شناسه خبر : 109516
چهارشنبه 15 فروردين 1403 , 10:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خشم آلمانی‌ها از کمک‌های تسلیحاتی دولتمردان به رژیم اسرائیل و اوکراین

فاش نیوز - هزاران نفر در شهرهای مختلف آلمان به مناسبت عید پاک در تظاهرات ضد جنگ شرکت کرده و ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت فدرال خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین و رژیم صهیونیستی شدند. 
تسلیح گسترده رژیم صهیونیستی و اوکراین از سوی اروپا و آمریکا افکار عمومی در کشورهای غربی را به شدت عصبانی کرده است. تقریباً تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم در غرب مخالف تسلیح رژیم صهیونیستی و اوکراین هستند با این وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از سوی دولت‌های غربی همچنان از این دو جنگ خانمان‌سوز یکی در منطقه غرب آسیا و دیگری در شرق اروپا همچنان ادامه دارد. روز دوشنبه نیز شهرهای مختلف آلمان شاهد تظاهرات گسترده ضد جنگ بود.

به گزارش تسنیم به نقل از هفته نامه اشپیگل، در بسیاری از شهرهای آلمان مردم در تظاهرات صلح علیه جنگ در اوکراین و اسرائیل تظاهرات کردند. شرکت کنندگان به شدت از سیاست‌های دولت فدرال آلمان انتقاد کردند. 
بر اساس این گزارش، هزاران نفر در راهپیمایی‌های سنتی عید پاک در آلمان برای پایان دادن به تحویل تسلیحات به اوکراین و رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. مرکز اطلاع‌رسانی راهپیمایی عید پاک روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 120 اقدام مختلف از جمله راهپیمایی، خدمات صلح، تظاهرات دوچرخه و راهپیمایی برگزار شده است. «ویلی ون اوین»، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی راهپیمایی‌های عید پاک در این باره توضیح داد: در سخنرانی‌های متعدد، مضامین کلاسیک جنبش صلح مانند لغو سلاح‌های هسته‌ای، 
تنش زدایی از طریق دیپلماسی به جای تحویل تسلیحات و خلع سلاح به جای تسلیح مجدد مطرح شد. به گفته وی خواسته‌های اصلی از دولت فدرال آلمان کاهش تنش در جنگ اوکراین از طریق ابتکارات دیپلماتیک و توقف تحویل تسلیحات به اوکراین و اسرائیل بود. «ون اوین» هشدار داد که جنگ بار دیگر به ابزاری برای رهبران سیاسی برای مقابله با مشکلات جهانی تبدیل شده است. جنبش صلح نباید اجازه دهد که این موضوع این طور پیش رود. شرکت کنندگان در این تجمعات همچنین با پرچم‌های فلسطین با مردم نوار غزه ابراز همبستگی کردند. در تظاهرات‌ها همبستگی زیادی با اوکراین وجود داشت، اما گاهی پرچم‌های روسیه و علائم ضد ناتو نیز وجود داشت. سازمان دهندگان راهپیمایی‌های عید پاک از محبوبیت تظاهرات در فراخوان خود برای دیپلماسی به جای تحویل تسلیحات احساس دلگرمی می‌کنند. دولت آلمان اما در مقابل تأکید کرده است که به حمایت از اوکراین در دفاع از کشورش در برابر روسیه ادامه خواهد داد. اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در این‌باره گفت که آلمان تا زمانی که لازم باشد از مبارزه اوکراین برای صلح عادلانه حمایت خواهد کرد. وی در پیام ویدئویی هفتگی خود شرایط صلح به زعم خود عادلانه را یادآور شده و گفت: صلح بدون آزادی یعنی ظلم. صلح بدون عدالت وجود ندارد. دولت فدرال آلمان همچنین با وجود تردیدهای قابل توجه در مورد مناسب بودن حمله نظامی اسرائیل به غزه اعلام کرد که نمی‌خواهد تحویل تسلیحات به اسرائیل را کنار بگذارد. این خبر با استناد به پاسخ وزارت امور خارجه به یک سؤال از طرف سویم داغدلن، نماینده بوندستاگ از ائتلاف صحرا واگنکنشت، منتشر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi