شناسه خبر : 109566
شنبه 18 فروردين 1403 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آماده‌سازی مزار سردار شهید محمدرضا زاهدی+عکس

فاش نیوز - مزار سردار شهید محمدرضا زاهدی در بین مزار شهید خرازی و شهید ردانی‌پور در گلستان شهدای اصفهان آماده‌سازی شد.

سردار شهید محمدرضا زاهدی که در حمله (دوشنبه، ۱۳ فروردین) جنگنده‌های رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید، در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود که بعد از شهادت حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در اسفند ۱۳۶۵، فرماندهی لشکر ۱۴ را برعهده گرفت.

شهید مصطفی ردانی‌پور که مزارش در کنار مزار شهید زاهدی است، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که تنها ۲ هفته پس از اینکه با همسر یکی از شهدا ازدواج کرد، در حاج عمران پیرانشهر به شهادت رسید. او ۱۵ مردادماه سال ۱۳۶۲ در حالی که فرماندهی لشکر امام حسین (ع) در عملیات والفجر ۲ را بر عهده داشت تیری به جمجمه‌اش اصابت کرد و به برادر شهیدش، رسول ردانی‌پور، پیوست. پیکر مصطفی هنوز از جبهه‌ها باز نگشته است.شهید ردانی‌پور در یکی از سخنرانی‌های سال ۱۳۶۱ خود گفته بود: «اگر امروز به سراغ اسرائیل نرویم و کشورهای اسلامی را از چنگال آن نجات ندهیم، اسرائیل در خاک خودمان با ما خواهد جنگید.»

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi