شناسه خبر : 109641
دوشنبه 20 فروردين 1403 , 13:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هولوکاست و کشتار تاریخی ایرانیان به نام جشن پوریم

فاش نیوز - جشن «پوریم» چیست و از کجا ریشه می‌گیرد؟

پوریم برگرفته از کلمه عبری (پور) به معنای قرعه، جشن موسوم به "ایرانی کُشی" که علاوه بر اراضی اشغالی در جوامع یهودی آمریکا و اروپا نیز برگزار می‌شود، پایه اش داستانی در "تورات" بوده و ستایش از (اِستِر) زن یهودی است که با خیانت به خشایارشاه، پادشاه ایرانی سبب بروز خشونت مرگبار سه روزه‌ای می‌شود، که طی آن به زعم خود ۷۰ هزار نفر از ایرانیان، اعم از زنان و کودکان با بی رحمی کشته می‌شوند و اموالشان به غارت می‌رود.

در حالی که براساس روایت مذکور ۲۶ قرن از این قتل عام می‌گذرد، یهودیان همچنان آن نسل کُشی را با پوشیدن لباس‌هایی مانند شخصیت‌های داستان و بازی کردن نقش جنایتکاران این نسل کُشی، جشن می‌گیرند.

داستان تاریخی آن:

در کتاب عهد عتیق درباره این داستان آمده است: شاه ایران زمین (خشایارشاه) زمانی که در پایان جشن ۱۸۰ روزه از باده نوشی بدمست شده بود، در هنگام بدمستی، شهبانو "وشتی" را می‌طلبد تا او را به اغیار (برهنه شدن نزد مردان اجنبی) وادار نماید. ملکه از این دستور گستاخانه شاه سر باز می‌زند و شاه خشمگین، او را از شهبانویی ساقط می‌کند و او را به دست جلاد می سپارد.

یهودیان که به صورت غیررسمی در دربار شاه نفوذ داشتند، چاره می‌اندیشند و از این فرصت استفاده کرده و دخترکی یهودی به نام «استر» را به عنوان ملکه و شهبانوی کشور به پادشاه معرفی می‌کنند و به او نیز توصیه می کنند، که یهودی بودن خود را پنهان کند.

شاه سست عنصر نیز وقتی زیبایی او را می‌بیند، شیفته او شده و او را به عنوان ملکه تمام ایرانیان برمی گزیند، بدون آنکه بداند او یهودی است و یا برادرزاده «مردخای» رهبر مذهبی یهودیان ایران است. اِستِر ملکه ایران و یهودیان، حاکم بلامنازع دربار هخامنشی می‌شوند.

قبل از آن یهودیان جزء اقلیت های مذهبی ایران بودند و همواره سعی در نفوذ در دربار شاه ایران داشتند. هامان صدراعظم خشایارشاه با شناختی که از سابق با یهودیان داشته، بدلیل نافرمانی یهودیان از دستورات و قوانین پادشاهی و عدم پرداخت مالیات و سرپیچی از فرمان این قوم از پادشاه، مرتبا" به خشایارشاه هشدار داده و ابراز نگرانی می کند و پادشاه را در جریان توطئه های یهودیان قرار می دهد و  از پادشاه می خواهد تا پیش از آنکه این قوم علیه تاج و تخت شاه اقدامی کنند، با توطئه های این قوم مقابله کند و در برابر، در زمره یکی از بالاترین مخالفان این قوم، در دربار پادشاهی قرار میگیرد.
با ورود "استر" دخترک جوان زیباروی یهودی به دربار، مردخای عموی استر، به راحتی نقشه های شوم خود را بوسیله استر و اغوای شاه ایران اجرا می کند. هامان نیز شاه را از توطئه مردخای آگاه می سازد و پادشاه  دستور بر دار کردن مردخای را صادر می کند. اما استر، که به شدت بر روی شاه سست عنصر تسلط یافته بود، با خائن جلوه دادن هامان و اینکه وی توطئه کشتن شاه را در سر دارد، هامان صدراعظم  پادشاه را بر دار می کنند.

توطئه استر و مردخای با کشتن هامان پایان نمی پذیرد و  آنها حکم قتل هر ۱۰ پسر هامان را نیز از پادشاه ایران می گیرند و در قدم بعدی تمامی پسران هامان نیز کشته می شوند.
اوج دشمنی یهودیان با ایرانیان پس از کشتن هامان و ۱۰ پسرش آنجا بیشتر آشکار می شود که استر و مردخای با کشته شدن پسران هامان نیز راضی نشده و اجساد آن ها را، در شهر بر دار می کنند تا میان ایرانیان رعب و وحشت ایجاد کرده و ناگفته سرنوشت دشمنان و مخالفان یهودیان را به نمایش بگذارند.

پس از کشتن هامان، یهودیان مهاجر ساکن در ایران که اینک در دربار نیز راه یافته بودند، با هجوم به شهرهای ایران، دست به قتل عام گسترده ایرانیان می زنند و در ۱۲۷ استان ایران آن زمان، طی دو روز بیش از ۷۷ هزار ایرانی و به روایتی دیگر ۵۰۰ هزار نفر کشته می شوند.
در کتب مربوط به یهودیان از جمله کتاب استر، یهودیان به کشتار ۸۰ هزار ایرانی اعتراف می کنند، اما محققان مستقل این رقم را تا ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرده اند.
در آن زمان ایران نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و با احتساب ۵۰۰ هزار نفر، بیش از نیمی از جمعیت آن روز ایران، به دست یهودیان قتل عام می شوند.

 یهودیان با حمله به خانه های ایرانیان، مردان، زنان و کودکان را به قتل رسانده و بنا بر برخی از متون اموال آن ها را نیز غارت می کنند و آن را از افتخارات خود می دانند!

پس از این قتل عام ایرانیان، یهودیان جشن و پایکوبی بر پا کرده و به شکرانه غلبه بر ایرانیان و ریختن خون دشمنان قوم یهود، آن را عید اعلام کرده و روزه می گیرند. مردخای از آن زمان به پیامبر این قوم و استر، دخترک یهودی که با تکیه بر این حربه به دربار شاه راه یافته بود، نیز به شخصیتی مقدس، که مورد لطف خداوند است تبدیل می شوند. استر پس از آن کتابی می نویسد که تمام این وقایع را لطف و رحمت الهی و با اراده خداوندی توصیف می کند. این کتاب اکنون به کتاب مقدس یهودیان تبدیل شده است.

از آن زمان تا کنون، این روز به عنوان "عید یهودیان" زنده نگاه داشته شده و هر سال یهودیان سراسر جهان در این روز مراسم مختلفی از قبیل روزه گرفتن، برپایی جشن و پایکوبی، نوشیدن شراب و افراط در مستی، دادن هدیه به یکدیگر و... پوریم را گرامی می دارند.

خاخام های یهودی نیز در این جشن ها، مراسم ویژه ای برگزار می کنند. خاخام های صهیونیست با برگزاری جشنی، در نوشیدن شراب و رقص و پایکوبی با یکدیگر رقابت می کنند. معمولا افراط در نوشیدن شراب در این روز به حدی است، که قادر به راه رفتن نبوده و در خیابان های تل آویو و دیگر اراضی اشغالی، بیهوش و بی رمق به زمین می خورند.

در آموزه های تلمود(شریعت شفاهی تورات) یهودیان در یکی از بخش ها به صراحت به نوشیدن شراب تا حد سرمستی توصیه شده است: در روز پوریم هر فرد یهودی، مکلف است به حدی  شراب  بنوشد که تفاوت میان "نفرین بر هامان" و "درود بر مردخای" را تشخیص ندهد. ضمن اینکه در این جشن ها کودکان نیز در، مصرف نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر برای کسب لذت بیشتر اختیار عمل خواهند داشت.نوشیدن خون یا نوشیدنی به رنگ خون به عنوان نمادی از خونخواهی و خونخواری یهودیان نسبت به ایرانیان از جمله رسوم یهودیان در این روز است.

مقبره استر و مردخای به ادعای یهودیان، پس از غصب مسجد الاقصی، دومین مکان مقدس این قوم به شمار می رود، که پس از اعتراض مردم همدان نام "زیارتگاه" آن حذف شد.

۲۵۰۰ سال تهدید و کشتار، رمز پوریم
بسیاری از اعمال و سیاست های صهیونیست ها پس از ۲۵۰۰ سال از واقعه پوریم، همچنان حاوی نمادهایی از این کشتار بوده و یادآور روزی است که از هر ۱۱ ایرانی، یک نفر به دست قوم یهود کشته می شود.

مقایسه رفتار یهودیان با هولوکاستی که خود رقم زده اند و استفاده از هولوکاستی جعلی که مدعی هستند ۶ میلیون یهودی طی دو سال کشته شده اند، نمایانگر اوج فتنه گری و پلیدی صهیونیست ها در رسیدن به اهداف شومشان در تسلط بر جهان است. آنجا که اجازه سخن گفتن درباره یکی داده نمی شود و دیگری به عنوان عیدی مقدس بزرگ داشته می شود؛ و هر دو در راستای هدفی بزرگتر است.

اما به جز مقدس بودن این روز برای یهودیان، با ظهور پدیده منحوس صهیونیسم، پوریم وجهی سیاسی نیز به خود گرفته و سران رژیم صهیونیستی گاه با اشاراتی به آن واقعه، تلویحا ایران و ایرانیان را به تکرار کشتاری مشابه تهدید می کنند. در تاریخ 17 اسفند سال ۱۳۹۰ برابر با 7 مارس 2012 اتفاقی جالب، در عرصه سیاست رخ داد، که طی آن نتانیاهو در دیدار با باراک اوباما، نسخه‌ای از کتاب استر را به او هدیه داد، که از دیدگاه تاریخی این هدیه بسیار پرمعناست و نتانیاهو به باراک اوباما گفته بود: آن‌ها (ایرانی‌ها)، آن زمان هم می‌خواستند ما را نابود کنند. نتانیاهو با این هدیه، تلویحاً ایران را به نازی ها تشبیه نموده، که مدعی هستند در جنگ جهانی دوم ۶ میلیون یهودی را کشته اند.

فاحشه‌گری حلال در یهودیت

در سال ۲۰۱۰ یک خاخام یهودی در اسرائیل با اشاره به واقعه پوریم و استر، اعلام کرد جاسوسان زن سازمان موساد، مجاز به انجام هر گونه عمل جنسی با دشمنان برای انجام ماموریت خود هستند، همانگونه که استر هویت یهودی خود را پنهان کرد و با یک دشمن ایرانی یعنی خشایارشاه ازدواج کرد و با این کار ملت یهود را نجات داد. این مورد یکی از موفق ترین عملیات نفوذ زنان جاسوس یهودی، در میان مقامات کشورهای دیگر به شمار می رود، که با استفاده از زیبایی ظاهر و به خدمت گرفتن جذابیت های جنسی، توطئه های قوم یهود را اجرا کردند و می کنند.

 

سخن پایانی

 امسال جشن پوریم در روز ۱۳ فروردین، در میان یهودیان دنیا از جمله در فلسطین اشغالی بی‌تفاوت به حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مردم مظلوم غزه، عمدتاً در شهر بیت المقدس زیر تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، البته به جز در شمال سرزمین‌های اشغالی هم مرز با لبنان، از ترس موشک باران حزب‌الله لبنان، که شهرک نشینان این مناطق از ترس جان خود، از این مناطق گریخته بودند.

 در این میان رضا پهلوی، آخرین بازمانده ذکور سلسله پهلوی، در پیامی این جشن را به یهودیان دنیا و ایران تبریک گفته و آن را از مواهب کوروش کبیر به یهودیان ایرانی یاد کرده، در حالی که این جشن هیچ ارتباطی با کوروش، پادشاه ایرانی ندارد و بسیاری از رسانه‌ها، این پیام را گاف بزرگ رضا پهلوی دانسته، که جدای از سیاست هیچ اطلاعی از، فرهنگ و تمدن ایرانی نداشته و به صرف خوش خدمتی به صهیونیست ها آن را بیان داشته است.

منبع: با نگاهی آزاد از فیلم مستند (پوریم)

مرتضی قنبری وفا – فروردین 1403

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi