شناسه خبر : 109521
دوشنبه 20 فروردين 1403 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای غلبه بر مشکلات جامعه ایثارگری؛

اینهمه مدیر بنیادی آمد و رفت و هیچ!

تاکنون برای مسند ریاست بنیاد شهید، مکررا، شیخ، دکتر و مهندس، حاجی و سردار منصوب شده است. اما هیچ کدام نتوانسته اند آن را اصلاح و به وظیفه ذاتی خود هدایت کنند. لذا این سازمان فقیر ایثارگران و غنیِ مدیران را منحل کرده و اندک باقی مانده ایثارگران را...

پیر مسیحایی دمی بر علیه کاخ ظلم و ظلمات به پا خواست و انقلابی بینظیر به راه افتاد...از پی نابودی آن جنگی سخت درگرفت.

در دوران جنگ تحمیلی بیش از 40 کشور و در رأس آنها ابرقدرت های غرب و شرق با تمام سلاح های پیشرفته از زمین و هوا، خشکی و دریا، به انقلاب نوپای ایران زمین حمله کردند. پیر مسیحا دم پیام داد که از سرزمین خود، از ملت خود، از ناموس خود دفاع کنید و مطمئن باشید که پیروز خواهید شد.

هر آن کس که غیرت داشت، هر آن کس که شجاعت و شهامت داشت، صرف نظر از سن و سال، پست و مقام، جنسیت، زن و مرد، پیر و جوان، مسلمان و غیرمسلمان، حتی آن که دین نداشت اما آزاده مرد بود، این پیام را لبیک گفت و ملت ایران جانانه مقاومت کردند.

آنها جنگیدند و  در نهایت پیروز شدند اما در این میان عده ای پرپر و خانواده های آنها بی سرپرست شدند. گروهی با تن زخمی توسط دشمن زخم خورده به بند اسارت کشیده شدند و تعدادی برای همیشه زخمی و تیر کین دشمن برای همیشه در جای جای پیکرشان لانه کرد و هر دقیقه تن آنها را بدرد آورده و دوباره شهید می کند.

بعد از جنگ و پس از پیروزی و رهایی میهن اسلامی، عده ای رئیس و وزیر و عده ای هم پشت میزنشین های دیگر شدند. عده ای که در زمان جنگ با رمز عافیت طلبی به خارج از کشور پناه برده و با پول ملت تحصیل کرده و دکتر و پروفسور شده بودند، به ایران برگشتند.

آنها بر پست های کلیدی تکیه و ادعای تصاحب سفره انقلاب را کلید زدند و تحت عنوان آقازاده به غارت و اختلاس پرداختند و در مقابل اعتراض اصحاب جنگ و مدافعان میهن، مدعی شدند شما که مردان بی ادعا بودید حالا چرا خشونت طلبی می کنید؟

پیر مسیحا دمی پیش از این که جام زهر را سر بکشد در جام جهان نما نگریست و بگریست، چون تمام این اوضاع و احوال، تزویر و ریا، ظلم و ستم بود که بر اصحاب جنگ روا می شد و فرمود:

"من دست یکایک شما پیشگامان رهایى را مى‏بوسم و مى‏دانم که اگر مسئولین نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت"

سپس در مقابل کار شکنی و عدم انجام وظیفه مسئولین ذیربط راجع به امور خانواده معظم شهدا و ایثارگران با لحن تندی فرمودند:

«... اینها بی ‏اطلاعند از اینکه به شماها چه مصیبت هایی وارد شده است؟... اینها هیچ وقت به فکر این افتاده ‏اند که این شهدا، این خانواده ‏های شهدا در سرتاسر کشور ما، که عزیزهای خودشان را از دست داده‏ اند، به آنها چه می ‏گذرد؟... اینها چه می‏ کنند؟ اینها برای کی با شماها مقابله می‏ کنند... باز می‏ شنویم که حتی برای شما کارشکنی می‏ کنند؛... اینها چه هستند؟... چطور آقای رئیس جمهور دخالت در این امور نمی‏ کند؟... چه شده است اینها را؟ به کارهای دیگر مشغولند اینها؟ ما مرهون اینها هستیم. اینها بودند که شما را به این مسندها نشاندند. اگر اینها نبودند، نه من اینجا بودم، نه شما آنجا بودید... به اسلام عقیده ندارند؟ یا عرضه ندارند؟... نمی‏فهمند اینها که باید اینها نشود؟...، نمی‏ شود اینطور. اگر عاجزند کنار بروند تا ما افرادی پیدا بکنیم که عاجز نباشند و اگر عاجز نیستند چرا عمل نمی‏ کنند؟...» (صحیفه امام ج.12)

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله تعالی نیز مورخ  15/6/1368 در ادامه سفارشات امام خمینی ره و تایید و تاکید بر رسیدگی کامل مادی و معنوی و صرف تمام اموال و دارایی های بنیاد مستضعفان برای رفاه اصحاب جنگ، خطاب به رئیس وقت بنیاد مستضعفان فرمودند:

«جناب آقای محسن رفیق دوست دامت تاییداته،

... مطلب عمده آن است که کلیه امکانات و دارایی‌های موجود در این بنیاد را با کوشش و تلاش پیگیر و با دقت وافی مورد بهره‌ برداری قرار داده، از عواید آن در درجه اول برای تأمین نیاز جانبازان عزیز - که شهدای زنده انقلاب و یادگارهای ارزنده ده سال مقاومت ملت ایران می‌باشند استفاده نمایید...»

مقام معظم رهبری مجدداً مورخ  15/6/1371 طی حکم دیگری  تاکید کردند: «تأکید مى‌کنم که تأمین نیاز و رفاه جانبازان از جهت مادى و معنوى در نظر این‌جانب از همه چیز مهمتر است و اگر وقتى اتفاق بیفتد که درآمدهای بنیاد براى انجام برنامه‌هاى خدماتى آن عزیزان کافى نباشد حتى لازم است از سرمایه‌ى موجود صرف این عزیزان گردد.»

پس از پایان جنگ و برقراری آرامش و امنیت در میهن اسلامی، گروهی از تبار «فَکَّرَ وَ قَدَّرَ» که به برکت جاری شدن خون سرخ شهدا، صبر و استقامت اسرا، و جانبازی جانبازان بی دفاع، بر کرسی های قانون گذاری و فرمانروایی،لمیده بودند بیاندیشیدند و نقشه ای بکشیدند.

إِنَّهُ فَکَّرَ وَقَدَّرَ،  فَقُتِلَ کَیْفَ قَدَّرَ، ثُمَّ قُتِلَ کَیْفَ قَدَّرَ، ثُمَّ نَظَرَ،نظری دادند و گفتند: بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم، فلک را سقف بشکافیم و،طرحی نو دراندازیم،

با یک طرح شیطانی، بخش اقتصادی بنیاد را تحت عنوان بنیاد مستضعفان از بنیاد مستضعفان جدا کردند و چند ساختمان کهنه با تابلویی ژولیده چون درویشی خمیده و کشکول به دست را تحت عنوان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل عده ای کاخ نشین دادند تا به احوال بدحال بازماندگان اصحاب جنگ رسیدگی کنند.

یک نمونه از شاهکارهای این به اصطلاح سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همین طرح تبیلغاتی واگذاری خودرو به گروه های هدف در سال 1402بود، این همه تبلیغ کردند تا به پایان سال رسیدیم. چه نیازی به این همه تبلیغ بود؟ وقتی هنوز توفیق خدمتی به ولی نعمت های خود را پیدا نکرده اید، چرا آن را رسانه ای و تبلیغ می کنید؟

یک مرغ، ابتدا تخم می گذارد سپس به آن نگاه می کند تا مطمئن شود که صحیح و سالم و تمام است و سپس شروع به قد قد کردن می کند. آری بگذار بگذریم ای برادر که کلام بیش از این به درازا نکشد. چون اگر کلام قَلَّ و دَلَّ نباشد، لَم یُمَلَّ نیز نخواهد بود.

قانون اولیه یعنی ماده 45 قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران ایراد خاصی ندارد و به بند «و» تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه کل کشور، راجع به واگذاری خودرو در سال 1402 نیز نمی توان ایراد خاصی وارد کرد.

چرا که این دو، قانون هستند و قانون نیز به کلیات موضوع می پردازد و جزئیات را به آیین نامه اجرایی واگذار می کند. اما آنچه موجب بروز اشکال و نارضایتی گروه های هدف قرار گرفته است، تصویب کنندگان آیین نامه هستند هر چند که تصویب کنندگان آیین نامه نیز دو گروه هستند:

گروه اول: رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین

به نظر می رسد عامل تمام مشکلات ریشه ای، همین گروه اول هستند چرا که:

1-پیشنهاد مواد لازم  و تبصره و بندهای اصلی اولیه تصویب نامه قوانین فوق الذکر به آنها واگذار شده است.

2-سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران وکیل، نماینده، متصدی، متخصص و تنها مسئول اصلی اجرای امور در خصوص خانواده معظم شهدا  وامور ایثارگران می باشد،

3-با توجه به دو بند فوق الذکر متاسفانه این سازمان و این وکیل کذایی، دانسته و یا ندانسته نه تنها به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده است بلکه در برخی از موارد بر علیه ولی نعمت های خود عمل کرده است مانند،

پیشنهاد ماده 20 که بر عدم حق فروش خودروی دریافتی توسط جانباز به مدت 5 سال تاکید دارد.

گروه دوم: هیئت وزیران.

 گیریم که  گروه اول طبق معمول همیشگی به درستی به وظیفه خود عمل نکرده و مصلحت گروهای هدف را رعایت نکرده و تحت تاثیرات باندهای نفوذی تجارتی و زراندوزی پیشنهادات ناشایستی جهت تصویب آیین نامه قانون ارائه نمودند، اما آیا هیئت وزیران دولت محرومان باید چشم بسته آن را تصویب کند؟!

آیا این آقایان پیشنهاد دهنده طرح و تصویب کننده آئین نامه قانون واردات خودرو برای جانبازان، پیش از طرح پیشنهاد و تصویب آئین نامه، قوانین مربوط به واگذاری خودرو به جانبازان را مطالعه نکردند تا بفهمند که مبلغ پرداختی از سوی جانباز باید به صورت اقساط و متناسب با مستمری او باشد؟

آیا یک حقوق دان در بین آنها حضور نداشت تا این موضوع را به آنها یاد آوری نماید؟ آیا این آقایان از خود نپرسیده اند که یک جانباز سالخورده از کار افتاده مستمری بگیر، عائله مند، داماد و نوه دار، چگونه و از کجا باید 3 میلیارد  تومان پول تهیه کند و آن را صرف  تهیه خودرو کند.

پس سایر نیازهای خود و خانواده را چگونه و از چه طریقی باید فراهم کند؟ زخم های کهنه ناشی از جنگ و زخم زبان های متاثر از تبلیغات دروغین راجع به اعطای مال و ثروت و امکانات مانند واگذاری خودروی لوکس خارجی، استخدام در وزارت خانه ها و تبدیل وضعیت را چگونه و از چه راهی باید مداوا نماید؟

آیا جانبازان حقوق وزارتی و ریاستی دریافت می کنند و دارای شرکت های واردات و صادرات و ارتباطات رانتی هستند؟ اگر به قوانین جاری در خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران با دقت بنگریم، جانباز یعنی کسی که برای دفاع از بقاء و هستی میهن خود، وقت گذاشته و بخش عمده ای از توان روحی و جسمی خود را از دست داده است،

در حال حاضر نیز از لحاظ جسمی توان کار را ندارد و جهت تردد برای تهیه نیازهای اولیه خود دارای مشکل است، بطور خلاصه این که اگر فداکاری او نبود کشور هم نبود، اگر کشور نبود هیچ پست و مقامی نیز برای مسئولین نبود. 

آیا نباید برای چنین فردی در موعد مقرر یک دستگاه خوروی استاندارد و مناسب وضعیت جسمی بطور رایگان و با احترام در اختیار او قرار بگیرد؟ خیلی زیاد است؟ اما اگر او نبود هیچی نبود!.

1) شهید والامقام حمید باکری در سال‌های آغازین جنگ امروز را برای شما پیش بینی کرده و هشدار داده است که «...زمانی فرا می‌رسد که جنگ تمام می‌شود و رزمندگان امروز سه دسته می‌شوند: یک: دسته‌ای که به مخالفت با گذشته خود برمی‌خیزند و از گذشته خود پشیمان می‌شوند. دو: دسته‌ای که راه بی‌تفاوت را بر می‌گزینند و در زندگی مادی غرق می‌شوند. سوم: دسته‌ای که به گذشته خود وفادار می‌مانند و احساس مسئولیت می‌کنند که از شدت مصایب و غصه‌ها دق خواهند کرد...»

لذا عزیزان،امروزه شما باید خود موقعیت خود را بخوانید و بدانید که در کدام دسته قرار گرفته اید مباد در این واپسین روزهای امتحان الهی، در پایان راه و نزدیک مقصد،از راه خارج شوید، «أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَ‌کُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ »

2) از طرف دیگر بدانید که به یقین شماها  از مصادیق بارز،

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»،

بنابراین مراقب باشید که این ارزش بسیار والا و موهبت الهی« وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا » را به هیچ چیز دیگری تبدیل نکنید چرا که «مَا عِندَکُمۡ یَنفَدُ وَمَا عِندَ ٱللَّهِ بَاقٖۗ»

توصیه دوم به مسئولان و مدیران رسیدگی کننده به امور خانواه معظم شهدا و ایثارگران گران قدر: بدانید و آگاه باشید که این سخن امام خمینی حق است:

«من دست یکایک شما پیشگامان رهایى را مى‏بوسم و مى‏دانم که اگر مسئولین نظام اسلامى از شما غافل شوند،به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت»

لازم است که این کوتاه سخن در قسمت بالای سربرگ ها و مکاتبات اداری آن سازمان محترم قرار گیرد، "بدانید و آگا باشید که بیشترین طول عمر را حضرت نوح نبی داشت اما تمام شد،بیشترین ثروت ها، کاخ ها، و سکه ها، را قارون داشت اما به جهت عدم انجام وظیفه،زمین، او تمام دارائیش را بلعید، بزرگ ترین پست و مقام، میز و صندلی، و فرمانروایی را،حضرت سلیمان نبی داشت اما به پایان رسید چون سنت باری تعالی بر این قرار گرفته  است که «کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ»

پس بیائید و با خلوص نیت سخن ذیل را زمزمه کرده و درست انجام وظیفه نمایید تا رستگار گردید و الا فردا دیر است،

«...وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ ناکِراً وَنَکِیراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصادَ حَقٌّ، وَالْمِیزانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَالنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِیدَ بِهِما حَقٌّ... »

توصیه سوم به قانون گذاران:

سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را منحل کنید،

الف) اکثر والدین شهدا بیش از این داغ عزیزان خود را تاب نیاوردند و به شهید خود ملحق گردیدند.

تیر و ترکش های کینه دشمن که در پیکر جانبازان لانه کرده بود، آنها را به تدریج در اثر عدم مداوی صحیح و به موقع، عدم پرداخت هزینه دارو  و درمان مناسب، عدم شنوایی گوش مسئولان بی درد خاموش و این عزیزان کم کم به شهدای همرزم خود ملحق شدند.

از اسیران دیروز و آزادگان امروز چه بگویم؟

 «مسلمانان سه درد آمو به یکبار/غریبی و اسیری و غم یار/غریبی و اسیری سهل وا بو/غم یار مشکله تا چون شود کار.

بیش از نیمی از این گروه نیز دق کردند و رهسپار دیار آزادمردان گردیدند...،

ای وای بر اسیری، کز یاد رفته باشد/در دام مانده باشد، صیاد رفته باشد.

ب) برخی از قوانین مصوب تنگ نظران، اکثر ایثارگران باقی مانده را نیز به بهانه این که در سازمان و یا نهادی دولتی استخدام هستند، از شمول خدمات منت بار سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خارج و تمام امور مالی، خدماتی و درمانی آنها را به نهاد استخدام کننده واگذار کرده است. لذا در عمل ایثارگران چندانی باقی نمانده است تا دلیلی برای بقاء این سازمان کذایی تبلیغاتی باشد.

ج) تاکنون برای مسند ریاست بنیاد شهید، مکررا، شیخ و دکتر و مهندس، حاجی و سردار منصوب شده است. اما هیچ کدام نتوانسته اند آن را اصلاح و به وظیفه ذاتی خود هدایت کنند. لذا این سازمان فقیر ایثارگران و غنی مدیران را منحل و اندک باقی مانده ایثارگران را به امور ایثارگان نهاد اولیه خود مانند ارتش،سپاه،نیروی انتظامی، و جهاد واگذار کنید.

 همچنین آن دسته از ایثارگران که جزو هیچ کدام از این چهار دسته نیستند را به اداره بهزیستی واگذار کرده تا بدین صورت هم از اسراف بیت المال در آن سازمان جلوگیری و هم بر امور ایثارگران کنترل و نظارت بیشتری اعمال شود. 

 

غلامرضا مرادی(وکیل دادگستری)

اینستاگرام
سلام ، اقدامات بنیاد برای آمار سازی و نمایش است در حالیکه در عمل و خدمت رسانی تقریبا صفر است.
اگر کسی مدعی است که بنیاد غیر از حرف و نمایش است به پرونده جانبازان مراجعه کند و نسبت بودجه سالیانه بنیاد را با تسهیلات ارائه شده مقایسه نمایند.
علی رغم انتقاداتی که به مدیریت بنیاد وارد است این هم کمال بی انصافی ست که خدماتی که هر چند در شان ایثارگران نبوده ، نادیده گرفته شود بنیاد در هر دوره مدیریت تا جایی که در توان داشته و قانون اجازه داده ، در خدمت گروه های هدف بوده است .
سلام احسنت مدیران .بنیاد شهید وامور ایثار گران هیچی را قبول ندارند .بودجه‌ای که بنیاد ز دولت می گیرد که بخشی در جداول هر ساله می آید بدون در نظر گرفتن درآمد واحدهای اقتصادی بنیاد (شامل سازمان سیاحتی کوثروسازمان اموال وام‌های کوثر وسازمان اقتصادی کوثر وموسسات ایثار که در کل استان‌ها شعبه فعال دارد و بیمارستان‌ها ومراکز درمانی مثل بیمارستان ساسان .ولیمه دی .شرکت شاهد وووووو) فقط همان مبلغ اعتبار دولت را تقسیم بر ایثار گران تحت پوشش کنید ببینید چی در میاد .!؟ببینید بنیاد در کل کشور چقدر پرسنل دارد وچه می کنند .؟یادواره های شهدا را که سپاه وخانواده ومساجد برگذار می کند ...سهمیه های حج خانواده ها.اردوها.و....؟
سلام خداوند خیر دهد به این آقای وکیل لطفا درباره مسکن جانبازان که مورد بی مهری مسولین قرار گرفته هم مطلبی در خور جهت اطلاع وپی گیری نگارش کنند ممنون
سلام اولا از فاش نیوز صمیمانه تشکر ودست شما را می‌بوسم بخاطر اینکه تواین غربت وبی کسی یاروغمخوار ی نداریم بجزء اول خدا بعد فاش نیوز که تسکین دهنده دردهایمان است ودرد دل مارا به گوش مسئولان می‌رسونه تو این زمانه کل کشور و حتی رهبری هم میداند که ۴۰ساله که کل جامعه هدف از شهید تاجانباز تا رزمندگان وایثارگران در جنگ هستن ۸سال با چهل کشور ۳۲ سال با زیر زیر فشار بعضی از مسئولین بلانسبت بیتجربه و ناکارآمد ودرفقر وفلاکت دستوپنجه نرم میکنیم غیر از خدا کسی را نداریم خوشبحال مردم غزه لبنان فلسطین یمن ووووووو که رهبرسیدعلی را دارن .
در آخر ازفاش نیوز تشکر میکنیم من الله والتوفیق
باسلام،گل گفتی جناب مرادی،حرف تمام جانبازان راگفتی!
بقول کافرها اوکِی گفتی.
دقیقاً
سلام درود بر شرفت جناب مرادی که حرف حق را زدید احسنت .
باسلام و عرض ادب حضور مخاطبین محترم و فاش نیوز نه خوش قول،
گلایه،
متاسفانه فاش نیوز علیرغم تاخیر زیاد در پاسخ به این که آیا مقاله
"سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را منحل کنید"

را حهت چاپ و نشر می پذیرد یا نه و عدم تعیین تکلیف طولانی،پس از تماس کارشناس آن با این جانب قرار بر این شد که قبل از چاپ و نشر مقاله با این جانب هماهنگ نمایند اما متاسفانه بدون اطلاع و هماهنگی با این جانب پس از متلاشی نمودن مقاله بیچاره و حذف های پی در پی بخشهلیی از ان و از بین بردن بدنه آن و در نتیجه نامفهوم کردن آن برای خواننده اقدام به نشر آن نموده اند...

گویا در دنیای امروز یک شخص وفادار به عهد خود با دشواری یافت می‌شود.
بارها فریاد زدیم تنها راه حفظ آبرو خانواده شهدا وایثارگران منحل کردن سازمان بنیاد شهید است چون این از وظیفه اصلی خارج وبا ورود افراد نفوذی بفکر تحقیر جانبازان برآمدن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi