شناسه خبر : 108644
چهارشنبه 02 اسفند 1402 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید نوری: انقلاب اسلامی تجلی تولی و تبری است

فاش نیوز - جهادگر شهید «نوری» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: اکنون‌ که در این موقع حساس از زمان، خداوند الطاف بی‌پایانی را نصیب ما نموده باید به خود مغرور شویم‌ که در زمانی زندگی می‌کنیم که در آن حکومت الله جانشین حکومت طاغوت شده جوانان از مکان‌های ناپیدا اوج گرفته و به مرز شهادت رسیدند و سنگر‌ها را انتخاب‌ کردن پیران‌ گفته‌های دعای ندبه جمعه را تبدیل به عمل در هر روز نموده و حضور در جبهه‌ گرفتن انتقام خون حسین‌ابن‌علی (ع) از حرف به عمل‌ تبدیل‌ کرده و وارد عمل شدند.

کد خبر: ۶۵۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱ - 21February 2024
 

شهید نوری: انقلاب اسلامی تجلی تولی و تبری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، جهادگر خراسانی «مهدی نوری» سال ۱۳۳۷ در روستای دلوئی شهرستان گناباد دیده به جهان گشود.

پس از گذراندن دوران کودکی در سن هفت سالگی وارد دبستان شد و ضمن تحصیل، با انجام کار‌های انتفاعی کمکی برای تأمین زندگی بود. بعد از پایان تحصیلات ابتدائی به دبیرستان رفت و دیپلم متوسطه را در سال ۱۳۵۷ اخذ کرد و جهت سپری کردن دوران سربازی عزیمت کرد و دو سال خدمت سربازی را در سال ۱۳۵۸ به پایان برد.

با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه از طریق بسیج جهت یاری رساندن رزمندگان اسلام عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شد و پس از پایان مأموریت به شهرستان بازگشت. با عشق فراوانی که در خدمت به مردم داشت به عضویت جهادسازندگی درآمد و عهده‌دار مسئولیت کمیته عمران جهاد سازندگی شهرستان شد. خدمات ارزنده او در روستا‌های گناباد که همه حاکی از همت بی‌دریغ در جهت پشتیبانی از محرومین بود بر هیچ یک از دوستان و همکاران وی پوشیده نبود.

عشق و علاقه شهید نوری برای حضور در دفاع مقدس و خدمت در مناطق عملیاتی به حدی بود که پس از تولد یگانه فرزندش برای نبرد با دشمنان اسلام با تخصص رانندگی پایه ۱ به جبهه اعزام شد و با مسئولیت دسته عملیات خاکی گردان موسی ابن جعفر (ع) وارد نبرد شد و با اینکه یکی از فرماندهان به شمار می‌رفت اما از هیچ کاری روی گردان نبود حتی رانندگی، گاهی هم کار‌های داخلی و خدماتی از قبیل راه‌اندازی تأسیسات برق و موتورخانه را انجام می‌داد.

شهید نوری با سمت‌های فرماندهی در یگان مهندسی رزمی در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۱ و کربلای ۵ حضور داشت.

با توجه به فعالیت‌های ارزنده و تلاش شبانه روزی شهید نوری، معاونت گردان جواد الائمه علیه‌السلام به او واگذار شد و پس از یک ماه رزم بی‌امان با دشمنان بعثی دهم اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید مهدی نوری:

پروردگارا، تویی که سرنوشت این حقیر در ید قدرت توست. از تو می‌خواهم مرا به کردارم مجازات نکنی و گرنه‌ وای بر من، پروردگارا توئی در قلب هر بنده خالصت الفاظی جاری می‌کنی‌ که باعث بخشیدن گناهانش می‌شود پس از من بنده سر و پا تقصیر را با این زبان شکسته که به امید عفو تو نشسته ببخش.

پروردگارا به راهیان کربلای حسینی تو قسمت می‌دهم رزمندگان اسلام را یاری‌نما.

اکنون‌ که در این موقع حساس از زمان، خداوند الطاف بی‌پایانی را نصیب ما نموده باید به خود مغرور شویم‌ که در زمانی زندگی می‌کنیم که در آن حکومت الله جانشین حکومت طاغوت شده جوانان از مکان‌های ناپیدا اوج گرفته و به مرز شهادت رسیدند و سنگر‌ها را انتخاب‌ کردن پیران‌ گفته‌های دعای ندبه جمعه را تبدیل به عمل در هر روز نموده و حضور در جبهه‌ گرفتن انتقام خون حسین‌ابن‌علی (ع) از حرف به عمل‌ تبدیل‌ کرده و وارد عمل شدند.

زنان به فاطمه زهرا سلام‌الله علی‌ها اقتدا کرده و در دامانشان فرزندانی پرورش‌ می‌دهند که فاتحان‌ کربلا شدند و از یاران صدیق‌.

پس چه بهتر است تا همه در این راه‌ گام نهند و مرگ باشرافت را بر زندگی جهالت ترجیح دهیم.

آن‌هایی که مخالف اسلام و امام امت هستند و از آب و هوای این‌ کشور آغشته به عطر خون شهدا استفاده می‌نمایند. به خودآیند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi