شناسه خبر : 30913
یکشنبه 28 دي 1393 , 15:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم معرفی سیره شهدا

لزوم معرفی سیره شهدا

دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در رابطه با شهدا پژوهش کنند

 

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در اولین جلسه کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر لرستان که یک‌شنبه، 28 دی‌ماه برگزار شد، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: مسئولیت ما امروز در مقابل شهدا بیشتر از زمان جنگ است.
وی بر لزوم معرفی سیره شهدا تاکید کرد و از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خواست که در این خصوص کارهای پژوهشی انجام دهند.
روشنی خواستار مشارکت و همکاری مؤثر دستگاه‌ها در راستای برگزاری مراسم‌های دهه فجر و نیز تشویق مردم به حضور در این برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: همه کوچه‌ها و خیابان‌ها باید به‌نام شهدای استان نام‌گذاری شود تا یاد و خاطره شهدا برای همیشه در اذهان مردم باقی بماند.
در ادامه، نازاریان، معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان توضیحات لازم در رابطه با چگونگی برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان لرستان را ارائه داد.
در این جلسه مقرر شد: با توجه به نزدیک شدن ایام‌الله دهه فجر همه دستگاه‌های اجرایی استان در ساختار داخلی خود نسبت به تشکیل کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر اقدام و پیشنهادات راهبردی و کاربردی را به بنیاد شهید ارائه دهند.
همچنین مقرر شد ستاد خبری کمیته ایثارگران با هدف معرفی شهدا و ایثارگران دوران انقلاب استان با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری صدا و سیمای مرکز لرستان و سایر دستگاه‌ها راه‌اندازی شود.

کاشت 69 نهال به یاد 69 شهید دوران انقلاب لرستان

بنا بر این گزارش، کاشت 69 نها به‌نام 69 شهید دوران انقلاب اسلامی لرستان، برگزاری همایش سالانه علمی ـ پژوهشی با محوریت موضوع ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید و دانشگاه‌های استان، نام‌گذاری پروژه‌هایی که در دهه فجر افتتاح می‌شود به نام شهدا، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، انشاءنویسی، تهیه روزنامه دیواری و بروشور از خاطرات دوران دفاع مقدس توسط دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری برنامه میهمانی لاله‌ها و برگزاری یادواره شهدای انقلاب از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین مصوب شد: باتوجه به نام‌گذاری 22 اسفند در تقویم رسمی کشور به‌نام گرامی‌داشت روز شهید، مقرر گردید دستگاه‌های اجرایی استان، از آغاز دهه مبارک فجر، تا 22 اسفند، با عنایت به ظرفیت‌های موجود دستگاه متبوع خود برنامه‌ریزی لازم را در جهت آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام لازم را به عمل آورند.
همچنین با هدف شناساندن شهدای دانشجو و دانش‌آموز به نسل جوان و نسل‌های آینده مقرر شد ادا ه کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌های لرستان، آزاد اسلامی کلیه واحدها، علمی کاربردی و پیام‌نور نسبت به نام‌گذاری دانشکده‌ها، آموزشگاه‌ها و کلاس‌های درس، به‌نام شهدای انقلاب و دفاع مقدس اقدام و گزارش آن‌را به بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام و ارسال نماید.
همچنین در جلسه کمیته ایثارگران لرستان مصوب شد: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص طرح سپاس و دیدار از خانواده‌های معظم شهدا مصوب شد دستگاه‌های اجرایی از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان سیاسی انقلاب در دهه مبارک فجر، سرکشی و دیدار نمایند.
همچنین، مصوب شد اداره کل ورزش و جوانان استان کلیه مسابقات و جام‌های ورزشی و کوهپیمایی که مقرر است در دهه فجر امسال برگزار گردد بنام شهدای گرانقدر انقلاب نام‌گذاری نماید.
به پیشنهاد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید، مقرر شد کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌های تابعه در صورت دارا بودن سالن جلسات، کنفرانس، سالن ورزشی و اتاق‌های فکر این مکان را به نام شهدای گرانقدر استان مزین نمایند.
همچنین، با توجه به این‌که تعداد شهدای انقلاب استان 69 شهید بزرگوار می‌باشد، مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نسبت به ارائه تصاویر شهدای مذکور به شهرداری اقدام نماید تا شهرداری با چاپ تصاویر این شهدا، بر روی بنر و نصب در میادین و ورودی‌های شهر خرم‌آباد یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی بدارد.
همچنین، کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر لرستان مصوب کرد که مقرر اطلاعات و تصاویر شهدای انقلاب استان لرستان توسط بنیاد شهید استان تهیه و جمع‌آوری و در اختیار صدا و سیمای مرکز لرستان جهت پخش در ایام‌الله دهه مبارک فجر قرار دهد و صدا و سیمای مرکز لرستان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به ساخت فیلم مستند شهدای انقلاب اقدام لازم را به‌عمل آورد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi