شناسه خبر : 108843
پنجشنبه 10 اسفند 1402 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رقابت حداقل ۱۶۵ نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات

فاش نیوز - روزنامه‌های اصلاح‌طلب مواضع متناقضی را درباره نداشتن نامزد در انتخابات به نمایش گذاشتند. بخش عمده‌ای از این نشریات ظرف چند ماه گذشته بر بازی جریان رادیکالی پیوستند که ادعا می‌کردند میدان رقابت به آنها داده نشده و بنابراین نمی‌توانند رقابت کنند و فهرست ارائه کنند. جالب این که ژست مذکور ماه‌ها قبل از شروع ثبت‌نام نامزدها اتخاذ شد و بنابر برخی اخبار موثق به برخی احزاب فشار آورده شد که از  نام‌نویسی در انتخابات خودداری کنند تا بعداً بتوان نداشتن نامزد را ثابت کرد. این فشار از سوی برخی اصلاح طلبان قائل به شرکت در انتخابات افشا شد و مورد اعتراض قرار گرفت.
بخشی از این فضاسازی به از دست رفتن پایگاه رأی در اثر رفتارهای رادیکالی و ضد منافع ملی آنها و همچنین سوء عملکرد دولت سابق برمی‌گشت.
با وجود فشار برای تحریم ضمنی و پیشاپیش انتخابات، برخی احزاب اصلاح‌طلب از این فضاسازی سنگین عبور کرده و شماری از نامزدها را به شکل چراغ خاموش برای ثبت‌نام گسیل داشتند.برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که ثبت‌نام چراغ خاموش؛ با هدف غافلگیر کردن رقبای سیاسی در طیف مقابل از یک سو، و پرهیز از پاسخگویی درباره کارنامه ناموفق خود صورت گرفته و ضمناً نمی‌توانستند تقابل با تحریمی‌ها را آشکار کنند.
این خط حتی تا چند روز اخیر هم ادامه داشت چنان که روزنامه هم‌میهن، پریروز تصویر تمام قد صفحه خود را به جاده یخ زده کوهستانی با تیتر «راه یخ‌زده» اختصاص داد و در کنار همین تیتر، تیتر دیگری با موضوع انتخابات را جاسازی کرد؛ «فضایی که سرد ماند».
اما همین روزنامه به فاصله یک روز، دیروز تمام صفحه خود را به تیتر «103 نامزد میانه‌رو در سراسر کشور اختصاص داد» و این در حالی است که چند روز قبل هم تیتر زده بود «میانه‌روها با یک لیست آمدند؛ جناح راست با 3 لیست در تهران». هم‌میهن می‌گوید: علی مطهری، مسعود پزشکیان و محمدباقر نوبخت، شاخص‌ترین کاندیداهای مخالف جریان حاکم هستند.
روزنامه اعتماد هم در حالی که برخی مواضع جریان تندرو و تحریمی را ظرف چند ماه اخیر پوشش گسترده داده بود، دیروز ذیل عنوان «علیه تندروی» اذعان کرد: 165 نامزد + لیست صدای ملت در تهران در 132 حوزه انتخابیه به عنوان میانه‌رو و معتدل در انتخابات حضور دارند؛ لیست نامزدها با گرایش‌های توسعه‌گرایانه.
اعتماد یک صفحه کامل خود را به انتشار اسامی این 165 نفر اختصاص داد. روزنامه شرق هم در اقدام مشابهی، نصف صفحه اول خود را به انتشار اسامی 165 نامزد مذکور ذیل عنوان نوشت «علیه تندروی» اختصاص داد.
در این میان روزنامه سازندگی ارکان حزب کارگزاران در تیتر و گزارش کامل صفحه اول خود با عنوان «میانه‌روها علیه وضع موجود» نوشت: پزشکیان، مطهری و نوبخت سه چهره مطرح میانه‌رو در انتخابات مجلس هستند. این روزنامه همچنین یادداشتی با عنوان «رأی اعتراضی» منتشر کرده است.
روزنامه آرمان هم در نیم‌تای بالای صفحه اول خود، در حالی فهرست یکی از ائتلاف‌های همسو با اصلاح‌طلبان را منتشر کرد که پیش از این مدعی فقدان نامزد در انتخابات بود.
اذعان اصلاح‌طلبان به داشتن حداقل 165 نامزد رسمی در انتخابات در حالی است که گفته می‌شود شمار نامزدهای منسوب به این طیف، بیش از رقم مذکور است.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi