شناسه خبر : 109631
دوشنبه 20 فروردين 1403 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «طوسی» در میدان انقلاب حاضر بود

فاش نیوز - سردار «کریم پور» با بیان اینکه توجه به مسائل عبادی و ولایتمداری دو ویژگی بارز سردار شهید طوسی بود، گفت: سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» در منطقه روشنگری می‌کرد و از قبل از انقلاب و در طول جنگ جانانه در میدان انقلاب حاضر بود.

 

شهید «طوسی» در میدان انقلاب حاضر بود/ رهرو راه شهدا باشیم دفاع‌پرس از مازندران، سردار «احمد کریم‌پور» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت عصر امروز در آیین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و بزرگداشت ۴۳۷ شهید شهرستان نکا که با محوریت سردار سرلشکر پاسدار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» در مصلای امام‌خمینی (ره) شهرستان نکا برگزار شد اظهار داشت: این شهید عزیز عضو سازمان فجر انقلاب قبل از انقلاب بود که سالانه هزاران اعلامیه و سخنان امام را از تهران به سراسر کشور حمل و پخش می‌کردند.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل عبادی و ولایتمداری دو ویژگی بارز سردار شهید طوسی بود، افزود: سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» در منطقه روشنگری می‌کرد و از قبل از انقلاب و در طول جنگ جانانه در میدان انقلاب حاضر بود.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: سردار طوسی دو خاصیت عجیب داشت، یکبار سابقه نداشت که بگوید برای من چه‌مهیا کردید و هیچ موقع رفتنش به عملیات به امید برگشتن از عملیات نبود.

وی یادآور شد: سردار و افراد اطلاعات عملیاتش قبول و باور داشتند که دستان غیبی پشت این جنگ است و جنگ به درستی اداره می‌شود.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سردار طوسی در عملیات، ظاهرا" کار اطلاعاتی می‌کرد، ولی نگاه عملیاتی‌اش قوی‌تر از کار اطلاعاتی بود و عملیات و اطلاعات لازم و ملزومش بود و ذکر دائمی این بود زهرا (س) جان زینب (س) جان هوای ما را داشته باشد و تعصب خاصی نسبت به این دو نفر داشت.

سردار کریم‌پور اذعان داشت: شهید طوسی عجیب دلداده بود و ترسی از دشمن نداشت و اهل عبادت و تعید بود و دشمن را می‌دید و وقتی دشمن را پیدا می‌کردند تازه احساس امنیت داشتند.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا فقط به یادواره‌ها اکتفا نشود و توجه به نظام، انقلاب و شهدا در دستور کار باشد و سرکشی از خانواده شهدا فراموش نشود.

فرمانده دفاع مقدس یادآور شد: یکی از توفیقات این است که در مراسم شهدا در محضر شهداییم که حفظ یاد شهدا از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی فریضه است و عمل واجبی انجام دادید و در مراسم شهید شرکت کردید و نباید یادواره‌ها به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل خیلی مهم این است که یاد شهدا فراموش نشود که هر کس برای شهید وقت بگذارد، از نظر رهبری ثروت امام زمان (عج) هستند.

سردار کریم پور بیان کرد: یکی از ویژگی‌ها و محور‌های مهم کار سردار شهید قاسمی طوسی سرکشی از خانواده شهدا بود و سردار همواره در طول هشت سال دفاع مقدس، از جنگ به عنوان دفاع نام‌می بردند.

وی گفت: انسان‌هایی والایی در جبهه بودند که خالصانه و عاشقانه و برای خدا و ولایت بودند و ما باید رهرو این شهدایی باشیم که جانانه در میدان بودند و به شهادت رسیدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi