شناسه خبر : 108548
یکشنبه 29 بهمن 1402 , 16:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شیوه‌های قانونی استفاده از امتیاز واردات خودروی جانبازان

پس از ورود خودرو، کلیه هزینه‌های عوارض و مالیات به جز معافیت ها توسط جانباز پرداخت می‌شود. همچنین جانباز بایستی حدود ۱۰ درصد حق‌العمل و ۳ درصد بابت خدمات بعد از فروش به شرکت پرداخت...

فاش نیوز - تمامی شیوه‌های واردات خودروی جانبازان باید از طریق سامانه و خودروهای موجود در آن انجام شود و مسیر به گونه‌ای رقم خورده است که خارج از خودروهای سامانه امکان واردات وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ما، کارگروه شبکه ملی ایثارگران به طور مستمر به ایثارگران مشمول واردات خودرو توصیه نموده است که ارزش امتیاز آنان بیش از آن چیزی است که برخی از سوداگران و سودجویان به دنبال آن هستند.

این کار گروه برای رسیدن به یک نرخ منصفانه برای امتیاز جانبازان و ایثارگران مشمول واردات در جلسات با شرکت‌های وارد کننده تمام‌قد در دفاع از منافع و مصالح ایثارگران ورود کرده است.
شیوه های قانونی استفاده از امتیاز منحصر به اشکال زیر می‌باشد:


۱- واردات توسط فرد صاحب امتیاز(جانباز)
برای اقدام به واردات توسط فرد لازم است پس از انتخاب خودرو و ثبت سفارش، برای خودروی مورد نظر شناسه خودرو را معرفی نماید.
منظور از شناسه عبارت است از تاییدیه محیط زیست، هوای پاک، استاندارد و...
پس از وارد نمودن خودرو غیر از معافیت‌ها می‌بایست حدود ۱۵ مورد مالیات و عوارض توسط شخص پرداخت گردد.
۲- مشارکت: بدین صورت است که در شراکت، آورده جانباز امتیاز مربوطه است و آورده شرکت‌ها سرمایه می‌باشد.
در این شکل پس از وارد کردن خودرو توسط شرکت، مرحله‌ی فروش انجام می‌شود و سهم هر یک از سود حاصله به میزانی که قبلا توافق کرده اند برداشت می‌شود.
۳- واردات بوسیله کارگزاری شرکت‌ها: در این صورت جانباز امتیاز و مبلغ ریالی ارز را به شرکت پرداخت می‌نماید و طی قراردادی فی‌مابین طرفین به شرکت وکالت می‌دهند که خودروی انتخابی را وارد نماید.
پس از ورود خودرو، کلیه هزینه‌های عوارض و مالیات به جز معافیت ها توسط جانباز پرداخت می‌شود.
همچنین جانباز بایستی حدود ۱۰ درصد حق‌العمل و ۳ درصد بابت خدمات بعد از فروش به شرکت پرداخت نماید.
۴- فروش امتیاز: در این فرض، فرد صاحب امتیاز طی قراردادی معتبر امتیاز خود را به صورت قطعی به شرکت فروخته و تمام مبلغ را یکجا دریافت و تمام منافع حاصل از امتیاز را از خود سلب می نماید.
کدام رو‌ش به صرفه جانبازان است؟
به نظر می رسد، روش اول از ۴ شیوه مذکور بیشترین صرفه را برای جانبازان به همراه داشته باشد، زیرا در این فرض، تمام سود و ارزش افزوده به جانباز می رسد و واردات به صورت کارگزاری از سوی شرکت با سرمایه جانباز در مرحله دوم صرفه و صلاح جانباز می باشد.
نکته ای که وجود دارد آنکه تمامی اقسام واردات می بایست از طریق سامانه و خودروهای موجود در آن انجام شود و مسیر به گونه ای رقم خورده است که خارج از خودروهای سامانه امکان واردات وجود ندارد.
با این حال چنانچه فرد جانباز قصد وارد کردن خودرویی از سامانه را داشته باشد،یا باید شناسه (استاندارد، محیط زیست ، هوای پاک و .....) را اخذ کند و یا صبر کند تا شرکت مربوط به آن خودروی خاص، مسیر را باز کند و سپس جانباز به استناد واردات شرکت، خودروی مورد نظر را وارد نماید.

اینستاگرام
سلام برای جاماندکانی که بواسطه سهل انگاری بنیادموفق به ثبت نام نشدند چاره شود
باسلام و عرض ادب
لطفا لیست خودروها رو به تفکیک ۳ گروه اعلام بکنند تا تحقیقات صورت بگیره در روز انتخاب خودرو جانبازان با دید کامل و آگاهی انتخاب بکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi