شناسه خبر : 35189
یکشنبه 24 خرداد 1394 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف عربستان به «شکست»

احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن اعتراف کرد که جنبش انصارالله سلاح های زیادی در اختیار دارد و ما نتوانستیم ظرف 70 روز عملیات نظامی، همه این سلاح ها را نابود کنیم.

به گزارش دفاع پرس، تجاوز عربستان به یمن از 25 مارس 2015 میلادی برابر با 6 فروردین سال جاری با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی با نام عملیات «طوفان قاطعیت» آغاز شد و بلافاصله بعد از پایان این عملیات، از 2 اردیبهشت عملیاتی با نام عملیات «بازگرداندن امید» شروع شد.

عربستان سعودی این عملیات‌ها را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی و متواری یمن و ضد انصارالله که «صنعا»، پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمال این کشور را در اختیار دارند، آغاز کرده است.

 براساس گزارش منایع خبری، از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن تاکنون 2 هزار و 477 نفر در آن کشور به شهادت رسیده اند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند که حدود 12 میلیون و 500 هزار نفر از مردم یمن با کمبود غذا مواجه هستند ونیازبه رسیدگی فوری دارند، اما به دلیل نبود دارو و برق این امکان وجود ندارد.

سازمان‌های بین المللی در باره بحرانی تر شدن اوضاع انسانی و کمبود غذا در این کشور هشدار دادند.

آخرین تحولات یمن:

** شبکه خبری «المیادین»، گزارش داد که عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای حمله به یک پایگاه نظامی در منطقه مرزی الشرفه در منطقه نجران در جنوب شرق عربستان آغاز شده است. همچنین این شبکه تلویزیونی در خبری فوری از حملات هوایی جنگنده های سعودی به فرودگاه عدن در جنوب یمن خبر داد.

** براساس گزارش شبکه المنار، جنگنده‌های ائتلاف موسوم به «طوفان قاطع» دیروز (یکشنبه) ساختمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در التحریر در صنعاء را هدف قرار دادند که بر اثر این حمله‌،‌ 44 یمنی به شهادت رسیده و 180 تن دیگر زخمی شدند. همچنین حملات شدیدی به اردوگاه التطویر در صرف در شمال صنعاء صورت گرفت.

** به گزارش پایگاه خبری العهد، 6 نفر از جمله چند زن و کودک در حملات هوایی عربستان سعودی به منطقه «وادی صبر» استان صعده در شمال یمن کشته شدند.

** همچنین پایگاه خبری «عربی24»، به نقل از العسیری نوشت که قبایل یمنی که با انصار الله یمن همپیمان هستند تلاش می‌کنند با نفوذ به خاک عربستان از نیروهای خود در خاک این کشور تصویر برداری کنند و در رسانه‌هایشان علیه عربستان تبلیغات منفی انجام دهند. همچنین کوهستانی بودن منطقه مرزی عربستان و یمن باعث شده مرزبانی عربستان در مقابله با حمله‌های قبایل یمنی تلفات جانی داشته باشد.

** از سوی دیگر «احمد العسیری» مدعی شده بود که نیروهای امنیتی این کشور تا کنون دست کم 300 عملیات نفوذ به مرزهای عربستان از سوی یمن را خنثی کرده‌اند.

** همچنین پایگاه خبری اخبارالساعه امارات به نقل از احمد العسیری نوشت: جنبش انصارالله سلاح های زیادی در اختیار دارند و ما نتوانستیم ظرف 70 روز عملیات نظامی، همه این سلاح ها را نابود کنیم.

** براساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل در امور یمن با «خالد بن عطیه» وزیر خارجه قطر در دوحه دیدار کرد که رایزنی درباره نشست صلح «ژنو» (که قرار است نیمه ماه جاری «ژوئن») در صدر گفت‌وگوهای این دو نفر قرار داشت و فرستاده سازمان ملل، العطیه را در جریان آخرین تلاش‌های این سازمان برای برگزاری نشست مذکور قرار داد.

** روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط منتشر کرد که منابع آگاه در سازمان همکاری اعلام کردند که نشست فوق العاده  در شانزدهم ماه جاری میلادی  در جده با ریاست کویت و با توافق 43 کشور از مجموع 56 کشور اسلامی برگزار می‌شود و عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در آن به ایراد سخنرانی می‌پردازد. در این نشست که به درخواست برخی رهبران یمنی برگزار می‌شود، وزرای خارجه کشورهای جهان اسلام حضور خواهند یافت.

اینستاگرام
لعنت بر وهابیت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi