شناسه خبر : 108891
شنبه 12 اسفند 1402 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «زرین» الگوی کامل حضور به‌موقع و موثر در میدان

فاش نیوز - اسطوره‌هایی همچون شهید «عبدالرسول زرین» در دوران هشت سال دفاع مقدس که ایران اسلامی گرفتار یک جنگ نابرابر بود، با تشخیص به‌موقع وظیفه خود، احساس تکلیف کرده و در میدان حضور پیدا کردند تا جمهوری اسلامی ایران این‌روز‌ها در امنیت و آسایش، به‌سوی قله‌های اقتدار و پیشرفت حرکت کند.

کد خبر: ۶۵۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ - 01March 2024
 

زرینگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ «گردان تک‌نفره»؛ لقبی است که سردار شهید حسین خرازی به تک‌تیرانداز ماهر دوران هشت سال دفاع مقدس داد؛ تک‌تیراندازی که تعداد زیادی از نیروهای بعثی خصوصاً تک‌تیراندازهای ماهر و فرماندهان‌شان را هدف قرار داده و به هلاکت رسانده بود، تا جایی که بعثی‌ها نیز به او لقب «صیاد خمینی» داده بودند؛ اسطوره‌ای که مهارت او در تیراندازی، در حدی بود که با فشردن تنها یک‌بار ماشه، آتش‌بار دشمن را خاموش می‌کرد؛ این اسطوره کسی نیست جز شهید «عبدالرسول زرین» از نیرو‌های اصلی و بنیان‌گذاران لشکر امام حسین (ع).

شهید عبدالرسول زرین سه هزار شلیک موفق داشت که ۷۰۰ شلیک او موجب شد تا فرماندهان اصلی ارتش صدام، آتش‌بار‌ها و نیرو‌های اثرگذار وی از پا درآیند؛ بنابراین صدام برای شکار وی، یک تیم ۲۰ نفره تک‌تیرانداز بین‌المللی که تک‌تیرانداز‌های آمریکایی هم جزو آن‌ها بودند را اجیر کرده بود؛ اما آن‌ها هر بار که برای شکار او می‌رفتند، با تلفات سنگین بر می‌گشتند.

سردار «مرتضی قربانی» فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس درباره وی گفته است: «شهید زرین ابتدا وضو می‌ساخت و بعد اسلحه را برمی‌داشت و با ذکر «ما رَمیتُ» تیر را به سمت دشمنان نشانه می‌رفت. او به معنای واقعی کلمه یک چریک مخلص امام زمان (عج) بود. هر شلیک موفقی که داشت در دفترچه خود ثبت می‌کرد. دفترچه‌ای که حالا پر شده بود از نام نیروهای موثر جبهه دشمن که او آن‌ها را با تبحر خاصی که در تیراندازی داشت شکار کرده بود تا عراقی‌ها او را «صیاد خمینی» بنامند و بی آنکه نامش را بدانند از وجودش وحشت کنند...».

     مطالب بیشتر:
          * تصاویر/ شهید «عبدالرسول زرین» (۱)
          * تصاویر/ شهید «عبدالرسول زرین» (۲)
          * تصاویر/ شهید «عبدالرسول زرین» (۳) 

اسطوره‌هایی همچون شهید «عبدالرسول زرین» در دوران هشت سال دفاع مقدس که ایران اسلامی گرفتار یک جنگ نظامی بود، با تشخیص به‌موقع وظیفه خود، احساس تکلیف کردند و در میدان حضور پیدا کرده و پس از مجاهدت‌های فراوان و خلق حماسه‌های بی‌بدیل، سرانجام جان خود را نیز در این راه فدا کردند تا جمهوری اسلامی ایران این‌روز‌ها در امنیت و آسایش، به‌سوی قله‌های اقتدار و پیشرفت حرکت کند؛ بنابراین مجاهدت‌ها و خون سرخ امثال شهید زرین‌ها، امروز تکلیف ما را در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با خون این شهیدان به ۴۵ سالگی خود رسیده است، سنگین‌تر می‌کند؛ چراکه آن‌روزها میدان جنگ، عرصه جنگ نظامی بود؛ اما امروز جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ ترکیبی، تحت آماج شدیدترین حملات دشمنان خود در عرصه جنگ‌های مختلف است؛ لذا لازم است تا ما نیز همچون شهدای دوران دفاع مقدس با تشخیص به‌موقع وظیفه خود، احساس تکلیف کرده و در میدان‌های دفاع از جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کنیم.

امروز که دشمن با انواع و اقسام فشارها نظیر تحریم‌های اقتصادی و... می‌خواهد ملت ایران را از نظام جمهوری اسلامی ایران ناامید کرده و آن‌ها را از حضور در میدان باز دارد، منتظر است ببنید که مشارکت ملت ایران در انتخابات تا چه میزان است تا نتیجه فشارهای خود را ارزیابی کند؛ بنابراین امروز که تمام دنیا به حضور ما در انتخابات چشم دوخته و مشارکت حداکثری ما موجب اقتدار ایران در جهان می‌شود، ما باید همچون شهید عبدالرسول زرین که وضو می‌ساخت، سلاح خود را برمی‌داشت و با ذکر «ما رَمیتُ» و با فشردن تنها یک‌بار ماشه، تیر را به سمت دشمنان نشانه می‌رفت؛ ابتدا وضو بگیریم و سلاح خود را که خودکارمان است را برداریم و با ذکر «ما رَمیتُ»، ماشه را فشار دهیم و هرکدام از ما، تیری را به‌سمت قلب دشمن شلیک کنیم، تا موجب افزایش روزافزون اقتدار و امنیت کشورمان شده و راه شهدا در حراست از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن را ادامه دهیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi