شناسه خبر : 109551
پنجشنبه 16 فروردين 1403 , 16:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنایه آفتاب یزد به درز چند باره فایل‌های صوتی ظریف

فاش نیوز - یک روزنامه اصلاح‌طلب در واکنشی تلویحی به چندین بار انتشار سخنان حاشیه‌دار محمد جواد ظریف تحت عنوان «درز فایل صوتی» تأکید کرد این کار، اتفاقی و بد اخلاقی نیست، بلکه پروژه و راهبردی عمدی است!
آفتاب یزد در سرمقاله‌ای با عنوان « چند بار درز فایل صوتی اتفاقی است؟»، نوشت: «روزگاری، هرکـس در مخمصه گفتاری، گرفتار می‌آمد در اولیـن واکنش می‌گفت «تقطیع شـده»! برخی هـم در مواجهه با تصاویری که لابد خوشایند نبوده، سینه سپر می‌کردند که: «فتوشاپ است»! اما «درز فایل صوتی» از آن دست مقوله‌هایی است که باید روی آن چند تبصره و ماده نوشت:
اول: کافی است در اینترنت دنبال «درز فایل صوتی» بگردید، یک خروار آدرس پیش روی شـما رژه خواهد رفت؛ «درز فایل صوتی» فلانی، دیگری، برخی و بعضی. دوم: اصوال «درز فایـل صوتی» یک اتفاق است که ریشه در «بداخلاقی»، «عدم تعهد»، «سوءاستفاده» و... مواردی از این دست دارد. سوم: این که عده‌ای در حال حرف زدن به این زاویه حساس یعنی «درز فایل صوتی» توجه نمی‌کنند هم موضوع این نوشتار نیست. چهارم: روزگاری در همین آفتاب یزد نوشتیم: «به گونـه‌ای حرف بزنید یا رفتار کنید که نه تقطیع شود و نه فتوشاپ‌کارها بتوانند از آن سوژه بسـازند و علیه شما استفاده یا خدای ناکرده، سوءاستفاده کنند.»
 پنجم: پرسش این‌جا است؛ چند بار «درز فایل صوتی» اتفاقی است؟ چند بار «درز فایل صوتی» بداخلاقی است؟ چند بار «درز فایل صوتی» بی‌تعهدی اسـت؟ و در نهایت این‌که، چند بار «درز فایل صوتی» قابل بخشش است؟ ششم: بنا نداریم نامی از هیچ فردی ببریم اما دوستانه و برادرانه می‌گوییم؛ اگر دوست دارید برخی بلند بلند فکر کردن‌هایتان، بدون هزینه به سمع و نظر عموم رسانیده شود، لابه‌لای یکی- دوبار «درز فایل صوتی»، ابتکار عمل به خرج بدهید و راه‌های دیگر را نیز امتحان کنید؛ مثلاً به این هم فکر کنید که موبایلتان را گم کنید، کیف و لپ‌تاپتان را جایی به این عنوان که فراموش کرده‌اید، جا بگذارید، گوشه در اتاقتان را باز بگذارید‌، گوشه در اتاقتان را باز بگذارید و... به این هم فکر کنید که چندین و چند بار «درز فایل صوتی» دیگر اتفاق نیست، پروژه است، استراتژی است، دنبال مسیر کم هزینه برای گفتن برخی حرف‌ها است و...
 هفتم: ما که سر از حرفهایی که بر اثر «درز فایل صوتی» به گوشمان رسید در نیاوردیم ولی خـوب بود به جای «درز فایل صوتی»، این حرف‌ها را در قالب مصاحبه‌ای تحلیلی- تفصیلی بیان می‌کردند که خیال نکنیم «فلان» فرض شده‌ایم! خلاصه این‌که؛ یک‌بار «درز فایل صوتی»، اتفاقی اسـت، بداخلاقی است، بی‌تعهدی است. دو بار «درز فایل صوتی»، اتفاقی است، بداخلاقی است، بی‌تعهدی است. سه بار «درز فایل صوتی»، اتفاقی است، بداخلاقی است، بی‌تعهدی اسـت. وقتی «درز فایل صوتی»، رویه شـد، روش و استراتژی شد، بخشی از شخصیت شد، بینی و بین الله دیگر روی این‌گونه «درز فایل صوتی»‌ها، برچسب اتفاقی نچسبانید. شما گمان کنید به ما و دیگرانی که دستی بر آتش سیاست دارند، برمی‌خورد!».
یادآور می‌شود انتشار فایل صوتی مربوط به اظهارات محمدجواد ظریف، که باعث ناراحتی برخی اصلاح‌طلبان شده بود، او را به واکنش و عذرخواهی واداشت. بخشی از اظهارات ظریف، افترا و تهمت علیه سردار جعفری فرمانده سابق سپاه بود. اما بخش دیگر، به تندرو و انحصارطلب خواندن اصلاح‌طلبان، پایگاه اجتماعی نداشتن آنان و متوسل شدن به وی در انتخابات 1400‌، و همچنین ناکارآمد تلقی شدن برجام نزد مردم برمی‌گشت. ظریف در این فایل صوتی گفته بود:
- درسته که من پیرارسال بالاترین رأی رو آوردم در جبهه اصلاحات واسه رئیس‌جمهوری. ولی اونم نه به خاطر عشق به من بود، به خاطر این بود که باور داشتن تنها کسی که شانس رأی‌آوری داره، منم.
- جریان اصلاحات در سال ۷۸ رفت به سراغ حذف. گفت که می‌خوام «قانون اساسی» رو عوض کنم. بعد از انتخابات، مجلس ششم. معلومه توی حذف، قواعد رئالیستی حاکمه. وقتی شما بقای یک طرف رو تهدید می‌کنید، اون هم می‌آد بقای شما رو تهدید می‌کنه. اگر نه، بین ۷۶ تا ۷۸، واقعاً زمینه برای پیشرفت بود... یعنی اشتباهات خودمون رو به پای اشتباه دموکراسی نذاریم. به نظر من جناح چپ توی انحصارطلبی، دست جناح راست رو از پشت می‌بنده. یه بار من به آقای خاتمی گفتم. گفتم این رفیق‌های شما وقتی که تند بودن، با ما مخالف بودن؛ می‌گفتن این لیبراله. الان هم که اومدن، از ما لیبرال‌تر شدن، هنوز هم با ما مخالفن.
- جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 رأی نمی‌آورد. اشتباهی که اینا کردن، این بود که جهانگیری و لاریجانی را رد صلاحیت کردن. هیچ کدوم‌شون رأی  نمی‌آورد.
- مردم در سال پایانی آقای خاتمی  می‌گفتن خیانت کرده، چرا کنار نمی‌کشه فلان دیگه. یکی از دلایلی که من نمی‌خوام کاندید بشم، اینه که چرا مردم از بهار ۹۷ شروع کردن می‌گفتن «برجام» هم که پایه‌ای نداشت. مردم می‌گفتنا! حاکمیت هم می‌گفت ولی مردم هم می‌گفتن. آقای جهانگیری می‌گفت قرارداد فولاد مبارکه که ما نه تحریم بودیم، نه هیچی، دو سال مذاکره‌اش طول کشید.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi