شناسه خبر : 31565
سه شنبه 14 بهمن 1393 , 15:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال زائران از اردوی راهیان نور دریایی

به گزارش ایسنا، سردار یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج روز گذشته با حضور در استان هرمزگان، از محل اسکان زائران راهیان نور دریایی بازدید و در جلسه ستاد راهیان نور استان هرمزگان شرکت کرد.

 

مروز جلسه قرارگاه راهیان نور استان هرمزگان با حضور سردار سلیمانی، سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان اردویی راهیان نور هرمزگان به منظور بررسی وضعیت اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی و همچنین اعزام دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مردم به راهیان نور دریایی و بحث و تبادل نظر در خصوص حضور کاروان های راهیان نور ویژه نوروز در مناطق عملیاتی جنوب کشور و ... از جمله مباحث این جلسه بوده است.

 

رسوال جهانداری مسئول مرکز اردویی راهیان نور‌ و گردشگری سپاه امام سجاد استان هرمزگان از اختصاص سهمیه‌ای 9000نفری در بخش اردوهای راهیان نور دریایی خبر داده است.

 

وی توضیح داد: با توبه به جلساتی که با بخش‌های مختلف مرتبط با راهیان نور در استان هرمزگان برگزار کرده‌ایم تاکنون مقرر شده است که سهمیه‌ای 9000 نفری به اردوهای راهیان نور دریایی در بخش و کاروان‌های عمومی و نهادها اختصاص یابد. سال گذشته نیز در بخش راهیان نور دریایی و مناطق عملیاتی خوزستان هم12 هزار نفر سهمیه داشته‌ایم.

 

 

بنابراین گزارش، طرح راهیان نور دریایی خلیج فارس که از چهار سال قبل با پیگیری نیروی دریایی سپاه و مساعدت قرارگاه راهیان نور سپاه شکل گرفت، امسال نیز با استقبال بی‌سابقه مسافران و زائران کاروان‌های راهیان نور خلیج فارس در استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان همراه شد.

 

 

در استان بوشهر به عنوان یکی از استان‌های مشمول این طرح، نقاطی برای بازدید در نظر گرفته شد که از آن جمله نیروگاه اتمی، موزه شهید رییسعلی دلواری و همچنین یادمان های دوران دفاع مقدس در جزیره خارگ بود که در سال جدید شاهد بازدید بی‌سابقه مسافران و زائران کاروان‌های راهیان نور خلیج فارس از این نقاط هستیم و روند این بازدید ها تا ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

در استان هرمزگان که همه ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر از نقاط مختلف کشور است، این طرح از اواخر اسفندماه سال ۹۲ آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و طی آن اسکله پشت شهر بندرعباس شاهد حضور صدها علاقه‌مندی است که طی یک برنامه از پیش تدارک دیده شده، بلیت رایگان سفر دریایی با شناورهای منطقه یکم دریایی صاحب الزمان(عج) نیروی دریایی سپاه در نقاط مختلف شهر بندرعباس در اختیار آنان قرار می‌گیرد و این عده ضمن گشت دریایی در حوالی تنگه هرمز و جزایر قشم و هرمز، از زبان راویان و یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس، با شرایط کشور در دوران جنگ و همچنین نبردهای دریایی و مجاهدت های فرزندان این ملت در برابر متجاوزان آشنا می شوند.

 

 

یکی از نقاط یادمانی استان خوزستان که در قالب این طرح روزانه پذیرای هزاران زائر از سراسر کشور است، یادمان عملیات والفجر 8 در کنار رودخانه اروند و مشرف به منطقه فاو عراق است.در این یادمان تسهیلات رفاهی و نمایشگاه های فرهنگی متعددی برای بازدید زائران و علاقمندان به ویژه نوجوانان و جوانان فراهم شده است تا با بهره گیری از این ظرفیت، با بخش ها و ابعاد دیگری از تاریخ دوران دفاع مقدس به ویژه در حوزه دفاع و امنیت دریایی بیشتر آشنا شوند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi