شناسه خبر : 109775
یکشنبه 26 فروردين 1403 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید همت: اسرائیلی‌ها در جنگ، گیج و خنگ‌اند

فاش نیوز - شهید محمدابراهیم همت قبل از عملیاتی در سال ۱۳۶۲ در جلسه‌ای گفته بود: ما در سوریه می‌توانستیم، دو لشکر اسرائیل را اسیر بگیریم. اسرائیلی‌ها گیج و خنگ‌اند؛ هیچ هم عرضه جنگ ندارند.

کتاب «ماه تمام» سرگذشت‌نامه مستند از زندگی شهید شهید محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) نوشته «گلعلی‌بابایی» است که شهید همت در یکی از جلسات قبل از عملیات سال ۱۳۶۲ گفته بود: «وقتی با حاج احمد متوسلیان به سوریه رفتیم، قرار شد ضمن هماهنگی با فرماندهان ارتش سوریه، در منطقه کوهستانی بقاع، از جبل الشیخ تا جبل باروک عملیاتی علیه واحدهای زرهی ارتش اسرائیل انجام بدهیم.میزان امیدواری برای زدن یک ضربه جانانه به اسرائیل در آنجا، خیلی زیاد بود. چرا؟ چون به خلاف عراقی‌ها که در به کار گرفتن زرهی بسیار قوی و حساب‌شده عمل می‌کنند، این اسرائیلی‌های پدرسوخته خیلی ناشی در بقاع تانک‌هایشان را گسترش داده بودند. ما در کل مدت حضورمان در جنگ، یک چنین آرایش زرهی ولنگ‌ووازی ندیده بودیم. این بود که می‌دانستیم اگر در آنجا به این تانک‌ها بزنیم، پدرشان را درمی‌آوریم. اسرائیلی‌ها گیج و خنگ‌اند، هیچ هم عرضه جنگیدن ندارند.»

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi