شناسه خبر : 109769
یکشنبه 26 فروردين 1403 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران با توقیف کشتی در تنگه هرمز درباره حمایت از اسرائیل هشدار داد

فاش نیوز - «ایران پیش از پاسخ به تجاوزگری اسرائیل علیه سفارت این کشور در سوریه، یک فروند کشتی اسرائیلی را در تنگه هرمز توقیف کرد تا ضمن قدرت‌نمایی، درباره عواقب حمایت غرب از تل‌آویو هشدار دهد.»
«الکسی رُسی»، خبرنگار بین‌الملل شبکه اسکای نیوز انگلیس در تحلیلی نوشت: کماندوهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در روز روشن یک فروند کشتی را در تنگه مهم و استراتژیک هرمز توقیف کردند. این اقدام دزدی دریایی نبود بلکه یک هشدار بود. روزانه مقادیر زیادی نفت و گاز از این آبراه عبور می‌کند و اگر بسته شود، پیامدهای زیادی برای تجارت جهانی خواهد داشت. به طور خلاصه، باعث هرج و مرج می‌شود. چرا ایرانی‌ها این کار را کرده‌اند؟ زیرا تنش بین اسرائیل و ایران فوق‌العاده بالاست و اطلاعات آمریکا ادعا می‌کند که حمله موشکی ایران به اسرائیل در تلافی حمله به کنسولگری این کشور در دمشق قریب‌الوقوع است.
پاسخ نظامی اسرائیل به توقیف این کشتی بعید است اما اقدام ایران سیگنال‌هایی را ارسال می‌کند. این اقدام برای تل‌آویو تحریک‌آمیز و پیامی برای متحدان اسرائیل است که ایران می‌تواند با بستن تنگه هرمز هرج‌ومرج ایجاد کند. اقدام صورت گرفته، ضمن قدرت‌نمایی ایران، هشداری است که ایستادن در کنار اسرائیل می‌تواند عواقبی به همراه داشته باشد. 
یادآور می‌شود رسانه‌های عبری در واکنش به توقیف کشتی صهیونیستی در تنگه هرمز نوشتند: ایرانی‌ها با توقیف کشتی پیام روشنی به آمریکا داده‌اند. اگر شما از طرف اسرائیل مداخله کنید، خلیج ‌فارس را مانند دریای سرخ خواهیم بست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi