شناسه خبر : 109856
چهارشنبه 29 فروردين 1403 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پایان سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان

فرنگی‌کاران ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شدند

فاش نیوز - تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.
سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین‌ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم و رسول گرمسری در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و امیررضا ده بزرگی و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.
در رده‌بندی تیمی ایران مقتدرانه و با کسب ۲۰۰ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های قرقیزستان با ۱۴۴ امتیاز و ژاپن با ۱۴۲ امتیاز دوم و سوم شدند.
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در روز دوم این مسابقات چهار فینالیست و یک کشتی‌گیر در رده‌بندی داشت که امیررضا ده‌بزرگی با شکست حریفش صاحب مدال برنز وزن 60 کیلوگرم شد. ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر جوی هوانگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه ۸ بر ۵ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهائی راه یافت. وی در این دیدار مقابل ژولامان شارشنبیکوف قهرمان دنیا از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار در مقابل بهرام اف از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
سعید اسماعیلی هم با غلبه بر حریف قرقیزستانی در فینال 67 کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسید. اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهائی راه یافت. وی دراین مرحله مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. اسماعیلی در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۱ رازاک بیشیکیف از قرقیزستان را شکست داد و طلایی شد.
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل جی لنگ از چین به برتری رسید و به مرحله نیمه نهائی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر عادیلخان ساتایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. رستمی در این دیدار به مصاف شینگو‌هارادا از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره بسنده کرد.
در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سیجین یانگ از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهائی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۷ از سد بکزات اورونخول اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. گرمسیری در دیدار پایانی با تایزو یوشیدا از ژاپن سرشاخ شد و با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره رسید.
پایان‌بخش کشتی‌های دیروز برای تیم ملی فرنگی کشورمان هم فینال 97 کیلوگرم بود که ساروی این مسابقه را به سود خود تمام کرد و قهرمان آسیا شد. ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر بادامدورج بالتمونخ از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این مرحله مقابل جئونگ یئول ون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر یوسوف ماتسی اف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در روز اول این مسابقات هم ناصر علیزاده و امین میرزازاده در 87 و 130 کیلوگرم به نشان طلا رسیدند، پویا دادمرز در 55 کیلوگرم صاحب نشان نقره شد و ایمان محمدی در 63 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
رده‌بندی تیمی:
۱- ایران................................................................................ ۲۰۰ امتیاز
۲- قرقیزستان ................................................................... ۱۴۴ امتیاز
۳- ژاپن ................................................................................ ۱۴۲ امتیاز
۴- قزاقستان ....................................................................... ۱۳۰ امتیاز
۵- کره جنوبی .................................................................... ۱۱۲ امتیاز
۶- ازبکستان ....................................................................... ۱۰۶ امتیاز
۷- چین ................................................................................ ۹۷ امتیاز
۸- کره شمالی ....................................................................... ۵۴ امتیاز
۹- عراق ................................................................................. ۳۱ امتیاز
۱۰- مغولستان ..................................................................... ۲۸ امتیاز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi