شناسه خبر : 32175
دوشنبه 04 اسفند 1393 , 13:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چشمان منتظر نخبگان ایثارگر کرمانشاهی

جامعه نخبگان ایثارگر کرمانشاهی چشم‌ انتظار توجه ویژه مسئولان برای زدودن غبار غفلت‌ها از چهره این قشر هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نخبگان شاهد و ایثارگر به‌عنوان طلایه‌داران توسعه در جامعه می‌توانند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی داشته باشند.

 

حضور این قشر مهم به‌عنوان مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در تمام عرصه‌ها بازگوکننده ارزش‌های ناب مقدس انقلاب و امام خمینی(ره) است و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خودشان تأکیدات فراوانی بر سپردن مدیریت کشور به‌دست نخبگان دانشگاهی و حوزوی دارند.

پاسداشت مقام نخبگان و تکریم نخبگان شاهد و ایثارگر در نظام مبتنی بر فرهنگ دینی کشورمان باید از اهمیت ویژه‌ای برخورد باشد و به آنها به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام توجه شود.

توسعه‌یافتگی کرمانشاه با هم‌افزایی بین نخبگان شاهد و ایثارگر

استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: توسعه همه‌جانبه در یک جامعه زمانی ایجاد می‌شود که نیروی انسانی آن را افراد توانمند و نخبه تشکیل دهد.

ابراهیم رضایی‌بابادی ادامه داد: هم‌افزایی و تعامل بین نخبگان شاهد و ایثارگر می‌تواند موجب افزایش ظرفیت‌های توسعه‌یافتگی در استان شود و این اقدام باید با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید حل مسائل مربوط به جامعه ایثارگران را اولویت کاری خود قرار داده است، گفت: بررسی مشکلات و خواسته‌های این قشر در جلسات مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ایجاد سازوکارهای لازم برای حضور نخبگان ایثارگر در مجامع بین‌المللی

رئیس دانشکده نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ارائه راهکارها و پیشنهادات از سوی نخبگان شاهد و ایثارگر علاوه بر توسعه جامعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز تأثیرات بسزایی خواهد داشت.

عبدالرضا نادری‌فر تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تعامل، همکاری و هم‌اندیش مجموعه نظام و برنامه‌ریزان کشور اعم از ارکان ستادی، قانون‌گذاری و اجرایی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مهیا کردن بسته ارائه دیدگاه‌ها از سوی نخبگان شاهد و ایثارگر و آسیب‌شناسی در این زمینه دامنه نفوذ نخبگان در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های کلان را افزایش می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود مشارکت نخبگان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و رفاهی افزایش یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارتقای سطح علمی، منزلت اجتماعی، پاسداشت مقام ایثارگران و بهره‌گیری از خرد جمعی این قشر از جامعه از ضروریات است.

نادری‌فر خواستار نظارت بر حسن اجرای دقیق قوانین مرتبط با ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استانی و محلی شد و گفت: برخورد قاطع با مدیران متخلف به‌دلیل بهانه‌تراشی درخصوص فقدان بودجه برای اجرای قوانین مربوط به ایثارگران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گفته رئیس دانشکده نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه، ارائه خدمات موثر به ایثارگران در ابعاد مختلف اجتماعی، حقوقی، رفاهی، مسکن و استخدام آنان با حفظ اصول ارزشمندی باید در اولویت کارها قرار گیرد.

وی بر ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای نخبگان شاهد و ایثارگر و استعدادهای برتر، ایجاد ساز و کارهای لازم برای مشارکت نخبگان در همایش‌ها و مجامع بین‌المللی و اهتمام جدی به جایگاه قانون خدمات جامع ایثارگران تأکید کرد.

نخبه‌پروری عاملی برای جلوگیری فرار مغزهاست

یک نخبه شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: منابع انسانی به‌عنوان مهمترین عامل پیشرفت توسعه پایدار در جامعه محسوب می‌شوند و نیازمند توجه ویژه هستند.

زهرا جامه‌بزرگ ادامه داد: منابع انسانی زمانی موجب توسعه جامعه می‌شوند که مجهز به سلاح علم باشند، زیرا مهمترین مسیر توسعه علمی نخبه‌پروری و حمایت از این قشر مهم از جامعه است.

وی با بیان اینکه در قرن هفدهم واژه نخبه را برای توصیف کالا و محدودیت‌های خاص به‌کار می‌گرفتند، افزود: پس از آن این واژه مورد توجه دانشمندان بسیاری قرار گرفت و یک تعریف جهانی پیدا کرد.

جامه‌بزرگ تصریح کرد: تیزهوشی، استعداد درخشان و تخصص جزو ویژگی‌های اصلی یک فرد نخبه به‌شمار می‌رود و نظام نخبه‌پروری نظامی است که برنامه‌ریزی‌ها در تعامل با نخبگان صورت می‌گیرد.

به گفته این نخبه شاهد و ایثارگر، در نظام نخبه‌پروری پاسداشت نخبگان به‌عنوان یک ارزش ملی مورد توجه بوده و به این ترتیب پدیده استقرار مغزها و تمرکز نخبه‌ها به‌وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در نظام مبتنی بر فرهنگ دینی ما نخبگان قابل تکریم بوده و مقام معظم رهبری نیز شناسایی و تکریم نخبگان را الگوسازی مناسب در جامعه عنوان می‌کنند.

جامه‌بزرگ با اشاره به عدم برنامه‌ریزی و اجرای مناسب قوانین در راستای جذب نخبگان متناسب با توان علمی آنان، گفت: عدم برنامه‌ریزی مبتنی بر روش علمی و عدم اختصاص بودجه برای فعالیت‌های پژوهش نخبگان از جمله مشکلات این قشر به‌شمار می‌رود.

استفاده از نخبگان ایثارگر زمینه‌ساز اقتصاد مقاومتی

یک نخبه شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری استان کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.

مهدی حسین‌پور با بیان اینکه در راستای قانون خدمات جامع ایثارگران باید دستگاه‌های مربوطه به‌طور کامل به وظایف خود عمل کنند، گفت: استفاده از نخبگان ایثارگر و شاهد در دستگاه‌های اجرایی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی یادآور شد: توجه به توسعه میان‌رشته‌ای در استان کرمانشاه و استفاده از نخبگان شاهد و ایثارگر در هرم مدیریتی موجب توسعه استان می‌شود.

حسین‌پور با اشاره تشکیل اتاق فکر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ارائه مشاوره از سوی نخبگان شاهد و ایثارگر، گفت: استفاده از نخبگان و اجرای قانون خدمات جامع ایثارگری می‌تواند در افزایش ظرفیت‌ها و توسعه استان موثر باشد.




 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi