شناسه خبر : 109547
پنجشنبه 16 فروردين 1403 , 15:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حملات بی‌امان جبهه مقاومت به اسرائیل؛

صنعت توریسم رژیم به طور کامل فروپاشید

فاش نیوز - حملات متعدد شاخه‌های مختلف جبهه مقاومت به اهداف صهیونیستی سایه وحشت را بر فراز رژیم آپارتاید اسرائیل حاکم کرده است. یکی از تبعات این حملات فلج شدن اقتصاد این رژیم از جمله فروپاشی صنعت توریسم بوده است.
در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه 1402 برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم غزه وارد میدان شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود.
این حملات همچنان ادامه دارد و تبعات سنگینی برای رژیم آپارتاید اسرائیل داشته است. صاحبان مشاغل در بخش گردشگری در شمال اراضی اشغالی نسبت به وضعیتی که بیش از نیم سال است که ادامه دارد ناامید هستند. آن‌طور که پایگاه خبر یدیعوت آحارونوت گزارش داده است، صهیونیست‌ها در مناطق شمالی معتقدند که «همه چیز متوقف شده است و ما هیچ امیدی یا بازگشت به حالت عادی نمی‌بینیم.» به گزارش این وبسایت صهیونیستی، جامعه «کرم بن زیمرا» در 4100 متری مرز لبنان قرار دارد، جایی که بیش از نیم سال است که تمامی مشاغل گردشگری و تفریحی تعطیل شده‌اند.
پیشتر نیز خبر آمد که شرکت اسرائیلی اداره‌کننده بندر ایلات قصد دارد نیمی از کارمندانش را به دلیل کاهش شدید فعالیت این بندر در سایه تهدید حملات ارتش یمن اخراج کند. فعالیت بندر ایلات در اراضی اشغالی به دلیل حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و عرب و حمله به پایگاه‌هایی در شهر ایلات کاهش شدیدی داشته است. کمیته اقتصادی کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) شرکت اداره‌کننده بندر ایلات را تهدید کرده که مالکیت بندر جنوبی را در سایه تهدیدات برای اخراج کارکنان بندر از این شرکت می‌گیرد.
«یاسمین فریدمن»، عضو کنست، نیز گفت: «شهر ایلات درحال سوختن است. این شهر میزبان تعداد بسیار زیادی از شهرک‌نشینانی است که از غلاف غزه کوچ کرده‌اند. شهرداری هیچ‌گونه کمکی دریافت نکرده است و این شهرک‌نشینان مشاغل خود را از دست داده‌اند و اکنون می‌خواهند مجددا به آن‌ها ضرر برسانند. چه کسی می‌خواهد این کار را بکند؟ شرکت‌هایی که میلیون‌ها به دست می‌آورند. مسئولیت این شرکت‌ها چیست؟»
صداهای شدید انفجار در مناطق مختلف اراضی اشغالی
شبکه المیادین از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در مناطقی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد. شبکه المیادین اعلام کرد که صدای انفجارهای شدیدی در مناطق «عکا»، «هکریوت» و «حیفا» در سرزمین‌های اشغالی شنیده شده است. تا زمان تنظیم این خبر، گزارشی درباره ماهیت این انفجارها منتشر نشده است. منابع رسانه‌ای صبح روز چهارشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه هوائی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای اردن خبر دادند. رسانه‌های عبری زبان در این باره گزارش دادند که صدای انفجار در نزدیکی پایگاه هوائی «عوودا» در منطقه «وادی عربه» در نزدیکی مرزهای اردن و سرزمین‌های اشغالی شنیده شد. این انفجار لحظاتی پس از آن رخ داد که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال ورود پهپادهای متخاصم به منطقه وادی عربه هشدار داده بودند.
حمله پهپادی مقاومت عراق به فرودگاه حیفا
مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: مبارزان ما صبح روز چهارشنبه فرودگاه حیفا در اراضی اشغالی را هدف قرار دادند. براساس گزارش المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت علیه اشغالگران و در یاری به ساکنان غزه و در واکنش به تجاوزات و کشتار صهیونیست‌ها در حق مردم بی‌دفاع فلسطین به نابودی مقرهای دشمنان ادامه خواهیم داد. مقاومت اسلامی عراق پس از انتشار بیانیه‌ای که در آن مسئولیت عملیات هدف‌گیری را بر عهده گرفت، بامداد دیروز صحنه‌هایی از پرتاب پهپادهای خود به سمت فرودگاه حیفا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را پخش کرد.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پهپادی که شب چهارشنبه از مرز عبور کرده و وارد منطقه «وادی عربه» شد، رهگیری و سرنگون نشد. ارتش رژیم صهیونیستی افزود: رصد این هواپیمای بدون سرنشین، ناتمام ماند. چنان‌که اشاره شد، رسانه‌های صهیونیستی بامداد چهارشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه هوائی «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی و نزدیکی مرز اردن خبر دادند. در این گزارش‌ها ادعا شده که پهپاد احتمالا عراقی بوده که رهگیری نشده است.
مقاومت اسلامی عراق بامداد دوشنبه نیز اعلام کرد که یک پایگاه نظامی در بندر ایلات را هدف حمله پهپادی قرار داد. مقاومت اسلامی عراق جمعه شب گذشته نیز یک هدف نظامی در جولان اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داد. این گروه پیشتر و در عملیات گذشته به سرزمین‌های اشغالی هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.
حمله موشکی حزب‌الله به  پایگاه‌های رژیم صهیونیستی
منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از هدف قرار گرفتن ۲ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد: پادگان برانیت و مواضع اطراف آن هدف مستقیم موشک از خاک لبنان قرار گرفتند. در همین راستا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی پایگاه «الراهب» و تجمع نظامیان دشمن در اطراف آن را با موشک هدف قرار دادند. حزب‌الله همچنین اعلام کرد: مجاهدین ما یک مقر فرماندهی محرمانه در پشت پادگان «برانیت» را با سلاح موشکی هدف قرار دادند. این حمله در حالی انجام شده است که شبکه الجزیره نیز صبح دیروز گزارش داد: آژیرهای خطر در مناطق «زرعیت»، «نطوع»، «فسوطه»، «شومیرا» و «شتولا» در الجلیل علیا به صدا درآمد. این شبکه همچنین گزارش داد: در این حمله ۶ موشک به سمت پایگاه‌های ارتش اسرائیل در الجلیل علیا و در مجاورت شهرک «عیتا الشعب» پرتاب شد. حزب‌الله لبنان تاکنون در حمایت از مردم غزه و نیروهای مقاومت فلسطین صدها بار مواضع ارتش اسرائیل را با راکت و پهپادهای انتحاری هدف قرار داده است.
ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه یک سری گلوله‌های سنگین و فسفری را به سمت شهرک‌های عیتا الشعب و رامیه در جنوب لبنان شلیک کرد و رسانه‌های عبری زبان از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه الجلیل علیا و شلیک چند موشک از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. بمباران متقابل حزب‌الله و نیروهای اشغالگر در مرز جنوبی لبنان با گسترش و نوع حملات، علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک با هدف مهار بحران همچنان ادامه دارد. خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان از حملات گسترده توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد. به گزارش مهر، وی در این باره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ گلوله توپ به منطقه عیتا الشعب و اطراف آن در جنوب لبنان شلیک کرده که تعدادی از آنها از بمب‌های فسفری بوده‌اند.
غافلگیر‌ی‌های نظامی بزرگ در راه است
خبر دیگر از مقاومت یمن است. به گزارش تسنیم، «الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، اعلام کرد: «اشغال بخشی از سرزمینمان توسط دشمن، مانع هدف ما در یاری فلسطین نخواهد شد. ما می‌توانیم اهداف خود در دفاع از کشورمان و یاری فلسطین، از ساحل دریای سرخ یا خارج از آن محقق کنیم. غافلگیری‌های نظامی فراوانی در راه است، عملیاتهای نظامی انجام می‌دهیم که در چارچوب راهبرد رسانه‌های مشخص افشا می‌کنیم. به یاری خدا و از طریق توسعه عملیات نیروهای مسلح‌مان، هیمنه نظامی آمریکا و ادعای توانمندی‌های تسلیحاتی آن را درهم شکستیم.»
گفتنی است، چند روز پیش پایگاه اینترنتی آتلانتیک گزارشی منتشر کرد و نوشت: «عبدالملک الحوثی احتمالاً اکنون محبوب‌ترین شخصیت مردمی در منطقه خاورمیانه است. از زمان آغاز حملات به کشتی‌ها، در دفاع از مردم فلسطین و غزه، با او مثل چه‌گوارا رفتار می‌شود. تصاویر پرتره او و سخنرانی‌هایش در ۵ قاره جهان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. اقدامات جسورانه حوثی‌ها... حفره‌ای در اقتصاد جهانی ایجاد و حمل‌ونقل دریایی را از کانال سوئز مختل کرده است.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi