شناسه خبر : 109821
دوشنبه 27 فروردين 1403 , 15:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کش و قوس خودرو جانبازان تا کی باید طول بکشد؟

در سال جدید هنوز خبری از واگذاری خودروی جانبازان نیست و هر از چند گاهی برخی خبرهای تاییدنشده به صورت قطره‌چکانی در فضاهای مجازی عنوان می‌شود که ...

فاش نیوز - قیل از پایان سال جدید و طبق اخباری که در فضای مجازی از طریق شبکه ملی ایثار اطلاع‌رسانی شد، وزیر صمت قول داده بود که سایت ثبت سفارش و موضوع واردات خودروی جانبازان عملی شود.

اما نه تنها این موضوع عملی نشد، بلکه در سال جدید هنوز خبری از واگذاری خودروی جانبازان نیست و هرازچندگاهی برخی خبرهای تاییدنشده به صورت قطره‌چکانی در فضاهای مجازی عنوان می‌شود که هیچ پایه و اساس منطقی ندارد.

البته چند روز پیش رئیس بنیاد شهید در مورد اقدامات بنیاد و رایزنی با بانک‌ها برای اخذ وام خودرو مصاحبه کرد که خوشبختانه خبر بسیار خوبی بود.

اما سئوال جامعه ایثارگری از وزارت صمت این است که کش و قوس موضوع واردات و واگذاری خودروی جانبازان تا کی باید طول بکشد؟ مگر طبق مصوبات قرار بر این نبود که این موضوع تا قبل از سال 1402 اجرایی شود و سایر جانبازان جامانده در سال بعد اقدام کنند.

 متاسفانه حتی جانبازان "ویژه" که در اولویت اول هستند، هنوز حتی یک خودرو دریافت نکرده اند؛ چه رسد که بر آن سوار شوند. واقعا چه کسی پیگیر مصوبات و اجرای این قوانین است؟

چرا هیچ کدام از دستگاه های اجرایی که امضایشان پای مصوبات است اقدامی نمی‌کنند؟ چرا بانک مرکزی به تعهداتش عمل نمی‌کند؟ جالب اینکه این موضوع هم به تصویب مجلس و هم هیِات دولت هم رسیده است.

خوب است که معاونت ریاست جمهوری و بنیاد شهید به جد دنبال این موضوع باشند.

 سئوال این است که مگر با یک ضرب و تقسیم ساده نمی‌توان فهمید که چند نفر جانباز ویژه، 70 درصد و پنجاه درصد به بالا داریم؟

از آنجایی که این موضوع به مدت بسیار طولانی در کش و قوس بروکراسی اداری طول کشیده است، از آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزیر محترم صمت، رئیس بنیاد شهید و بانک مرکزی درخواست می‌شود که نسبت به تسریع در اجرای این مصوبه اقدام شود.

همچنین بازشدن سایت ثبت سفارش که ملزم به اعلام و تخصیص ارز واردات خودروی جانبازان است و تمهیدات لازم برای اجرای عملی و سریع مصوبه خواسته اصلی جامعه ایثارگری است.

امید می‌رود که به بخشنامه‌های آقای مخبر، معاون رئیس جمهور که همواره نظر مثبتی نسبت به جامعه جانبازان عزیز دارد، توجه شود و جانبازان عزیز بعد از قریب به یک سال به خواسته خود برسند.

|| داود گودرزی

اینستاگرام
با سلا م وعرض ادب مسئولین بنیاد مشکل قطع سهمیه سوخت را گردن اقای اوجی اندختن وکاری نکردن برای حل مشکل این موضوع هم بر میگرده به پیگیری مسئول دلسوز در بنیاد که متاسفانه نداریم با تشکر
ای کاش من هم صدیق بودم اما نیستم
سلام
ولی تا حالا که خیلی حرف شنیدیم
شما جانبازا همه چیزتون مفته و....
واگذاری خودرو به جانبازان 50درصد به بالا فقط درحد شعاراست والا اگر بخواهند خودروی خارجی واگذار کننددرکوتاه ترین زمان واگذار خواهند کرد دیگر اینقدر صغرا کبرا ندارد مملکت ایران کشور گدایی نیست که مسولان نتواندمدافعان کشور را خدماتی تقدیم کنند آن هم طبق قانون نه بیشتر...‌ همه ما سرکار هستیم اینها به ما خودرو نخواهند داد والا نیاز نیست این همه وعده ....
جانبازان عمرنوح وصبر ایوب راندارند،جانبازان را دربرزخ نگه داشتن گناه نابخشودنی است،اگرمصوبه ای است،اگرقانونی تصویب شده،پس چراعده ای در راه اجرای آن سنگ اندازی میکنند؟قهرمانان دیروزوجانبازان امروز بدون هیچگونه چشمداشت دنیوی پابه جبهه های حق علیه باطل گذاشتند،اگردولت ومجلس قانونی رادر راه کمک به این عزیزان تصویب میکندهدف جبران بخش کوچکی ازفداکاریهاوجانثاریهای جامعه هدف است،پس چرامسئولین اجرایی ازاجرای آن شانه خالی میکنند؟
باسلام واحترام حضور دوستان شبکه فا....

ضرب المثلیست که میگوید
چرا نمیخواید قبول کنید ایثارگران کلا سر کار بوده وهستیم وخواهیم بود؟
ازکی توقع دارید که به درد ایثارگران برسد
متوهم
من یک آدم متوهم هستم که از روزی که یادم می‌آید دچار توهم می‌شوم. اولش زمانی که ۱۴ سال داشتم و برای رفتن به جبهه با هزار بدبختی و دستکاری شناسنامه به جبهه اعزام شدم از همان روزهای اول توهم‌های من شروع شد ، که من آیا در رویا هستم یا واقعیت و هر لحظه فکر می‌کردم یک نفر می‌آید من از خواب توهم بیدار می‌کند و می‌گوید بچه اینجا جبهه و جنگ است و داری خواب و توهم می بینی و اینجا جای بچه ها نیست.
پس از یک سال حضور در جبهه زمانی که در عملیات با گروهی از بچه‌ها در منطقه گم شدیم عراقی‌های بعثی ما را محاصره کرده و اسیر شدیم ، در اردوگاه عراقی دوباره توهم‌های من شروع شد که ای آقا پسر تو کجا ، اینجا کجا و اینجا کشورعراق است نه ایران و ... اما تا هفت سال بعد زمانی که خبر آمد قرار آزاد شویم و به خانه بازگردیم و زمانی که به خانه برگشتیم همان شب اول که رسیدم به منزل همه اهالی محل به استقبالم آمدند ، دوباره این توهم‌ها شروع شد و منتظر بودم یکی بیاید بگوید آقا پسر بلند شو هنوز تو اردوگاه عراقی هستی و ... ولی وقتی کسی نیامد و چند سالی گذشت و در زندگی جا افتادیم ، دیگر فکر کردم تمام شد رفت و دیگر هیچ توهمی به من دست نمی‌دهد.
حالا چهل سال پس از زمان حضورم در جنگ یک نفر به اسم رئیس بنیاد میاد ، که مسئولیت رسیدگی به امور جانبازان و آزادگان است و بدتر از بعثی‌ها با ما برخورد می‌کند ، چون اگر در زمان اسارت هر کاری با ما می‌کردند خب می‌گفتیم این هدف دشمنان ماست ، که روحیه و مقاومت ما را خراب کند تا از گذشته خود پشیمان شویم و دست از اعتقادات خود برداریم ، ولی در خود بنیاد شهید یک جانباز را به خاطر به راه انداخت یک کمپین به زندان می‌اندازد و حتی جلوی مصرف داروی او را می‌گیرند یا روی یک جانباز قطع نخاع دست بلند می‌کند آن هم در پایتخت جمهوری اسلامی ایران در وطنم ، باز می‌گویم غیر ممکن است واقعیت داشته باشد و دوباره دچار توهم شده ام ، منتظرم یکی بیاید منو بلند کند و بگوید آقا پسر بسه ، چقدر توهم می‌زنی پسر بسه ، دیگر نمی‌دانم مرز توهم تا واقعیت کجاست ؟

خوشبینانه
شاید می خواهند:
1. خودروهای برقی رو هم به انتخابها اضافه کنند .
2. وام خودرو هم بدهند .
3. زحمت دنبال خریدار خودرو گشتن رو هم برای بی پولها ، خودشون انجام بدهند.
4. ....
چرا حق پرستاریم را بزنم نمیدهید چه هاکه نمیکنند با من ا
سلام پس کی به جانبازان 25 درصد خودرو میدن ؟
چرا موضوع ارز دولتی را برای خودرو وارداتی جانبازان پیگیر نمیشین
سلام واجترام برادر منصور اینا تو ارزخودرو 70درصد موندن فک کردی میان ب 25درصد خودرو بدن لعنت ب بی عدالتی مسئول بی سواد شرم بر آنها
سلام عزیزان ما همه منطزریم انشالا ظرف جدول بیست روز آینده همه حواله هارا می دهند وار مسعولانی که در این راه تلاش می کنند بسیار تشکر و قدردانی می کنیم و شمارا به خدا یکم عجله دست بجونبانید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi