شناسه خبر : 109722
یکشنبه 26 فروردين 1403 , 12:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قابل توجه بنیاد شهید و امور ایثارگران

چند پیشنهاد کاربردی برای بهبود شرایط ایثارگران

عزیزان ایثارگران! بعد از مدتی مطالعه و آسیب شناسی مشکلات جانبازان عزیز در مورد اشتغال و وام دریافت خودرو و...مسائل دیگر ، چند پیشنهاد به مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران دارم...

فاش نیوز - اخیرا خبری در گروه های مجازی دست به دست شده مبنی بر اینکه بنیاد شهید قصد دارد به کمک بانک دی و بعضی از بانک های عامل دیگر، جهت پرداخت وام برای خرید خودرو جانبازانی که استطاعت مالی ندارند اقدام کند.

باید گفت که این اقدام می تواند نقطه عطفی برای گذر از مشکلات و برداشته شدن چالش های پیش روی طرح واردات خودرو باشد و جانبازان عزیز نیز می توانند از آن بهرمند شوند که امیدواریم با همکاری و همدلی این موضوع هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

 از طرف دیگر ابتکار بسیار خوب عزیزان شبکه ملی ایثار در مذاکره با شرکت‌های واردکننده خودرو و واگذاری امتیاز به آن شرکت‌ها بود. چرا که از پراکندگی و واگذاری امتیاز به ثمن بخس به دلالان جلوگیری خواهد کرد و می تواند با یک خرد جمعی و انسجام عملی حق و حقوق قانونی عزیزان جانباز را حفظ کند.

با تشکر از تلاش های دولت، بنیاد شهید، عزیزان شبکه ملی ایثار، رسانه فاش نیوز و کلیه عزیزانی که کمک کرده و  مشکلات مواد 20 و17 را حل و فصل کردند، چند نکته و پیشنهاد را برای بهترشدن شرایط ایثارگران عرض می کنم.

عزیزان ایثارگر! بعد از مدتی مطالعه و آسیب‌شناسی مشکلات جانبازان عزیز در مورد اشتغال و وام دریافت خودرو و...مسائل دیگر، پیشنهاداتی به مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران دارم.

1- در مورد وام خودرو پیشنهاد می کنم که بنیاد شهید با توافق کلیه عزیزانی که حق پرستاری از بنیاد دریافت می کنند، آن را مستقیما به بانک عامل پرداخت نماید. همچنین افزایش میزان حق پرستاری در سال جاری به نوعی یک مسئولیت تضامنی از طرف بنیاد شهید به بانک دی -که خود از بدنه بنیاد است- بوجود می آورد.

اگر یک حساب سرانگشتی انجام دهیم، با احتساب افزایش حقوق، مبلغ وام در کمتر از سه سال قابل پرداخت است. البته این موضوع بهتر است به صورت داوطلبانه و به اختیار جانبازان عزیز باشد؛ چرا که بسیاری از این جانبازان به حق پرستاری نیاز مبرمی دارند.

2- در مورد اشتغال فرزندان ایثارگران باید گفت از آن جایی که موضوع اشتغال موضوع بسیار مهمی است و دغدغه و آسیب شناسی آن مجال بسیاری می طلبد پیشنهاد می شود که بنیاد شهید بعد از فارغ تحصیل شدن فرزندان و ثبت نام آنها در لیست بنیاد شهید به عنوان جویای کار  نسبت به پرداخت حق بیمه شان اقدام کند تا خللی در بیمه سنواتی این عزیزان با توجه به محدودیت های استخدامی بوجود نیاید.

3- پیشهاد دیگر در مورد بیمه فرزندان ایثارگران است. با توجه به هزینه های گران درمان که معضل مهمی است و به خانواده های ایثارگران فشار مضاعف وارد می‌کند باید چاره ای اندیشید. تصور کنید وقتی که فرزندان ذکور ایثارگران به سن معینی می رسند، بیمه آنها قطع می شود و سرپرستان خانوارها می‌بایست فرزندان خود را به صورت آزاد بیمه کنند.

بنابر این به نظر می رسد که در این راستا حداقل قانونی برای کمک به این سرپرستان خانوار تصویب شود تا به موجب آن فرزندان تا یافتن شغل مناسب، همچنان تحت پوشش بیمه سرپرست خانوار باشند.

از همه عزیزانی که به هر نحوی برای رسیدن به اهدافی که در جهت بهبود وضع معیشت و رفاه ایثارگران تلاش و کوشش می‌کنند تشکر می کنیم و امیدواریم خداوند متعال، خیر و پاداش اخروی نصیبشان کند.

|| داود گودرزی(جانباز 50 درصد و آزاده)

اینستاگرام
پیشنهادات شما جامع نبود برادر عزیز...
اختصاصی بود!
کلیه تسهیلات دولت و بنیاد و..... برای همه جانبازان 5% تا 70% باشد.
حتی رزمندگان...
فراموش نکنید که همه ما رزمنده و همسنگر بوده ایم.
و این جبهه رفتن های ما،، یعنی آماده جانفشانی بودن...
پس هر کس برای حکومت، انقلاب، ولایت، کشور، و ملت، همیشه آماده جانفشانی ست...
لایق بهترینها ست..........
حق پرستاری، مسکن واقعی، خودرو، اشتغال و..... به همه ایثارگران...
سلام جانبازانی که قبلاً امتیاز خانه گرفتند ومتاسفانه قادر به ساخت ویا خرید نبودند به هر دلیلی مشکلات خانوادگی پدر حاد شدید مالی وغیره وفاقد هر نوع ملک وماشین وفقط مستاجر وبدهکاری چیز دیگری ندارند لطفاً زمین بدهید که امید به زندگی داشته باشند ومتاسفانه بعضی از این عزیزان در درون کانتینر ویا در چادر زندگی میکنند
از بانک دی چیزی درنمیاد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi