شناسه خبر : 40403
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای قرآنی

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه تهران بزرگ گفت: سومین یادواره شهدای قرآنی سوره‌های سرخ با شعار «شهدای قرآنی، پرچم‌داران بصیرت»؛ نهم دی در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه تهران بزرگ، در جلسه ستاد یادواره شهدای قرآنی «سوره‌های سرخ» که به‌منظور هماهنگی و تعامل میان نهادها و مجموعه‌های عضو ستاد شهدای قرآنی برگزار شده بود، گفت: سومین یادواره شهدای قرآنی، نهم دی 94 در فرهنگسرای بهمن با شعار«شهدای قرآنی؛ پرچمداران بصیرت»و با رویکردی هنری، برگزار می‌شود، که به همین منظور برای 285 شهید قرآنی آثار هنری شامل نقاشی، سرامیک، کاشی، تابلوفرش، خطاطی و سایر زمینه‌های هنری، آثاری تولید می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد شهدای قرآنی، اظهارداشت: استان‌های دیگر هم در زمینه شناسایی و معرفی شهدای قرآنی وارد کار شدند؛ ولی با توجه به اینکه هنوز از استان ها درخواستی برای برگزاری یادواره شهدای قرآنی نداشتیم، دو استان کشور به‌صورت خودجوش یادواره شهدای قرآنی را برگزار خواهند کرد؛ البته پیگیر این موضوع هستیم که در سال آینده با پیگیری بسیج و شورای توسعه قرآنی و مشارکت سایر مجموعه‌های قرآنی در تمامی استان های کشور، یادواره شهدای قرآنی برگزار شود.

مسئول سازمان قرآن وعترت بسیج سپاه تهران بزرگ با اشاره به شناسایی شهدای قاری، حافظ، معلم و فعال قرآنی توسط ستاد شهدای قرآنی عنوان داشت: تاکنون 1500 شهید قرآنی در استان‌های کشور و 286 شهید قرآنی در تهران شناسایی شده‌اند.

وی در ادامه تعدادی از فعالیت‌های ستاد شهدای قرآنی را برشمرد و گفت: دیدارهای هفته اعضای جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی به‌صورت منظم برگزار می‌شود؛ که انجام این دیدارها در سایر استان‌های کشور هم در دست پیگیری است؛ علاوه بر این تاکنون بیش از 105 مستند از شهدای قرآنی نیز تولید و پخش شده و ۳۰ مستند هم در دست تولید قرار دارد و دو کتاب «سوره‌های سرخ» پیرامون زندگینامه شهدای قرآنی نیز منتشر شده است.

قربانی با بیان اینکه ارتش،‌ وزارت دفاع و نیروی انتظامی هم به جمع ستاد شهدای قرآنی پیوسته‌اند؛ تا شناسایی این شهدا در سطح نیروهای مسلح انجام شود، اظهار داشت: بیش از ۲۰ دستگاه، نهاد و سازمان در برگزاری یادواره شهدای قرآنی مشارکت دارند؛ که این موضوع موجب وحدت و همدلی و همزبانی با محوریت شهدای قرآنی شده است.

وی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سومین یادواره شهدای قرآنی هم بیان داشت: قرائت دو نفر از قاریان بین‌المللی قرآن کریم، بیان خاطرات شهدای قرآنی توسط یکی از اساتید قرآن، ابتهال‌خوانی، اجرای گروه تواشیح ۶۳ نفره، رونمایی از سایت شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده شهدای قرآنی مدافع حرم؛ بخشی از برنامه‌های سومین یادواره شهدای قرآنی (سوره‌های سرخ) خواهد بود.

مسئول سازمان قرآن وعترت بسیج سپاه تهران بزرگ همچنین اضافه کرد: علاوه بر در حال تولید بودن چهار نماهنگ با موضوع شهدای قرآنی، تیزر یادواره شهدای قرآنی در روزهای آینده از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

در بخش دیگری از این جلسه پیشنهاداتی نظیر پیگیری برگزاری یادواره شهدای قرآنی در استان‌های کشور، جمع‌آوری آثار شهدا و راه‌اندازی موزه شهدای قرآنی، فراهم آوردن شرایط حضور و مشارکت سایر مجموعه‌ها مانند وزارت علوم، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در موضوع شهدای قرآنی، زیارت مزار شهدای قرآنی و تشکیل محافل قرآنی ویژه این شهیدان و ساخت برنامه‌های اندروید شهدای قرآنی برای استفاده در گوشی‌های تلفن همراه و فضای مجازی، از سوی نمایندگان مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف حاضر در این جلسه برای برنامه‌ریزی و پیگیری توسط ستاد شهدای قرآنی ارائه شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi