شناسه خبر : 109718
شنبه 25 فروردين 1403 , 16:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بالاخره شیطان سجده کرد!

سال گذشته دولت در تأخیری طولانی و نهایتا" در تاریخ ۱۴۰۲/۷/۳۰ سقف تسهیلات وام مسکن ایثارگران را ۶۰۰ میلیون تومان تعیین کرد که مقدمات تعیین بانک‌های عامل...

فاش نیوز - تلاش برخی مسئولان برای اجرایی نشدن قانون واردات خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۲ با موفقیت به نتیجه رسید و فعلا" به سال ۱۴۰۳ منتقل شده است ولی جانبازان امید ندارند در این سال هم در برابر عزمِ جزم مسئولان به موفقیتی برسند.
اما شگفتی به همین جا ختم نمی شود بلکه در اختصاص تسهیلات وام مسکن اقدام بسیار دقیق‌تری اتفاق افتاد که باید به مسئولان مربوطه کارت هزارآفرین در یک جشنواره بزرگ هدیه داد!
در مصوبه مجلس و در سال های اخیر تعیین میزان مبلغ تسهیلات مسکن ایثارگران به هیئت وزیران واگذار شد.
سال گذشته دولت در تأخیری طولانی و نهایتا" در تاریخ ۱۴۰۲/۷/۳۰ سقف تسهیلات وام مسکن ایثارگران را ۶۰۰ میلیون تومان تعیین کرد که مقدمات تعیین بانک‌های عامل و پرداخت آن ماهها طول کشید و پرداخت این وام عملا" ممکن نشد، ولی هرچه باشد مجلس تصویب کرده، دولت سقف وام را تعیین و آیین‌نامه اجرایی وام مسکن ایثارگران را فعال کرده است. حال اگر پرداخت نمی شود از باب وصف العیش نصف العیش، ایثارگران می توانند حالش را ببرند!
وقتی در سال های بعد بررسی می کنند، دیگر کسی به عدم امکان استفاده ایثارگران از تسهیلات نگاه نمی کند، بلکه می بیند این تسهیلات بنام آنها ثبت شده است.

یادم می آید وقتی با دوستان خدمت مرحوم شهیدی رئیس اسبق بنیاد رسیدیم برای نشان دادن تلاش مدیران بنیاد در جذب وام مسکن گفت: در چهار سال اخیر حدود ۱۴۰ هزار وام مسکن جذب کرده ایم. گفتم: آقای شهیدی طی این چهار سال ۴۰۰ هزار وام مصوب شده، شما این مقدار جذب کرده اید، این موفقیت نیست.
اما در اقدامی که در چند سال اخیر سابقه نداشت، مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ راسا" سقف تسهیلات مسکن ایثارگران را ۷۵۰ میلیون تومان تعیین کرد.
حال چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ایثارگران که سقف وام را افزایش یافته می بینند، حاضر به دریافت سقف وام سال گذشته نیستند؛ لذا وام سال گذشته از بین خواهد رفت و دولت برای آیین‌نامه سال جاری هم تاخیر سال گذشته را تکرار خواهد کرد. روز از نو روزی از نو؛ آش نخورده و دهان سوخته.
البته این اقدامات شگفتانه فقط در این دو مورد خلاصه نمی شود، که به مرور به برخی از  آنها می پردازیم.
می گویند ابلیس که هزاران سال است به آدم سجده نکرده، در برابر این ترفند این قشر از  مسئولان به سجده افتاده و تسلیم شد!

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
شیطان مدتی است خودش را بازنشسته کرده و در حال استغفار است و از خدا میخاد با برخی از این مسئولین محشور نشه . میگه اینا من را هم گمراه میکنن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi