شناسه خبر : 109597
یکشنبه 19 فروردين 1403 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فریاد آزادی فلسطین در سراسر جهان از نیویورک تا توکیو

فاش نیوز - راهپیمایی روز جهانی قدس، امسال با سال‌های دیگر کمی تفاوت داشت. مردم در کشورهای اسلامی و غیراسلامی از شرق تا غرب عالم از هند و پاکستان و ژاپن بگیر تا اردن و انگلیس و آمریکا، تحت تاثیر جنایات هولناک اسرائیل در غزه، علیه رژیم اشغالگر قدس شعار می‌دهند.
در کشور ما و بسیاری ازکشورهای اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، «روز قدس» است و مردم طبق یک سنت چهل و چند ساله به یادگار مانده از امام راحل، به خیابان‌ها می‌آیند و علیه اشغالگران صهیونیست شعار می‌دهند. در بسیاری از کشورهای غیراسلامی اما این تظاهرات با یک یا حتی دو روز تاخیر یعنی روز شنبه یا یکشنبه برگزار می‌شود. به هر تقدیر امسال هم تظاهرات جهانی روز قدس در سرتا سر دنیا برگزار شد و ضربه‌ای کاری به ته مانده طرح سازش آبراهام و صهیونیست‌ها وارد کرد. با این تفاوت که راهپیمایی امسال به شدت تحت تاثیر جنایات تکان دهنده این رژیم در غزه برگزار شد. این تفاوت اولا باعث گسترده‌تر شدن این راهپیمایی‌ها و از آن طرف مشارکت عده‌ای که چه بسا در شرایط عادی در این راهپیمایی شرکت نمی‌کردند، شد و این یعنی، «اسرائیل افکار عمومی جهان را هم مثل میدان جنگ باخته است.» موضوع مهمی که دو روز پیش ترامپ طی یک مصاحبه رادیویی صراحتا تایید کرد: «اسرائیل جنگ را به افکار عمومی جهان باخته است.»
انگلیس
به گزارش مهر شهرهای مختلف انگلیس به ویژه لندن در روز جهانی قدس شاهد حضور هزاران نفر از مردم در خیابان‌ها بود. مردم انگلیس که پیش از این هم بارها با برپایی راهپیمایی‌های صدها هزار نفری، علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع گرفته بودند، ضمن حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار «توقف فوری جنگ» در غزه شدند. آن طور که «ایندیپندنت» نوشته است، برخی از معترضان در این راهپیمایی پرچم حزب‌الله لبنان را حمل می‌کردند. همچنین در این راهپیمایی گروه‌های یهودیان ارتودکس مخالف رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند. آن‌ها با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی خواستار تأسیس کشور مستقل فلسطینی شدند.
وب‌سایت «دیلی‌میل» انگیس نیز به نقل از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی نوشت «ما خواستار آتش‌بس و توقف جنگ در غزه هستیم، چون این مسئله صرفاً یک موضوع مذهبی نیست، این مسئله‌ای انسانی است. پیام ما به دولت انگلستان این است که همکاری با رژیمی که مرتکب نسل‌کشی شده را متوقف کند. تمام جهان دارند درباره این موضوع حرف می‌زنند. کشورهای اروپایی قطع کمک‌ها و ارسال تجهیزات به اسرائیل را آغاز کرده‌اند، چرا دولت ما نمی‌تواند ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند.» به نوشته دیلی میل، افراد حاضر در راهپیمایی روز قدس در لندن با اشاره به قتل امدادگران آمریکایی و انگلیسی در نوار غزه تأکید کردند «آنها (رژیم صهیونیستی) از سلاح‌های ارسالی علیه مردم ما استفاده می‌کنند، آنها مردم را می‌کُشند، امدادگران ما را کشتند، ۳ نفر از آنها انگلیسی بودند.»
ژاپنی‌ها هم آمدند 
رسانه‌های ژاپنی هم دیروز با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی اعلام کردند که همزمان با برگزاری روز قدس در کشورهای مسلمان و دیگر نقاط جهان، شماری از مردم ژاپن نیز با حضور در میدان «هاچیکو» شهر توکیو حمایت خود را از فلسطین و مردم غزه اعلام کردند. مردم آفریقای جنوبی هم ضمن برپایی راهپیمایی ضدصهیونیستی، خواستار قطع کامل روابط کشورشان با صهیونیست‌ها شدند. آفریقای جنوبی همان کشوری است که صهیونیست‌ها را به دادگاه لاهه کشانده تا به جرم نسل‌کشی در غزه محاکمه شود. تصاویر رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که هزاران نفر از مردم شهر «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی در روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند تا جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کنند.
آلمان
دیروز در «فرانکفورت» آلمان نیز تظاهرات ضدصهیونیستی برگزار شد. وب‌سایت «کرایس ۲۴» ساعاتی قبل از برگزاری این تظاهرات به نقل از پلیس آلمان اعلام کرده بود طبق اعلام سازمان‌دهندگان تا ساعاتی دیگر تجمع و تظاهرات حامیان فلسطین و مردم غزه با حضور در خیابان‌های شهر فرانکفورت آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که هزاران نفر در این تجمع شرکت کنند و از سویی دیگر برخی از حامیان اسرائیل نیز اعلام کردند که به خیابان‌ها می‌آیند و به همین علت و به منظور جلوگیری از درگیری دو گروه، تدابیر امنیتی تشدید شده است. این راهپیمایی به شکلی گسترده و در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. دولت آلمان در کنار انگلیس و آمریکا، از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است.
فریاد مرگ بر اسرائیل در نیویورک 
دیروز رسانه‌های آمریکا با انتشار تصاویری اعلام کردند که نیروهای پلیس این کشور با یورش به دانشکده پلی‌تکنیک «پونوما» در ایالت کالیفرنیا ۱۹ دانشجوی حامی مردم فلسطین را بازداشت کردند؛ دانشجویان این دانشکده در اعتراض به نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی اقدام به ایجاد دیوارهای نمادین آپارتاید کرده بودند که مقامات دانشکده آن را برداشته بودند و دانشجویان در اعتراض به این اقدام تجمع کردند اما در نهایت نیروهای پلیس به دانشگاه یورش بردند و دانشجویان را بازداشت کردند.
یمن، هند، عراق، ایران، ترکیه، گرجستان، اردن و... از دیگر کشورهایی هستند که در آنجا راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار شده است. در برخی از این کشورها مثل ایران و یمن و هند راهپیمایی روز قدس«خیره‌کننده» بود.
تحولات میدانی در غزه
پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق و شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان، جنگ غزه به شدت تحت تاثیر تنش‌های بی‌سابقه بین ایران و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. اما وحشت از انتقام ایران باعث نشده صهیونیست‌ها دست از کودک‌کشی در غزه بردارند. آنها دیروز هم خان یونس در جنوب غزه را بمباران کردند و بیش از 40 فلسطینی بی‌گناه دیگر را به شهادت رساندند. شمار شهدای غزه از 33 هزار نفر هم عبور کرده و بیش از 75 هزار نفر هم زخمی شده‌اند. اما جوانان مسلح فلسطینی نیز بیکار نبودند و توانستند شماری از نظامیان این رژیم را راهی جهنم کنند. دیروز گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) از به هلاکت‌رساندن ۶ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد. گردان‌های قسام چندین ‌تانک میرکاوا و خودروی زرهی این رژیم را هم منهدم کرد.
گزارش تکان‌دهنده پزشک اسرائیلی! 
گاهی جنایات صهیونیست‌ها آن‌قدر وحشیانه می‌شود که صدای اعتراض برخی از خود صهیونیست‌ها را هم در می‌آورد. مثلا دیروز اعلام شد پزشک اسرائیلی در بیمارستان صحراییِ پایگاه نظامی «سدی تیمان» در نامه‌ای به دادستان کل و وزرای جنگ و بهداشت رژیم صهیونیستی نوشته است، به زندانیان فلسطینی کاه داده می‌شود، در پوشک مدفوع کرده و.... (شرم مانع نوشتن ادامه این بخش از گزارش می‌شود) به گزارش فارس، در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم در همین هفته، دو زندانی از ناحیه پا به دلیل جراحات قطع عضو شدند که متاسفانه یک اتفاق متداول است. 
لوموند: صهیونیست‌ها به همه دروغ گفتند 
صهیونیست‌ها برای توجیه جنایات هولناکشان، نیاز به «دروغ‌های شاخدار» دارند. با این وجود، نتوانسته‌اند از خشم افکار عمومی جهان علیه خود حتی اندکی بکاهند. طبق برخی گزارش‌ها، 90 درصد افکار عمومی جهان علیه این رژیم است. در همین رابطه خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه لوموند فرانسه نوشته است: «محافل اسرائیلی پس از عملیات طوفان‌الاقصی در ۱۵ مهر سال گذشته، به شکل گسترده دست به روایت‌سازی‌های دروغین و شایعه‌پراکنی‌ها درخصوص جنایات نیروهای عزالدین قسام زدند؛ از مهم‌ترین این شایعه‌ها دروغ بریدن سر ۴۰ کودک به دست نیروهای حماس بود که به شکل وسیع اشاعه پیدا کرد... این قصه‌پردازی تا جایی رفت که بایدن نیز در یک سخنرانی در نشست رهبران یهودی در کاخ سفید این دروغ را تکرار کرد و حتی گفت که عکس‌های این سر بریدن را دیده است؛ هرچند سپس سخنگوی کاخ‌سفید تلاش کرد سخن بایدن را اصلاح کند و بگوید که سخن بایدن با تکیه بر گزارش رسانه‌ها بوده و او تصویری در این باره ندیده یا به طور مستقل تایید نکرده‌ است... وری، خبرنگار روزنامه لوموند فرانسه در فلسطین اشغالی در این باره می‌گوید «وقتی وارد کیبوتس شدم همه جا پر از جسد بود، کشته‌های اسرائیلی‌ها در کیسه‌هایی پیچیده شده بود و جنازه نیروهای حماس نیز گوشه و کنار افتاده بود، مسئولین روزنامه با من تماس گرفتند و گفتند که آیا چیزی از بریدن سر کودکان دیده‌ام یا نه، به آن‌ها گفتم که من نیز در شبکه‌های اجتماعی خوانده‌ام، اما چیزی که چنین اتفاقی را تأیید کند، وجود نداشت...هیچ سربازی در این باره با من حرف نزد، با شش نفرشان گفت‌و‌گو کردم هیچ کدام اشاره‌ای به بریدن سر کودکان نکرد، آن‌ها از روز قبل حمله در آن‌جا بودند، هیچ کدام از نظامیان در این باره با هیچ کدام از رسانه‌ها صحبتی نداشت... آن‌ها [مقامات اسرائیلی] تلاش کرده‌اند تا حماس را به عنوان «شر مطلق» به تصویر بکشند... عدد ۴۰ را مایکل لیوی پزشک یگان ذخیره برای اولین بار به رسانه‌ها گفت... مایکل لیوی خود این روایت را قبول ندارد و به لوموند گفت که فقط یک کودک را دیده که سرش را بریده بودند؛ همین ادعا نیز هیچ تناسبی با واقعیت‌ها ندارد، چرا که طبق آمار کوچک‌ترین فرد کشته شده در روز حمله حماس ۱۴ سال داشت و سرش نیز بریده نشده بود.» روزنامه لوموند در ادامه گزارش خود دروغ «پاره کردن شکم زن حامله و کشتن جنین» به دست نیروهای حماس را نیز به شدت تکذیب خواند و آن را دروغ دانست.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi