شناسه خبر : 109465
یکشنبه 12 فروردين 1403 , 13:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظارت؛ ابزار قوی یا سرگرمی سازمانی؟

مجموعه های نظارتی داخلی بنیاد مثل حراست، بازرسی و رسیدگی به شکایات باید رابطه تنگاتنگی با حوزه نمایندگی ولی فقیه داشته باشند تا کشف سوء جریان های عملکردی توسط...

فاش نیوز - برابر ماده ۸ فصل چهارم قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایندگی ولی فقیه دومین رکن از ارکان بنیاد و حتی در مرتبه ذکر شده از رئیس بنیاد نیز مقدم تر است.
برای نماینده ولی فقیه در ماده ۱۱ اساسنامه بنیاد وظایف مهمی تعریف شده است. یکی از این وظایف مهم در بند ۷ (پس از اصلاح ۶) ماده ۱۱ نظارت بر حسن جریان امور بنیاد است.
منظور از نظارت بر حسن جریان امور در این سه موضوع کلی قابل بحث است:
۱- اجرای صحیح قوانین و مقررات
۲- سلامت اداری
۳- مقابله با فساد اداری
خوشبختانه برای همه موارد فوق در سال‌های گذشته قوانین و مقررات مورد نیاز به تصویب رسیده و مسیر نظارت را هموار ساخته است.
این وظیفه مهم که برای نمایندگی ولی فقیه تعریف شده است برابر قانون اساسی در قِبال همه دستگاه‌های اجرایی به قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری سپرده شده است، بدیهی است برای هماهنگی در تناسب اعمال این وظایف باید گفت مقدمه اعمال این نظارت در بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایندگی ولی فقیه است که پس از حصول نتیجه برای ادامه روند قانونی به مراجع مذکور ارجاع می شود.

به همین منظور مجموعه های نظارتی داخلی بنیاد مثل حراست، بازرسی و رسیدگی به شکایات باید رابطه تنگاتنگی با حوزه نمایندگی ولی فقیه داشته باشند تا کشف سوء جریان های عملکردی توسط مقامات اجرایی بالاتر سفیدشویی نشود. علاوه بر آن نوعی رابطه با حفظ امنیت شغلی برای کارکنان به وجود آید که گزارش های آنان منجر به انتقام و پرونده سازی مقامات که سعی دارند حوزه مدیریتی خود را پاک نمایش دهند، نشود.

وضعیت بنیاد با گزارش‌های متعددی که از مراکز مختلف آن می رسد، مطلوب نیست و لزوم فعال شدن حوزه نمایندگی ولی فقیه به منظور پیشگیری، بازدارندگی و در نهایت برخورد قانونی با متخلفین را می طلبد.

اعتماد عنصر باارزشی برای تسریع در روند کار است؛ ولی نظارت و کنترل از آن مهمتر است؛ زیرا بدون نظارت و کنترل، حتی افراد سالم به مرور دچار فساد می شوند.

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
من اگر دشمن ایران بودم، قطعا تمام تلاشم را می کردم تا رزمندگان و جانبازان فقیر و ضعیف و درسختی باشند و بودجه کشور را صرف ایجاد تفرقه بین ایثارگران و مردم می کردم به گروهی که هرگز جبهه نرفتند خدمات لاکچری می دادم و به انهایی که تجربه حضور در جنگ داشتند فوقش 5 میلیون و برای تحقیرشان کلمه معسر روی انها می گذاشتم تا فرزندانشان هرگز راه پدر را ادامه ندند

یعنی همین کاری که مدیران فعلی انجام میدند
ایا انها دشمنان به سطوح بالای کشور رخنه کرده اند ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi