شناسه خبر : 109816
دوشنبه 27 فروردين 1403 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلزار شهدای قزوین به بزرگترین کانون فرهنگی تبدیل می‌شود

فاش نیوز - «رجحانی» گفت: گلزار مطهر شهدای شهر قزوین با اجرای طرح جامع به یکی از بهترین و بزرگترین کانون‌های فرهنگی شهر قزوین تبدیل می‌شود.

 

 دفاع‌پرس از قزوین، جلسه کارگروه ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای استان قزوین و بررسی طرح جامع گلزار شهدای شهر قزوین با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج)، عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، مهدی صباغی شهردار قزوین، وهاب میزانی سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین، سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در سالن آل‌یاسین گلزار شهدای شهر قزوین برگزار شد.

در این جلسه استاندار قزوین و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مطالبی در خصوص اهمیت اجرایی شدن طرح جامع گلزار شهدای شهر قزوین بیان کردند و برای عملیاتی شدن آن تاکید کردند.

در ادامه مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: طرح جامع گلزار مطهر شهدای شهر قزوین این مکان مقدس را به آرامستان تبدیل نمی‌کند بلکه به بزرگترین کانون فرهنگی شهر قزوین تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: با تحقق این مهم، مردم اوقات خود را کنار شهدا در گلزار شهدای شهر قزوین سپری می‌کنند و بیشتر با این عزیزان آشنا می‌شوند.

رجحانی تصریح کرد: عملیات عمرانی این طرح با همت مسئولان استانی طی یک تا دو سال اجرایی شده و با قابلیت گردشگری که این مکان مقدس دارد به بهترین مرکز فرهنگی جنوب شهر قزوین تبدیل خواهد شد.

در ادامه جلسه، سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: اجرای طرح جامع گلزار مطهر شهدای شهر قزوین کار بزرگ و آبروی استان قزوین به شمار می‌آید و عملیاتی شدن آن ضروری است.

در این جلسه، صباغی شهردار قزوین هم اجرای طرح جامع گلزار مطهر شهدای شهر قزوین را طرحی مطلوب برشمرد و اظهارداشت: افتخار شهرداری خدمت به خانواده‌های شهداست و در این راستا کوتاهی نخواهد کرد.

وی افزود: شهرداری قزوین در طرح یاد شده سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا به نتیجه برسد و این طرح نیز پروژه کلان است که بایستی همه ابعاد فرهنگی و شهری در آن لحاظ شود.

در این نشست سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین موقعیت جغرافیایی و فرهنگی گلزار شهدای شهر قزوین را تشریح کرد و گفت: این مکان مقدس بهترین فضای فرهنگی جهت شناساندن سیره و منش شهدا به آحاد جامعه به‌ ویژه جوانان است.

وی بیان داشت: ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین جهت استفاده بهینه از فضای این مکان مقدس یکی از مهمترین دغدغه‌های بنیاد است که باید در شان و مقام این شهدای عزیز انجام شود.

اسمعیلی یادآور شد: در راستای تحقق این مهم، طراحی، طرح جامع گلزار مطهر شهدای شهر قزوین از سال 1401 آغاز شده و با برگزاری جلسه‌های متعدد و دریافت نظر مشاوران و کارشناسی‌های مختلف، اکنون به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امروز طرح جامع گلزار مطهر شهدای شهر قزوین با تخصیص اعتبارات قابل اجراست و می‌توان فاز نخست آن را شروع کرد.

این مسئول گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده 19 فضا از جمله رفاهی، نمایشگاه روباز، پارک کودک، چایخانه، موزه شهدا، پارک شهدا، المان شهدای غواص و گمنام، المان عملیات‌ شاخص از جمله کربلای 4 و خیبر و پارکینگ در طرح جامع گلزار مطهر شهدای شهر قزوین در نظر گرفته شده است.

در این جلسه، مسئولان پیرامون آغاز عملیات عمرانی طرح جامع گلزار مطهر شهدای شهر قزوین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده و تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi