سال دفاع مقدس قطع بشود خلاصه ای کاش وزات خانه میشد تا همگی از دست نمایندگان مجلس که دوست ندارند این قشر در رفاه زندگی کنند البته بضی از نمایندگان در تشکر از ححتالاسلام نوروزی و دکتر امیر آبادی فرهانی و همچنین دکتر محست زنگنه حامی ایثارگران و جانبازان معسر هستند با تشکر از فاش نیوز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi