شناسه خبر : 109600
یکشنبه 19 فروردين 1403 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای انتخاب شهید زاهدی برای حضور در لبنان و سوریه

ماجرای انتخاب شهید زاهدی برای حضور در لبنان و سوریه

فاش نیوز - مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس گفت: در سال ۱۳۶۵ زمانی که حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام‌حسین (ع) به شهادت رسید در جلسه‌ای که برای تعیین جایگزین این شهید سرافراز برگزار شد با تایید امام‌خمینی (ره) علی زاهدی به فرماندهی این لشکر منصوب شد.

 خبرگزاری تسنیم، نصرالله فتحیان مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس شب گذشته در بیست و هفتمین مجمع سالیانه رزمندگان بهداری دفاع مقدس که در مسجد بقیه الله برگزار شد، با ذکر خاطره‌ای از انتصاب سردار سرلشکر شهید علی زاهدی فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه، بیان داشت: در سال 1365 زمانی که حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام‌حسین (ع) به شهادت رسید در جلسه‌ای که برای تعیین جایگزین این شهید سرافراز برگزار شد با تایید امام‌خمینی (ره) علی زاهدی به فرماندهی این لشکر منصوب شد.

وی اضافه کرد: بعد از شهادت حاج احمد کاظمی فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه برای تعیین فرمانده این نیرو، دو نفر طی گردش‌کاری خدمت فرمانده معظم‌کل قوا معرفی شدند که یکی‌از آن‌ها سردار زاهدی بود که چندی قبل به فرماندهی نیروی هوایی سپاه منصوب شده بود؛ بدین صورت با تایید فرمانده معظم کل قوا سردار زاهدی جایگزین شهید کاظمی در نیروی زمینی سپاه شد.

بیشتر بخوانید

سردار فتحیان ادامه داد: زمانی هم که حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید، میدان به یک آدم با تجربه بسیار نیاز داشت از این روی سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه برای حضور مستشاری مقاومت در سوریه و لبنان سردار زاهدی را انتخاب کرد و بدین شکل فرماندهی سپاه لبنان و سوریه بر عهده این شهید قرار داده شد.

وی اظهار داشت: ما رزمندگان بهداری رزمی دوران دفاع مقدس بسیار خرسندیم در زمان امام‌خمینی (ره) در پاسخ به ندای ایشان برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی در جبهه‌ها حضور یافتیم و در آن دوران سه هزار شهید تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار شهید بهداری در جنگ غزه توسط ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی کشته شدند، افزود: تاکنون سه ساختار توسط رزمندگان بهداری دفاع مقدس تشکیل شده است بدین صورت که خیریه و هیات امدادگران عاشورا، قرارگاه خدمت رسانی به محرومان و موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس که کار علمی و فرهنگی انجام می دهد، سه ساختاری هستند که توسط این عزیزان شکل گرفته است؛ در این میان خیریه امدادگران عاشورا 100 هزار بیمار صعب العلاج را توسط 20 هزار نفر خیر تحت پوشش قرار داده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi