شناسه خبر : 36279
یکشنبه 04 مرداد 1394 , 13:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاثیرشهدا برآثار پاک دهه 60

در دهه 60 همه افراد آمده بودند تا به دنیا ثابت کنند که بچه حزب اللهی ها در جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن دارند، ادامه داد: در حقیقت آن زمان هیچ کس نمی خواست خودش را مطرح کند و همه به دنیا مطرح کردن انقلاب اسلامی در دنیا بودند؛ ولی امروزه اینگونه نیست و باید این موضوع که چرا برای فروش فیلم ها افراد دست به کارهای مختلف می زنند، بررسی شود.

 ابوالفضل جلیلی درباره کاهش تولید آثاری مانند فیلم «گال» طی دو دهه اخیر در کشور گفت: قطعا در آن زمان افرادی بودند که بعدها به شهادت رسیدند و نفس حق این افراد باعث تولید چنین آثاری در کشور شده است؛ در حالی که امروزه قلب آدمها پر از خودخواهی شده و این مهم در تولید آثار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در دهه 60 همه افراد آمده بودند تا به دنیا ثابت کنند که بچه حزب اللهی ها در جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن دارند، ادامه داد: در حقیقت آن زمان هیچ کس نمی خواست خودش را مطرح کند و همه به دنیا مطرح کردن انقلاب اسلامی در دنیا بودند؛ ولی امروزه اینگونه نیست و باید این موضوع که چرا برای فروش فیلم ها افراد دست به کارهای مختلف می زنند، بررسی شود.

 

در دهه 60 برای ترویج ایدئولوژی انقلاب فیلم ساخته می‌شد

کارگردان فیلم «گل یا پوچ» اظهار داشت: در دهه 60 بچه حزب اللهی ها برای ترویج ایدئولوژی انقلاب فیلم می ساختند ولی امروزه اینگونه نیست؛ چرا که گویی معیارها تغییر کرده است.

جلیلی با گلایه از وضعیت سینما تصریح کرد: چند سالی است که در عرصه سینمای داخل فعالیت نکرده ام، ولی هیچ کس نپرسید چرا که دیگر در این عرصه کار نمی کنم؛ در حالی که اگر بخواهم فیلمی بسازم افراد زیادی می پرسند که چرا به طور مثال می خوام درباره فلان موضوع کار کنم.

وی ادامه داد: سال های زیادی است که درباره سینمای کودک صحبت می کنیم ولی با صحبت کردن مشکلی حل نخواهد شد؛ چرا که اگر ما قبول داریم که هدایت آینده کشور از میان همین کودکان است باید کودکان را از همین امروز تربیت کرده و آنها را آماده کنیم.

کارگردان «گل یا پوچ» با بیان اینکه هنوز به کودکان به عنوان کسی که شعور کاملی ندارد، نگاه می شود، تصریح کرد: هر سال جشنواره کودک برگزار می شود و مشکلاتش باقی است؛ البته این مهم ارتباطی با دولت ها ندارد؛ چرا که حجت الله ایوبی فردی خوب و اندیشمند در عرصه سینما است، ولی امکانات لازم را ندارد.

 

سینمای کودک نیازی به پول ندارد؛ چرا که پول اخلاق و هنر به همراه نمی‌آورد

جلیلی گفت: بعد از توافق با گروه 1+5 بهترین فرصت برای معرفی جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است تا از این طریق اعلام کنیم که اسلام داعشی و طالبان با اسلام ناب محمدی (ص) تفاوت دارد و می توان این مهم را از طریق جشنواره کودک نیز محقق کرد.

وی ادامه داد: سینمای کودک نیاز به پول زیادی ندارد، چرا که هیچگاه پول اخلاق و هنر را به همراه نمی آورد و این سینما تنها نیاز به آزادی عمل و آزادی بیان دارد؛ متاسفانه عده ای می خواهند بدون سر و صدا و دغدغه فیلم ساخته شود.

 

 سینمای انقلاب نباید از سینمای ایران نیز جدا شود

کارگردان «گل یا پوچ» با بیان اینکه در دهه 60 آزادی عمل و آزادی بیان وجود داشت، افزود: در حقیقت در آن زمان همه افراد به دنبال تحقق اهداف انقلاب اسلامی بودند، در حالی که امروزه برخی افراد تنها به دنبال اهداف خودشان هستند و امروزه سینمای انقلاب اسلامی و سینمای ایران به سینمای فلان کارگردان تبدیل شده است، در حالی که در گذشته چنین نبود و همه خود را جزیی از انقلاب اسلامی می دانستند.

جلیلی ادامه داد: متاسفانه امروز سینمای انقلاب اسلامی را از سینمای ایران جدا کرده اند و باید در وهله اول این مسائل حل شود

نسیم

   

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi