شناسه خبر : 108462
پنجشنبه 26 بهمن 1402 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیمی از این مرکز فرماندهی نابود شد

مرکز فرماندهی رژیم صهیونیستی در «صفد» زیر ضرب موشک‌های حزب‌الله

فاش نیوز - حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه حمله موشکی شدید و بی‌سابقه‌ای را به شهر اشغالی صفد در شمال فلسطین اشغالی انجام داد؛ گفته می‌شود که مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر صفد اشغالی تخریب شد و بیش از 10 سرباز نظامی رژیم صهیونیستی نیز به شدت زخمی شدند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع عبری‌زبان اعلام کردند: ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت صفد شلیک شده و به مقر فرماندهی ارتش اصابت کرده است. برخی منابع عبری از شلیک دست‌کم ۲۰ موشک به شهر اشغالی صفد و منطقه اشغالی الجلیل از سمت لبنان خبر دادند. سامانه گنبدآهنین موفق به رهگیری این موشک‌ها نشده است. به گفته منابع عبری‌زبان، در این حمله یک نظامی اسرائیلی کشته شد و 8 نظامی دیگر نیز زخمی شدند؛ برخی از منابع نیز از کشته و زخمی شدن 10 تن خبر دادند. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بیمارستان زیو گزارش داد که 8 نظامی اسرائیلی هم‌اکنون در این بیمارستان بستری و تحت درمان هستند. رسانه‌های اسرائیلی ادعا کردند کابینه جنگ رژیم صهیونیستی چگونگی پاسخ به حمله موشکی شدید حزب‌الله به صفد را بررسی خواهد کرد. مقامات صفد گفته‌اند: هنوز حرف نهائی را نزده‌ایم؛ به نظر می‌رسد که تلفات و خسارات بیشتر است.
واکنش عصبی اسرائیل
ساعاتی پس از این حمله خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش کرد که ارتش اسرائیل از آغاز موج گسترده‌ای از حملات جنگنده‌های خود در داخل لبنان خبر داد. بنابر اعلام الجزیره جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در دور تازه حملات خود مناطقی از جنوب لبنان ازجمله عدشیت، شهرک الشهابیه، الصوانه و جبشیت در شهر نبطیه را بمباران کرده‌اند. این اخبار می‌تواند مهم بودن حمله اخیر حزب‌الله را روشن کند. خبرگزاری لبنان نوشت که حمله هوائی اسرائیل به ساختمانی در جاده عدشیت القصیبه در جنوب لبنان شماری قربانی بر جای گذاشت. جنگنده‌های اسرائیلی حومه چندین روستا در منطقه جزین در جنوب لبنان را گلوله‌باران کردند. رسانه‌های لبنانی خبر دادند که بر اثر حملات اخیر رژیم اشغالگر به جنوب لبنان، یک زن به همراه کودکش به شهادت رسیدند. مهر نوشت که منابع آگاه در جنوب لبنان از شهادت ۵ نفر از جمله دو کودک در حملات جدید جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطقی در جنوب این کشور خبر دادند. این زد و خوردها در حالی صورت می‌گیرد که «سیدحسن نصرالله» روز سه‌شنبه گفت: «جبهه جنوب فقط زمانی متوقف می‌‌شود که جنگ غزه متوقف شود. اسرائیل در موضعی نیست که برای لبنان شرط تعیین کند. این لبنان نیست که ضعیف است بلکه اسرائیل است که در این چهار ماه دچار چالش شده و در ضعف قرار دارد. وزیر جنگ اسرائیل گفت: اگر جنگ غزه را پایان بدهیم، جنگ جنوب لبنان را پایان نخواهیم داد؛ باید بگویم خوش‌آمدید، در خدمت هستیم! گالانت می‌گوید: جنگ جنوب لبنان را متوقف نمی‌کند خب نکنید ببینیم چه می‌شود. هر وقت جنگ غزه پایان یابد نبرد در جنوب لبنان نیز پایان خواهد یافت، ولی اگر اسرائیل یک روز پس از آن اقدامی بکند پاسخ محکمی خواهیم داد. در مذاکرات گفته‌اند حزب‌الله را باید بالاتر از رودخانه لیتانی برگردانیم، اما بعد گفته‌اند رودخانه را جابه‌جا کنیم بهتر از درگیری با حزب‌الله است. ما هرگز تسلیم نمی‌شویم، عقب‌نشینی نمی‌کنیم و متوقف نمی‌شویم حتی به قیمت جنگ در لبنان. اگر دشمن تهدیدهایش علیه ما را اجرا کند، به جای ۲۰۰هزار شهرک‌نشین، ۲میلیون صهیونیست آواره خواهند شد.» او همچنین در بخشی از سخنرانی خود گفت که استفاده از تلفن همراه [به خاطر خطرات امنیتی آن] برای نیروهای مقاومت لبنان حرام است.
کیسه بوکسی برای حزب‌الله!
در بحبوحه حملات بی‌پایان حزب‌الله لبنان به مرزهای شمالی اراضی اشغالی، «بن‌گویر»، وزیر امنیت ملی بسیار افراطی رژیم صهیونیستی گفته است که «یا جنگی همه‌جانبه علیه حزب‌الله آغاز می‌کنیم یا به مردم بگوییم که دولتی نداریم و کشور بی‌صاحب است. ما تبدیل به کیسه بوکسی شده‌ایم که هر روز از حزب‌الله ضربه می‌خورد.»
حمله هوائی آمریکا و انگلیس به یمن
خبر دیگر از مقاومت، البته شاخه یمن مقاومت، آن که شبکه تلویزیونی المسیره یمن دیروز از موج جدید حملات هوائی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده خبر داد. در این حملات دو منطقه «الجبانه» و «رأس عیسی» در ناحیه «الصلیف» در چند مرحله هدف حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی قرار گرفتند. این حمله در حالی است که در کمتر از ۲۴ساعت گذشته دو منطقه «رأس عیسی» و «التحیتا» در استان الحدیده یمن هدف حملات هوائی جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته بودند.
شنیده شدن صدای انفجارهایی در حیفا
همچنین خبر می‌رسد که منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای انفجارهایی در حیفا خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ساکنان حیفا از شنیده شدن صدای انفجارهایی در این شهر خبر دادند. این رسانه‌ها در عصر دیروز گزارش کردند: هم‌اکنون صدای انفجارهایی در حیفا به گوش می‌رسد و صدای انفجار بسیار قوی در حیفا شنیده شد. خبرنگار المیادین همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهایی در داخل اراضی اشغالی از سمت الجلیل غربی نیز خبر دادند. گفتنی است، حیفا چندین‌بار هدف حملات مقاومت عراق قرار گرفته است و الجلیل نیز یکی از اهداف حزب‌الله لبنان است.
آخرین رویدادها
* در کریات شمونه و نهاریا هم صدای انفجارهای بسیار مهیب به گوش رسید، در حالی ‌که شهرک‌نشینان صهیونیست می‌گویند هیچ صدای آژیر هشدار حمله موشکی را نشنیدند. برخی از رسانه‌ها گفته‌اند که بر اساس شواهد و قرائن به نظر می‌رسد در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به جنوب لبنان که منجر به شهادت چند غیرنظامی شد رزمندگان حزب‌الله مواضع صهیونیست‌ها را زیر آتش سنگین موشکی برده‌اند.
* «بنی‌گانتس»، وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی، نوشت: ما امروز حادثه سختی را تجربه کردیم که پاسخ آن به حزب‌الله بسیار فوری‌، قوی و سخت خواهد بود. ما نه‌تنها حزب‌الله را مسئول حوادث امروز می‌دانیم‌، بلکه دولت لبنان نیز مسئول پرتاپ راکت‌های امروز به اسرائیل است.
* «ضیف‌الله الشامی»، سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن، گفته است: نیروی دریایی یمن توانست از تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ جلوگیری کرده و میزان آن را به صفر برساند.
* کانال دوازده عبری گزارش کرد: روز بسیار سخت و غم‌انگیزی در صفد است؛ حزب‌الله به جای عقب‌نشینی تشدید تنش را انتخاب کرد.
* نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از ملت فلسطین، ۱۴ کشتی آمریکایی، ۳ کشتی انگلیسی و ۱۷ کشتی اسرائیلی را که به مقصد بنادر اسرائیلی در حرکت بودند، هدف قرار داده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi