شناسه خبر : 109608
یکشنبه 19 فروردين 1403 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مصاحبه دیده نشده شهید زاهدی در جریان عملیات بدر سال ۶۱

فاش نیوز - شهید محمدرضا زاهدی در جریان عملیات بدر فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم را داشت.

 

 دفاع‌پرس، سردار محمدرضا زاهدی با نام جهادی ابومهدی از فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس و از همرزمان فرماندهان شهیدی، چون حاج حسین خرازی، حاج احمد کاظمی و مصطفی ردانی پور بود.

مصاحبه دیده نشده شهید زاهدی در جریان عملیات بدر سال ۶۱+ فیلم

سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

او در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بود و در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را برعهده داشت. وی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت. سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس سپاه فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

وی سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت روز ۱۳ فروردین سال جاری در حمله موشکی توسط رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید و پیکرش در گلستان شهدای اصفهان و در بین مزار شهیدان خرازی و ردانی پور به خاک سپرده شد.

شهید زاهدی در جریان عملیات بدر در زمستان سال ۶۳ فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم را برعهده داشت که مصاحبه‌ای کوتاه از این شهید در این عملیات منتشر شده است

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi